Windows geeft 'Netwerk 2' aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste Mede-Tweakers,

Recent ben ik op mezelf gaan wonen, nieuwe router met alles erop en eraan (standaard spul van Ziggo, ik had voorheen altijd KPN) en mijn GamePC ook aangekoppeld.

Mijn vraag
Mijn PC is verbonden met "Netwerk 2", terwijl mijn Wifi-SSID WonenOpStand heet. (familiegeintje).

Bij mijn ouders thuis gaf de KPN router me wel de SSID van het (wifi) netwerk mee, wat fijner is gezien mijn XBOX die ik gebruik voor Plex via de Wifi is verbonden en en nu niet lokaal koppelt aan mijn desktop, want niet zelfde netwerk (=internet verbinding nodig voor Plex, zou niet moeten hoeven).

Waarom wordt deze niet ook herkend als WonenOpStand? Of geld dat alleen voor de Wifi?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop PC met Windows 10, laatste versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel ingelezen over veranderen van netwerknaam in Windows etc maar het nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

Beste antwoord (via Tom.Gerritse op 17-07-2018 00:35)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
SSID is enkel voor wifi en heeft helemaal niets te maken met hoe windows het netwerk noemt.
Sterker nog die netwerknaam van windows wordt buiten je PC helemaal nergens gebruikt.

Het netwerk gebruikt ipadressen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows geeft de netwerken die die tegenkomt gewoon nummertjes. Ik zit hier geloof ik inmiddels op Netwerk 13 (dat krijg je als je je PC nog wel eens meesleept naar lanparties). Maar dat is niet waar je probleem zit.

Zit je wel in 'tzelfde netwerk? Kijk eens naar wat de gateway is als je bedraad aangesloten bent, en wat je gateway is als je via WiFi bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:19
Het netwerkprofiel wordt o.a. bepaald aan de hand van het hardware-adres van de DHCP-server. Vandaar dat Windows het als een nieuw netwerk opmerkt. Als je een prive-netwerk van maakt zou je dezelfde functies moeten krijgen als op je vorige thuisnetwerk.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
SSID is enkel voor wifi en heeft helemaal niets te maken met hoe windows het netwerk noemt.
Sterker nog die netwerknaam van windows wordt buiten je PC helemaal nergens gebruikt.

Het netwerk gebruikt ipadressen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.