Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• admin14
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-07 01:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beste antwoord (via admin14 op 16-07-2018 16:22)

• evjatar
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:43
Gefeliciteerd met het afronden van de studie.

Als directe reactie op de OP:

Mooi dat je 6 jaar ervaring hebt in een eigen bedrijf. Houd wel in je achterhoofd dat dit misschien wel werkervaring is, maar ook dat het misschien niet relevant is voor de functie die je wilt gaan bekleden. Daarnaast geef je aan "fris van de opleiding met up to date kennis" te hebben. Heel mooi, maar mensen die wekelijks gewoon 40 uren werken hebben ook zeker up to date kennis, en komen niet fris van de opleiding. Wat ik probeer te zeggen is dat deze "ervaren" werknemers ook andere skills hebben opgebouwd die je niet op de opleiding leert, bijvoorbeeld (effectief) communiceren en tal van andere certificaten toegespitst op die specifieke functie.

Even een tip, pas op met recruiters. Er is niet voor niets een groot topic op Tweakers hierover, met overwegend slechte ervaringen. Als je te maken hebt met een oprechte en prima recruiter met een persoonlijke benadering, waarbij je een goed gevoel krijgt is dat prima. Er zijn ook een groot aantal recruiters die mensen enkel doorschuiven voor de beloning die hier tegenover staat.

Wat me verder opvalt aan je verhaal is het stagebedrijf. Ik lees dat 70% van de afdeling binnen enkele jaren met pensioen gaat, en dat een deel dat al is. Maar als het bedrijf de doelstelling heeft 150 man te werven dit jaar, en ze zijn nu bij 4 man, dan hebben ze nog maar 5 maanden om de overige 146 te werven, lekker efficiŽnt. Blijf hier in ieder geval niet hangen omdat het "lekker gemakkelijk" is, je bent nu jong en kunt doen wat je wilt en waar je dat wilt doen. Wil je verhuizen naar een stad verderop omdat daar een mooie baan is met 2900 per maand, lekker doen. Zodra je een koop/huur huis hebt, een vaste omgeving met faciliteiten en andere verplichtingen is verkassen een grotere stap.

Als ik jou was zou ik in ieder geval rustig rondkijken op de markt. Stuur een hoop sollicitaties uit, ook naar functies die misschien boven je werkniveau zijn, om te kijken hoe en wat. Zet voor jezelf duidelijk op een rijtje welke eigenschappen en kwaliteiten je bezit, maar noteer ook je eigen valkuilen en leerpunten. Elk bedrijf vind het fijn om te horen dat je een bepaalde vorm van zelfreflectie bezit, en bereid bent hier aan te werken.

In ieder geval succes met de zoektocht, en houd wel in je achterhoofd dat dit de 1e officiŽle baan is op HBO niveau. Verwacht niet direct gouden bergen, 3500 per maand + leaseauto, pensioenplan & 3 dagen thuiswerken. Dat zijn dingen waar je naartoe moet groeien in de komende jaren.

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:45
Members only:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:11
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:55

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Ik gooi de hele bende even tussen mo tags omdat TS dat ook doet.
quote:
anboni schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 01:01:
Members only:
Members only:

NŠ Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Members only:

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:59
Waarom bouw je je eigen bedrijf niet verder uit ? Mooie uitgelezen kans om dat te doen. Dan is het echt full time en dan doe je nog meer ervaring op onder wat hogere druk. Als je de aanbiedingen die je nu hebt en waarbij je van mening bent dat je te weinig binnenharkt dan zou ik het zeker overwegen. En je ziet gelijk hoeveel werk er in gaat zitten om die 4000 euro bij elkaar te verdienen. Of het gaat goed en je zit er snel aan , des te leuker natuurlijk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

quote:
kpg schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:
Members only:
Members only:

• MijnAccount
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 24-09 02:18
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:41
Members only: title

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-09 15:55

_Apache_

For life.

Je kunt ook afspraken maken over performance indicatoren en koppelen aan bijbehorende beloningen. Dat je nu een 'lager' salaris accepteert en op basis van meetbare zaken beloningen afspreekt, over 12 / 18 maanden etc.

Een startsalaris van 2400 is overigens keurig, niets mis mee, vooral ten opzichte van de geringe / null ervaring.

Overigens word hier terecht aangehaald dat het hebben van een (eenmans?!) hosting bedrijf, niet gelijk staat aan ervaring. Ervaring omvat samenwerking, mensenkennis, soft skill ontwikkelingen, manier van werken etc.

• TutanRamon
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:09
Je moet eigenlijk nooit ťťn bedrag noemen, maar een range. Dus bijvoorbeeld: "Ik zag bij andere bedrijven dat er tussen de 2400 en 3200 euro betaald wordt voor een soortgelijke functie". Daarmee lijkt de 2400 euro minder hoog in vergelijking met het alleen noemen van "2400 euro" als eis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Ik ben afgestudeerd in een vergelijkbare richting. Tijdens de opleiding ook nog diverse certificaten gehaald, geen school certificaten. Dit gaf wel een voordeel bij het solliciteren tegenover andere kandidaten, maar niet direct ineen veel hoger startsalaris (dikke 2600) Uiteindelijk moet je nog bewijzen dat je het echt kan. Ik had al die certificaten wel, maar ik moest de kennis nog wel gaan toepassen.

Wat ook al door anderen is aangegeven, ontwikkeling is het belangrijkste. Bij mijn werkgever kan ik dure cursussen volgen en studiedagen opnemen. Dit zal niet direct resulteren in een hoger salaris, maar op de lange termijn wel. Het bedrijf wilt in je investeren. Een Cisco, Microsoft cursus bijvoorbeeld van een aantal dagen kost zo'n 3000. Tel daarbij nog de tijd dat je niet kan werken en eventuele studiedagen bij en dan krijg je ook een indruk dat die investeringen ook niet mals zijn. Je hebt ook bedrijven die helemaal niet investeren in certificaten of cursussen, of die alleen je examen betalen en je alles met zelfstudie mag gaan doen.

Alsnog zou ik nooit akkoord gaan met het eerste aanbod, maar een tegenbod doen van bijvoorbeeld 2750.

• CivLord
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:58
quote:
admin14 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:48:
Members only:
Members only:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:43

Mooi dat je 6 jaar ervaring hebt in een eigen bedrijf. Houd wel in je achterhoofd dat dit misschien wel werkervaring is, maar ook dat het misschien niet relevant is voor de functie die je wilt gaan bekleden. Daarnaast geef je aan "fris van de opleiding met up to date kennis" te hebben. Heel mooi, maar mensen die wekelijks gewoon 40 uren werken hebben ook zeker up to date kennis, en komen niet fris van de opleiding. Wat ik probeer te zeggen is dat deze "ervaren" werknemers ook andere skills hebben opgebouwd die je niet op de opleiding leert, bijvoorbeeld (effectief) communiceren en tal van andere certificaten toegespitst op die specifieke functie.

Even een tip, pas op met recruiters. Er is niet voor niets een groot topic op Tweakers hierover, met overwegend slechte ervaringen. Als je te maken hebt met een oprechte en prima recruiter met een persoonlijke benadering, waarbij je een goed gevoel krijgt is dat prima. Er zijn ook een groot aantal recruiters die mensen enkel doorschuiven voor de beloning die hier tegenover staat.

Wat me verder opvalt aan je verhaal is het stagebedrijf. Ik lees dat 70% van de afdeling binnen enkele jaren met pensioen gaat, en dat een deel dat al is. Maar als het bedrijf de doelstelling heeft 150 man te werven dit jaar, en ze zijn nu bij 4 man, dan hebben ze nog maar 5 maanden om de overige 146 te werven, lekker efficiŽnt. Blijf hier in ieder geval niet hangen omdat het "lekker gemakkelijk" is, je bent nu jong en kunt doen wat je wilt en waar je dat wilt doen. Wil je verhuizen naar een stad verderop omdat daar een mooie baan is met 2900 per maand, lekker doen. Zodra je een koop/huur huis hebt, een vaste omgeving met faciliteiten en andere verplichtingen is verkassen een grotere stap.

Als ik jou was zou ik in ieder geval rustig rondkijken op de markt. Stuur een hoop sollicitaties uit, ook naar functies die misschien boven je werkniveau zijn, om te kijken hoe en wat. Zet voor jezelf duidelijk op een rijtje welke eigenschappen en kwaliteiten je bezit, maar noteer ook je eigen valkuilen en leerpunten. Elk bedrijf vind het fijn om te horen dat je een bepaalde vorm van zelfreflectie bezit, en bereid bent hier aan te werken.

In ieder geval succes met de zoektocht, en houd wel in je achterhoofd dat dit de 1e officiŽle baan is op HBO niveau. Verwacht niet direct gouden bergen, 3500 per maand + leaseauto, pensioenplan & 3 dagen thuiswerken. Dat zijn dingen waar je naartoe moet groeien in de komende jaren.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:30

PcDealer

HP ftw \o/

@admin14 wat houdt beheerder in? Waarom zit daar een auto bij?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unezra

unezra

quote:
evjatar schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:57:

Nog iets moois, vaak leer je op school hoe het in de boekjes werkt.
In de praktijk werkt het niet zelden toch nťt even wat anders.

Papieren kennis is absoluut leuk, maar het word pas nuttig als je het aan kunt vullen met praktijkkennis. (En dat doe je op in jaren, niet in maanden.)

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online

Kaaswagen

Xj900F baby!

Members only:

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.

• Fledder2000
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:38
Je moet ten eerste jezelf overtuigen in wat je bent. Uit je verhaal is het me niet duidelijk welke van deze twee opties van toepassing zijn:

- Je bent net afgestudeerd, en gaat als starter aan de slag
- Je bent reeds ervaren (6 jaar), en dus al zowat een senior in je vakgebied

Indien je 6 jaar ervaring daadwerkelijk relevant en serieus zijn, en van toegevoegde waarde binnen dat bedrijf, moet je hoger mikken dan enkel een HBO startsalaris.

Maar dan moet dat wel waar zijn. 6 jaar op eigen houtje en kleine schaal klanten helpen staat niet per se gelijk aan 6 jaar werkervaring op HBO niveau in een midden tot groot bedrijf.

Hoe dan ook moet je een van die 2 verhalen voeren, en consequent, anders is het niet geloofwaardig.

"Het lijkt mij een goed idee om meteen te vragen naar een indicatie van mijn inschaling en indien nodig te vragen of rekening kan worden gehouden met mijn werkervaring.
Ik kreeg echter het advies om dit niet toen doen want dit zou slecht overkomen, omdat ik dan de indruk wek dat ik alleen om geld zou geven."

Fuck recruiters die dit zeggen en fuck bedrijven die aan dit bizarre spel meedoen. Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde en een algemene drijfveer om uberhaupt te komen werken. Het is volstrekt normaal om het in een vroeg stadium er over te hebben, en niet elkaars tijd te verspillen of te doen alsof we allemaal in een sprookjesland van vrijwilligers leven.

• gast
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

gast

Did you mean: dataquest

Houd het sowieso bij jezelf. Dat je kunt kiezen tussen anderen weten ze ook heus wel, dat ze 150 man zoeken hoef je ze ook niet te vertellen. Wat wťl relevant is zijn de skills die je hebt geleerd in je zes jaar ervaring, en waarom dit perfect past bij de betreffende baan.

• unezra

unezra

quote:
Fledder2000 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 01:26:
Je moet ten eerste jezelf overtuigen in wat je bent. Uit je verhaal is het me niet duidelijk welke van deze twee opties van toepassing zijn:

- Je bent net afgestudeerd, en gaat als starter aan de slag
- Je bent reeds ervaren (6 jaar), en dus al zowat een senior in je vakgebied

Indien je 6 jaar ervaring daadwerkelijk relevant en serieus zijn, en van toegevoegde waarde binnen dat bedrijf, moet je hoger mikken dan enkel een HBO startsalaris.

Maar dan moet dat wel waar zijn. 6 jaar op eigen houtje en kleine schaal klanten helpen staat niet per se gelijk aan 6 jaar werkervaring op HBO niveau in een midden tot groot bedrijf.
Sterker nog, 6 jaar op eigen houtje een beetje rondklooien staat gewoon helemaal niet gelijk aan 6 jaar werkervaring. Punt. Ook niet in kleinere organisaties. Het kan relevante werkervaring zijn, maar zeker als het als bijbaan is (want naast studie), telt het niet voor de volle 100% mee.

Het zal 9 van de 10x gezien worden als bijbaan, tenzij het bedrijf enige relevantie heeft gehad. (Dus daadwerkelijk meer dan de spreekwoordelijke anderhalve website voor familie, vrienden en de bakker op de hoek.)
quote:
Hoe dan ook moet je een van die 2 verhalen voeren, en consequent, anders is het niet geloofwaardig.

"Het lijkt mij een goed idee om meteen te vragen naar een indicatie van mijn inschaling en indien nodig te vragen of rekening kan worden gehouden met mijn werkervaring.
Ik kreeg echter het advies om dit niet toen doen want dit zou slecht overkomen, omdat ik dan de indruk wek dat ik alleen om geld zou geven."

Fuck recruiters die dit zeggen en fuck bedrijven die aan dit bizarre spel meedoen. Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde en een algemene drijfveer om uberhaupt te komen werken. Het is volstrekt normaal om het in een vroeg stadium er over te hebben, en niet elkaars tijd te verspillen of te doen alsof we allemaal in een sprookjesland van vrijwilligers leven.
Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde, maar hell, potentiŽle groei en werkplezier is net even wat belangrijker dan een hoog startsalaris. Leuk als je op §3500 kunt beginnen maar het lijkt me in dit geval uitermate onrealistisch en als je daar al kunt starten, is de kans dat je na een paar jaar aan het plafond zit levensgroot. (Plus dat er dan waarschijnlijk allerlei dingen van je verwachten worden die je of niet, of met moeite waar kunt maken. Dat werkt niet fijn. Juist de eerste jaren gebruik je om te leren, om ervaring op te doen. Om de kans te krijgen dingen onder de knie te krijgen. Daar past een lager salaris bij.)

• Fledder2000
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:38
@unezra Juist. Salaris, reisafstand, werkplezier, toekomstige mogelijkheden zijn allemaal van groot belang bij een baan en iedereen mag voor zichzelf bepalen op welke elementen de nadruk ligt. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Waar ik tegen protesteer is de absurde mythische sfeer die er rond salaris hangt. Alle bovenstaande elementen kun je openlijk bespreken. Maar salaris? Oei oei oei, nee, daarvoor moet je aan je water aanvoelen wat het juiste moment is.

Het verspilt een hele boel tijd, en het is gebaseerd op het sprookje dat mensen niet gedreven zijn door salaris. Dat zijn ze wel. Halveer morgen het salaris van je medewerkers en kijk hoe leeg het wordt.

• unezra

unezra

quote:
Fledder2000 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:32:
@unezra Juist. Salaris, reisafstand, werkplezier, toekomstige mogelijkheden zijn allemaal van groot belang bij een baan en iedereen mag voor zichzelf bepalen op welke elementen de nadruk ligt. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Waar ik tegen protesteer is de absurde mythische sfeer die er rond salaris hangt. Alle bovenstaande elementen kun je openlijk bespreken. Maar salaris? Oei oei oei, nee, daarvoor moet je aan je water aanvoelen wat het juiste moment is.

Het verspilt een hele boel tijd, en het is gebaseerd op het sprookje dat mensen niet gedreven zijn door salaris. Dat zijn ze wel. Halveer morgen het salaris van je medewerkers en kijk hoe leeg het wordt.
Ben het met je eens dat salaris gewoon bespreekbaar moet zijn en een basisvoorwaarde is.
Wel vind ik daar enige nuance.

Persoonlijk wil ik een redelijk en marktconform salaris, maar ben ik bereid daar op in te leveren als het werk dat op de eoa manier compenseert. (Dat kan op heel veel manieren.)

Zou ik ergens solliciteren zou ik in een vroeg stadium willen weten of mijn huidige salaris of hoger realistisch is (hoger als het een zwaardere, meer uitdagende functie is), maar hoef ik niet extreem nauwkeurig te weten wat ik precies ga verdienen. Een indicatie is genoeg. (Vaak haal je die al uit de advertentie of via een recruiter.) Later, als je weet dat je aangenomen bent, volgen de onderhandelingen en dan kan er in veel gevallen nog wel wat gesleuteld worden.

Ik ben niet gedreven door salaris, maar wil wel een eerlijke beloning. Salaris is zakelijk. Ik bied een dienst, die heeft een prijs en ik probeer mijn dienst binnen redelijke grenzen tegen een zo hoog mogelijk bedrag te verkopen.

• beascob
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:02
quote:
admin14 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:48:
***members only***
...
Het stagebedrijf wil graag dat ik het beheer team ga werken: een aantal medewerkers zijn sinds kort met pensioen en 70% van het team gaat binnen enkele jaren met pensioen. Ze hebben dus nieuwe medewerkers nodig.
De doelstelling van de afdeling voor dit jaar is om 150 mensen aan te nemen, tot nu toe hebben ze maar 4 mensen binnengehaald.
Oude mensen met oude systemen?
Is het beheer modern?
niet te veel oude meuk aan elkaar geknoopt?

Ik mis de info hierover.
Wat heb je aan een nieuwe auto als je dagelijks werk oudbakken is?

gewaarwordingshorizon

• admin14
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 26-07 01:40
Members only:

admin14 wijzigde deze reactie 17-07-2018 18:39 (26%)
Reden: Quote's werken niet binnen een membersonly tag?

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-09 12:44
Je eigen altijd omvormen naar een werkervaring en dat op je cv zetten afhankelijk van vacature kun je altijd benoemen dat je ondernemend zelfstandig en uitdagingen aan te nemen en niet bang bent om te falen
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True