Ipad vraagt om te betalen bij gratis apps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-01 16:15
Als ik een gratis app wil downloaden vraagt de ipad om te betalen, ik krijg dan het betaal menu (creditcard paypal etc) ook is dit het geval als ik een gratis app wil updaten. Wie kan mij helpen? (ipad2017) Heb de instellingen al gewist van mijn ipad maar heeft niet gebaat.

mvg Henry

Beste antwoord (via henry70 op 11-07-2018 19:07)

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 17:52
henry70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:37:
[...]

het is niet echt een melding wat ik krijg, maar het scherm betaalmethodes verschijnt, ik kan de keuze geen betaalmethode niet maken die staat er niet zoals ik hier boven schreef.
Je hebt voor dit Apple ID niet de optie om als betaalmethode 'geen' te selecteren?

Als die optie nergens getoond wordt zal er waarschijnlijk een rekening openstaan die eerst betaald moet worden.

wat zie je als je inlogt op reportaproblem.apple.com ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je ook daadwerkelijk een bedrag betalen of probeert de app te verifieren (via de Store) dat je daadwerkelijk een bepaalde leeftijd bent, een gekoppeld account met geldige betaalgegevens hebt etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Hij vraagt om te betalen, het is de ipad van mijn zoon van 13 jaar, het zou kunnen dat het gebeurd is sinds ik voor hem een betaalde app betaald heb via de betaalmethode paypal, daar in staan mijn gegevens. Heb geprobeerd dit te wissen maar is niet gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door henry70 op 10-07-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 19:30
Er woret gevraagd om te betalen maar uiteindelijk betaal je 0 euro. Dit is normaal. Misschien is het een beetje een manke vertaling o.i.d. Maar de eerste keer is dat mij ook opgevallen. Ik schrok en heb twee keer gecheckt dat het een gratis app was. Uiteindelijk ook niets hoeven betalen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
ik kom helemaal niet verder, zegt bijv. probleem met paypal. (staat geen geld op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

henry70 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:24:
ik kom helemaal niet verder, zegt bijv. probleem met paypal. (staat geen geld op)
Dat zegt ie niet (durf ik geld op te zetten).

Heb je de exacte melding al eens door Google gehaald en/of op de FAQ van Apple gekeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
Authoriseer Paypal eens opnieuw voor iTunes via de Instellingen > Naam > iTunes & App store > tik op Apple ID > Toon Apple ID > Betaalmethode > PayPal

Als opnieuw authoriseren niet lukt, kies dan voor "gebruik ander PayPal account" en log dan toch weer in met je huidige account.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:35:
[...]

Dat zegt ie niet (durf ik geld op te zetten).

Heb je de exacte melding al eens door Google gehaald en/of op de FAQ van Apple gekeken?
klopt (staat geen geld op) waren mijn eigen woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Jeroenimoes schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:59:
Authoriseer Paypal eens opnieuw voor iTunes via de Instellingen > Naam > iTunes & App store > tik op Apple ID > Toon Apple ID > Betaalmethode > PayPal

Als opnieuw authoriseren niet lukt, kies dan voor "gebruik ander PayPal account" en log dan toch weer in met je huidige account.
alles geprobeerd, heb een paypal account voor de eigenaar van de ipad aangemaakt en daar op ingesteld, maar blijft maar komen met het betaalscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Kan je aangeven wat de exacte melding is die de ipad geeft?

Wanneer je dus een gratis app wil installeren, wat is dan exact melding die je krijgt.
En welke keuzes heb je vervolgens?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Bij een andere ipad kan ik in het betaalscherm de optie geen betaalmethode kiezen bij deze niet. Bij instellingen naam, betalingen en bezorging krijg ik niets te zien bij de andere ipad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
bartijn2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:31:
Kan je aangeven wat de exacte melding is die de ipad geeft?

Wanneer je dus een gratis app wil installeren, wat is dan exact melding die je krijgt.
En welke keuzes heb je vervolgens?
het is niet echt een melding wat ik krijg, maar het scherm betaalmethodes verschijnt, ik kan de keuze geen betaalmethode niet maken die staat er niet zoals ik hier boven schreef.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
henry70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Je hebt voor dit Apple ID niet de optie om als betaalmethode 'geen' te selecteren?

Als die optie nergens getoond wordt zal er waarschijnlijk een rekening openstaan die eerst betaald moet worden.

wat zie je als je inlogt op reportaproblem.apple.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
als ik daar inlog zie ik aankoop geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
ik kan op die pagina een probleem melden, kijk ik bij facturen dan zie ik dat bij de laatste app factuur in behandeling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
henry70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
kijk ik bij facturen dan zie ik dat bij de laatste app factuur in behandeling staat.
Dat zou het probleem niet zijn denk ik, is bij mij ook zo (weeronline app zonder ads)

Wil je trouwens proberen om geen dubbele posts aan te maken? Je kan bij je huidige post op wijzig klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 11-07-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
henry70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
ik kan op die pagina een probleem melden, kijk ik bij facturen dan zie ik dat bij de laatste app factuur in behandeling staat.
Als de app die in behandeling staat een betaalde app betreft dan kan het best zijn dat hij daarop blijft hangen. wanneer is de app aangeschaft volgens die pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Als ik bij aankopen kijk zie ik 2 dezelfde games beiden 5 juli aangekocht. Ga ik dan bij facturen kijken dan zie ik dat 1 van beiden betaald is, bij de andere staat alleen factuur in behandeling met geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
henry70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:10:
Als ik bij aankopen kijk zie ik 2 dezelfde games beiden 5 juli aangekocht. Ga ik dan bij facturen kijken dan zie ik dat 1 van beiden betaald is, bij de andere staat alleen factuur in behandeling met geen datum.
Je kan het dan melden via die pagina en wachten op antwoord van apple binnen 48 uur. of alsbje een paypal hebt waar wel geld opstaat of andere betaalmethode dan kan je die proberen te koppelen om te zien of het betaald wordt.
Kan je zien om welk bedrag het gaat en of het de app zelf is of een in-app aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
SacredRose: Bedankt! Het is opgelost er stond idd een rekening open die ik moest betalen. Nu verschijnt er wel de optie geen bij betaalmethode. Paypal schiet gewoon alles voor, dit had ik niet verwacht. Anderen ook bedankt.
Pagina: 1