Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
anboni schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 01:01:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:
Members only:
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
We see things as we are, not as they are
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:48:
Members only:
Nog iets moois, vaak leer je op school hoe het in de boekjes werkt.evjatar schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:57:
Gefeliciteerd met het afronden van de studie.
Als directe reactie op de OP:
Mooi dat je 6 jaar ervaring hebt in een eigen bedrijf. Houd wel in je achterhoofd dat dit misschien wel werkervaring is, maar ook dat het misschien niet relevant is voor de functie die je wilt gaan bekleden. Daarnaast geef je aan "fris van de opleiding met up to date kennis" te hebben. Heel mooi, maar mensen die wekelijks gewoon 40 uren werken hebben ook zeker up to date kennis, en komen niet fris van de opleiding. Wat ik probeer te zeggen is dat deze "ervaren" werknemers ook andere skills hebben opgebouwd die je niet op de opleiding leert, bijvoorbeeld (effectief) communiceren en tal van andere certificaten toegespitst op die specifieke functie.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Verwijderd
🌞🍃
Sterker nog, 6 jaar op eigen houtje een beetje rondklooien staat gewoon helemaal niet gelijk aan 6 jaar werkervaring. Punt. Ook niet in kleinere organisaties. Het kan relevante werkervaring zijn, maar zeker als het als bijbaan is (want naast studie), telt het niet voor de volle 100% mee.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:26:
Je moet ten eerste jezelf overtuigen in wat je bent. Uit je verhaal is het me niet duidelijk welke van deze twee opties van toepassing zijn:
- Je bent net afgestudeerd, en gaat als starter aan de slag
- Je bent reeds ervaren (6 jaar), en dus al zowat een senior in je vakgebied
Indien je 6 jaar ervaring daadwerkelijk relevant en serieus zijn, en van toegevoegde waarde binnen dat bedrijf, moet je hoger mikken dan enkel een HBO startsalaris.
Maar dan moet dat wel waar zijn. 6 jaar op eigen houtje en kleine schaal klanten helpen staat niet per se gelijk aan 6 jaar werkervaring op HBO niveau in een midden tot groot bedrijf.
Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde, maar hell, potentiële groei en werkplezier is net even wat belangrijker dan een hoog startsalaris. Leuk als je op €3500 kunt beginnen maar het lijkt me in dit geval uitermate onrealistisch en als je daar al kunt starten, is de kans dat je na een paar jaar aan het plafond zit levensgroot. (Plus dat er dan waarschijnlijk allerlei dingen van je verwachten worden die je of niet, of met moeite waar kunt maken. Dat werkt niet fijn. Juist de eerste jaren gebruik je om te leren, om ervaring op te doen. Om de kans te krijgen dingen onder de knie te krijgen. Daar past een lager salaris bij.)Hoe dan ook moet je een van die 2 verhalen voeren, en consequent, anders is het niet geloofwaardig.
"Het lijkt mij een goed idee om meteen te vragen naar een indicatie van mijn inschaling en indien nodig te vragen of rekening kan worden gehouden met mijn werkervaring.
Ik kreeg echter het advies om dit niet toen doen want dit zou slecht overkomen, omdat ik dan de indruk wek dat ik alleen om geld zou geven."
Fuck recruiters die dit zeggen en fuck bedrijven die aan dit bizarre spel meedoen. Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde en een algemene drijfveer om uberhaupt te komen werken. Het is volstrekt normaal om het in een vroeg stadium er over te hebben, en niet elkaars tijd te verspillen of te doen alsof we allemaal in een sprookjesland van vrijwilligers leven.
Verwijderd
Ben het met je eens dat salaris gewoon bespreekbaar moet zijn en een basisvoorwaarde is.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:32:
@unezra Juist. Salaris, reisafstand, werkplezier, toekomstige mogelijkheden zijn allemaal van groot belang bij een baan en iedereen mag voor zichzelf bepalen op welke elementen de nadruk ligt. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Waar ik tegen protesteer is de absurde mythische sfeer die er rond salaris hangt. Alle bovenstaande elementen kun je openlijk bespreken. Maar salaris? Oei oei oei, nee, daarvoor moet je aan je water aanvoelen wat het juiste moment is.
Het verspilt een hele boel tijd, en het is gebaseerd op het sprookje dat mensen niet gedreven zijn door salaris. Dat zijn ze wel. Halveer morgen het salaris van je medewerkers en kijk hoe leeg het wordt.
Oude mensen met oude systemen?Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:48:
***members only***
...
Het stagebedrijf wil graag dat ik het beheer team ga werken: een aantal medewerkers zijn sinds kort met pensioen en 70% van het team gaat binnen enkele jaren met pensioen. Ze hebben dus nieuwe medewerkers nodig.
De doelstelling van de afdeling voor dit jaar is om 150 mensen aan te nemen, tot nu toe hebben ze maar 4 mensen binnengehaald.
gewaarwordingshorizon
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 18:39 . Reden: Quote's werken niet binnen een membersonly tag? ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq