Mijn vraag
Voor professioneel gebruik ben ik deze NUC aan het testen. De bedoeling is om hem in te zetten samen met een Oculus Rift voor VR visualities op evenementen. Om deze reden wil ik de 2 SSD's in de NUC in RAID 1 draaien.
Nu lukt het me niet om in de RAID bios te komen om dit op te zetten. Ik kom de "reguliere" BIOS in en kan de controller op RAID zetten zonder problemen. Beide SSD's worden herkend maar kan nergens vinden hoe de 2 SSD's op te zetten in 1 enkele RAID 1 array. Zie ook tijdens boot geen prompts op het scherm voor keycombo's e.d.
(Wist niet of deze in PMG of OM hoorde, de opslag zelf werkt prima het is meer een Mobo/BIOS ding?)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC8i7HVK a.k.a. Hades Canyon
2x Samsung 960 Pro 512GB
2x Kingston ValueRAM 16GB 2400Mhz
Windows 10 Pro 64-bit (vanaf USB stick, boot prima voor instalatie)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, voornamelijk reviews e.d. gevonden.
Handleiding doorgenomen(https://static.bhphotovideo.com/lit_files/391141.pdf)
Verschillende keycombo's geprobeerd tijdens boot zoals CTRL-I , F2 van deze lijst
Voor professioneel gebruik ben ik deze NUC aan het testen. De bedoeling is om hem in te zetten samen met een Oculus Rift voor VR visualities op evenementen. Om deze reden wil ik de 2 SSD's in de NUC in RAID 1 draaien.
Nu lukt het me niet om in de RAID bios te komen om dit op te zetten. Ik kom de "reguliere" BIOS in en kan de controller op RAID zetten zonder problemen. Beide SSD's worden herkend maar kan nergens vinden hoe de 2 SSD's op te zetten in 1 enkele RAID 1 array. Zie ook tijdens boot geen prompts op het scherm voor keycombo's e.d.
(Wist niet of deze in PMG of OM hoorde, de opslag zelf werkt prima het is meer een Mobo/BIOS ding?)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC8i7HVK a.k.a. Hades Canyon
2x Samsung 960 Pro 512GB
2x Kingston ValueRAM 16GB 2400Mhz
Windows 10 Pro 64-bit (vanaf USB stick, boot prima voor instalatie)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, voornamelijk reviews e.d. gevonden.
Handleiding doorgenomen(https://static.bhphotovideo.com/lit_files/391141.pdf)
Verschillende keycombo's geprobeerd tijdens boot zoals CTRL-I , F2 van deze lijst
[ Voor 5% gewijzigd door JannyWooWoo op 11-07-2018 10:16 ]