Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na acht jaar is het weer aan de tijd een nieuwe PC aan te schaffen
Hij is als allround desktop gedacht waarop Gentoo Linux draait (alle software moet dus gecompileerd worden). Bovendien wil ik hem ook gebruiken voor beeldbewerking waarbij ik al een monitor aangeschaft heb die 4k resolutie aankan (LG 27UD88). Hiervoor wordt vooral Darktable & Gimp gebruikt. Ten slotte wordt ook nog regelmatig aan flyers gewerkt met Scribus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het fijn vinden als de kosten onder de € 1000,- blijven maar ik ga daar ook bovenuit als het nodig blijkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG 27UD88
HD: Toshiba DT01ACA3
HD: WDC WD20EFRX-68E (voor backup)
DVD: Sony Optiarc AD-5260S
Dit is mijn huidige system zover ik het nog kon achterhalen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe processor met bijpassende moederboord & geheugen. Een nieuwe videokaart.
Een nieuwe behuizing?
Een processor koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was oorspronkelijk van plan over te stappen van Intel naar AMD maar ik lees te vaak dat er nog problemen zijn onder Linux (weinig Linux support binnen AMD, problemen met video drivers, OpenGL ondersteuning). Ik hoop dat het gemakkelijker is van een oudere i7 generatie naar die nieuwste generatie te migreren zonder alles opnieuw te moeten installeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Midi tower met ATX vind ik wel lekker werken bij het samenstellen en bouwen van het systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik het volgende bij elkaar gezocht:
Zoals jullie kunnen zien zit ik te twijfelen over het moederboord & het geheugen. Ik ben niet zeker of de componenten goed samen spelen (zo is bv. een H370 moederboord niet geschikt voor de G.Skills 3600 als ik de G.Skills website mag geloven). Ik hoor graag wat jullie hiervan denken en vooral wat jullie ervaringen zijn met de combinaties van de verschillende componenten. En zoals boven gezegd ben ik niet zeker of ik voor een nieuwe behuizing moet gaan en ook een nieuwe processor koeler aan moet schaffen?
Na acht jaar is het weer aan de tijd een nieuwe PC aan te schaffen
Hij is als allround desktop gedacht waarop Gentoo Linux draait (alle software moet dus gecompileerd worden). Bovendien wil ik hem ook gebruiken voor beeldbewerking waarbij ik al een monitor aangeschaft heb die 4k resolutie aankan (LG 27UD88). Hiervoor wordt vooral Darktable & Gimp gebruikt. Ten slotte wordt ook nog regelmatig aan flyers gewerkt met Scribus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het fijn vinden als de kosten onder de € 1000,- blijven maar ik ga daar ook bovenuit als het nodig blijkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: LG 27UD88
HD: Toshiba DT01ACA3
HD: WDC WD20EFRX-68E (voor backup)
DVD: Sony Optiarc AD-5260S
Dit is mijn huidige system zover ik het nog kon achterhalen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 870 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI H55M-E33 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI N640GT-MD2GD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 65,04 | € 65,04 |
1 | Cooler Master Elite 335 | € 0,- | € 0,- |
1 | LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart | € 499,- | € 499,- |
1 | Cooler Master Hyper 412S | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Sony Optiarc AD-5260S | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,99 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe processor met bijpassende moederboord & geheugen. Een nieuwe videokaart.
Een nieuwe behuizing?
Een processor koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was oorspronkelijk van plan over te stappen van Intel naar AMD maar ik lees te vaak dat er nog problemen zijn onder Linux (weinig Linux support binnen AMD, problemen met video drivers, OpenGL ondersteuning). Ik hoop dat het gemakkelijker is van een oudere i7 generatie naar die nieuwste generatie te migreren zonder alles opnieuw te moeten installeren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Midi tower met ATX vind ik wel lekker werken bij het samenstellen en bouwen van het systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik het volgende bij elkaar gezocht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Tray | € 293,90 | € 293,90 |
1 | ASRock Fatal1ty H370 Performance | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Gigabyte H370 HD3 | € 102,50 | € 102,50 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC | € 295,- | € 295,- |
1 | be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart | € 71,50 | € 71,50 |
1 | G.Skill Sniper X F4-2400C17D-16GSXF | € 167,- | € 167,- |
1 | G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB | € 161,61 | € 161,61 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.298,36 |
Zoals jullie kunnen zien zit ik te twijfelen over het moederboord & het geheugen. Ik ben niet zeker of de componenten goed samen spelen (zo is bv. een H370 moederboord niet geschikt voor de G.Skills 3600 als ik de G.Skills website mag geloven). Ik hoor graag wat jullie hiervan denken en vooral wat jullie ervaringen zijn met de combinaties van de verschillende componenten. En zoals boven gezegd ben ik niet zeker of ik voor een nieuwe behuizing moet gaan en ook een nieuwe processor koeler aan moet schaffen?