Ik heb twee websites in Drupal 7 die ik zelf ingericht heb, voor bedrijfsmatig gebruik.
D7 kan nog wel even mee maar er komt een moment dat ze over moeten naar D8.
Ik lees dat voor D8 composer gebruikt moet worden maar mijn begrip van php gaat niet verder dan het meest basale nivo dat ik nodig heb om zelf D7 te installeren en bij te houden.
De informatie die ik tegenkom (composer.org, drupal.org, youtube, zoekopdrachten, enzovoort) over composer begint voor mijn gevoel al meteen boven mijn nivo en ik kan niet goed inschatten wat ik tegenkom als ik ga proberen het me eigen te maken.
Kan een van jullie in Jip en Janneke taal de manier van werken met composer uitleggen?
Zoals ik het nu begrijp installeer je composer lokaal en moet php ook lokaal geinstalleerd zijn.
En daar houd mijn begrip op...
dus stel ik wil drupal8 als website neerzetten...
Dan moet ik:
- composer installeren
- Drupal 8 eh, downloaden?
- Installeer ik de nieuwe site dus eerst lokaal?
- Zet ik 'm dan met composer online?
Ik begrijp dat ik met composer eenvoudig alle dependencies geregeld krijg maar waar haalt composer zijn bestanden vandaan?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Linux desktop, ubuntu budgie 18.04
Drupal 5, 6 en 7, site uploaden via ftp, backup via controlpanel en dergelijke
Edit:
Shoot, en dan kijk je direct na het stellen van de vraag op een andere manier naar drupal.org en vind je dit:
https://www.drupal.org/do...-local-development-drupal
Daar heb ik meer aan dan de 2 uur zoeken die ik tot nu toe heb gedaan...
Maar info blijft welkom!
D7 kan nog wel even mee maar er komt een moment dat ze over moeten naar D8.
Ik lees dat voor D8 composer gebruikt moet worden maar mijn begrip van php gaat niet verder dan het meest basale nivo dat ik nodig heb om zelf D7 te installeren en bij te houden.
De informatie die ik tegenkom (composer.org, drupal.org, youtube, zoekopdrachten, enzovoort) over composer begint voor mijn gevoel al meteen boven mijn nivo en ik kan niet goed inschatten wat ik tegenkom als ik ga proberen het me eigen te maken.
Kan een van jullie in Jip en Janneke taal de manier van werken met composer uitleggen?
Zoals ik het nu begrijp installeer je composer lokaal en moet php ook lokaal geinstalleerd zijn.
En daar houd mijn begrip op...
dus stel ik wil drupal8 als website neerzetten...
Dan moet ik:
- composer installeren
- Drupal 8 eh, downloaden?
- Installeer ik de nieuwe site dus eerst lokaal?
- Zet ik 'm dan met composer online?
Ik begrijp dat ik met composer eenvoudig alle dependencies geregeld krijg maar waar haalt composer zijn bestanden vandaan?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Linux desktop, ubuntu budgie 18.04
Drupal 5, 6 en 7, site uploaden via ftp, backup via controlpanel en dergelijke
Edit:
Shoot, en dan kijk je direct na het stellen van de vraag op een andere manier naar drupal.org en vind je dit:
https://www.drupal.org/do...-local-development-drupal
Daar heb ik meer aan dan de 2 uur zoeken die ik tot nu toe heb gedaan...
Maar info blijft welkom!
[ Voor 14% gewijzigd door SvenHe op 10-07-2018 17:54 ]