Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:43
Ik heb deze i7 setup:
4x4GB ram
i7 2600K
Msi Z77 G43 (de blauwe)
Coolermaster real 450w met blauwe led fan erin.

Ik heb ook nog wat ander ram liggen en een i3 2130.
Ook nog een dell 1155 moederbord (waar die i3 uit is).
Ik heb ook nog meerdere pcie powered videokaarten met vga hdmi etc. _/-\o_

En een boel schijven en 1 SSD.

Ik heb deze setup gister werkend gekregen totdat ik de i7 in de Z77 deed en er 16GB ram in deed.

Als ik de pc aan doe en de vga kabel zit erin gaan alle fans draaien en de leds gaan aan.
Maar ik krijg geen beeld.

Hoe kan dit? Ik heb al geprobeerd de cmos te resetten door JBAT1 kort te sluiten met een jumper.
Ook heb ik de lithium (knoopcel?) batterij vervangen. Dit helpt niks. Ik ben bang dat het moederbord het heeft begeven?

Heeft iemand enig idee wat ik nu kan doen, alle tips zijn welkom!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
Andere kabel geprobeerd?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:29

Nibbz

Postmaster General

Heb je al ander geheugen geprobeerd?

13:37

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je zult toch systematisch moeten gaan testen, beginnen met zo kaal mogelijk: alleen mb, cpu en 1 ram module.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik zou terug gaan naar de oorspronkelijke situatie die het wel deed, dus zonder i7, maar met de i3? En het geheugen wat er toen in zat.

Dan óf de cpu vervangen óf er geheugen (liefst Dimm voor Dimm).

Dan zul je vanzelf zien wanneer het niet meer werkt.

Ik kan me het bijna niet voorstellen, maar is er een biosupdate? Het zou betere aansturing van het geheugen kunnen zijn of betere ondersteuning voor de i7 (al kan ik me nauwelijks voorstellen dat het dat zou zijn).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
De pricewatch: Cooler Master Real Power RS450 heb jij als het goed is. Matige kwaliteit en zal aardig op leeftijd zijn, wellicht overgenomen uit een vorig systeem. Ik betwijfel of de voeding nog goed werkt. Test eens met een andere voeding.

Sowieso is het verstandig de voeding te vervangen voordat deze voor defecte onderdelen gaat zorgen, als dat al niet gebeurt is.
Pagina: 1