Mijn vraag
Ik heb pas geleden, op basis van een Best Buy guide op Tweakers componenten voor een basis game PC gekocht en geassembleerd. Echter lukt het me maar niet om Windows erop te zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nu ben ik na Windows Vista (dat op mijn enige AMD pc ooit heeft gestaan) overgestapt naar Mac door de extreem slechte ervaring die ik met die computer had. Daarna heb ik voor mijn neefje nog eens een PC gebouwd zonder issues en er toen ook Windows op gezet.
Ook op mijn Mac draait Windows, al wil die door een of andere fout niet meer updaten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De reactie die ik krijg:
"Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"
In een enkel geval kreeg ik een leeg scherm met een knipperend streepje, maar dat veranderde niet (ik heb het overnacht laten knipperen in de hoop dat 's ochtends Windows geladen was (van de stick naar de PC).
Wat voor hekserij moet ik uithalen om dit op te lossen?
Ik heb pas geleden, op basis van een Best Buy guide op Tweakers componenten voor een basis game PC gekocht en geassembleerd. Echter lukt het me maar niet om Windows erop te zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Asrock AB350M Pro4 AMD B350 Socket1
AM4 Micro ATX moederbord (inclusief bios upgrade) - Corsair Vengeance LPX, 8GB, DDR4 1
8GB DDR4 3000MHz geheugenmodule - AMD Ryzen 3 2200G 3,7 GHz (Raven 1
Ridge) Sockel AM4 - boxed - Een Samsung SSD uit mijn vorige Mac
Nu ben ik na Windows Vista (dat op mijn enige AMD pc ooit heeft gestaan) overgestapt naar Mac door de extreem slechte ervaring die ik met die computer had. Daarna heb ik voor mijn neefje nog eens een PC gebouwd zonder issues en er toen ook Windows op gezet.
Ook op mijn Mac draait Windows, al wil die door een of andere fout niet meer updaten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb een Windows 10 licentie bij mijn PC gekocht die via deze procedure op een stick gezet
- Daarna heb ik diverse WIndows 8 en 10 torrents geprobeerd met diverse tools (waaronder Bootcamp, Unetbootin en Rufus
- Legacy mode staat in BIOS aan, zoals hier beschreven.
- Bios herkent de hardware (SSD, Processor, RAM)
- HDD controller staat in AHCI
- Natuurlijk heb ik wel het juiste apparaat gekozen om van op te starten: de USB stick
De reactie die ik krijg:
"Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"
In een enkel geval kreeg ik een leeg scherm met een knipperend streepje, maar dat veranderde niet (ik heb het overnacht laten knipperen in de hoop dat 's ochtends Windows geladen was (van de stick naar de PC).
Wat voor hekserij moet ik uithalen om dit op te lossen?