Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar portfolio website hosten (Squarespace etc.)?

Pagina: 1
Acties:

• Astr0blaster
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 12-11 21:54
Mijn website draait inmiddels al zo'n 4 jaar op Wordpress en is wel aan een upgrade toe. Ik vind een website met Wordpress maken te best wel wat gedoe (het is net niet smooth genoeg allemaal of blijft vrij tijdrovend). Ik wil dus graag veranderen. Een aantal jaar geleden was er een golf van nieuwe initiatieven, zoals Squarespace. Dat werkt erg fijn en ziet er slick uit. Echter vind ik de prijs van Squarespace ($11/maand) nog wel pittig. Ik wil gewoon een simpele en 'professionele' site die smooth werkt, waarbij ik m'n (film)werk en (eventueel) fotografie werk kan plaatsen.

Heeft er iemand tips voor goede (goedkopere) alternatieven? Ik hoef dus niet allerlei toeters en bellen. Liefst spendeer ik niet veel meer dan 50-60 euro per maand. Of ben ik nu te gierig voor wat ik wil?

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

?

vind ik de prijs van Squarespace ($11/maand) nog wel pittig
<-->
Liefst spendeer ik niet veel meer dan 50-60 euro per maand

Volgens mij klopt hier iets niet?
$11/mnd is toch veel goedkoper dan 50-60euro/mnd. :?

Maar wat wil je precies?
Moeten er ook nog commerciële activiteiten mee ontplooid worden?

Je kunt het allemaal zo fancy maken als je zelf wilt. E.e.a. afhankelijk van hoeveel tijd/moeite/geld jezelf er in wilt steken c.q. wat je wilt uitbesteden.
Recentelijk heb ik iemand geholpen met een simpele site via jimdo. Werkt best wel ok.
Maar zo zijn er nog tientallen andere mogelijkheden.

ehtweak wijzigde deze reactie 10-07-2018 17:30 (49%)

Mooie Plaatjes   

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

sys64738

Press play on tape

Je kunt toch gewoon een slicke WordPress template ergens kopen en deze naar eigen smaak tweaken. Ben je éénmalig miscchien 100 euro kwijt en wat moeite. Daarna kun je hem gewoon weer overal hosten. Problem solved.

Square Space zal ook moeite kosten en blijft elke maand weer geld kosten. Maar als je het er voor over heb, zal het ook prima werken. Als je alle YouTubers van deze planeet mag geloof (mijn god, noem iemand die ze niet sponsoren), is het heeel makkelijk op te zetten :Y)

gijspeijs.com | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Astr0blaster Heb je toevallig al een abonnement op het Adobe Creative Cloud "Fotografie" pakket ?

In dat geval krijg je ook gratis toegang tot Adobe Portfolio waarmee je zeker een mooi portfolio kan bouwen.

Zelf heb ik ook een Wordpress site draaien, heb naar alternatieven gekeken als Smugmug en Squarespace, maar ik mis dan toch weer de flexibiliteit en vele plugins van Wordpress.

Qua kosten zit ik op 1x een mooi template van ~50 USD, Domeinnaam 10,- per jaar en Wordpress Hosting bij hostnet voor €5,- p.m. Dus qua kosten is het zeker rendabel.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-11 17:00
@Unidentified bedankt voor de tip! Ik betaal zelf een 10tje in de maand voor mijn website op Squarespace. Maar gezien ik een Adobe abo heb kan hem net zo goed daar onderbrengen :)

www.mariovisser.com

• Daverius
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-11 06:37
Ik heb jaren een wordpress website gehad en kan redelijk goed uit de voeten met het aanpassen van thema's en dergelijke. Toch voor het gemak voor Squarespace gekozen enkele maanden geleden. Ik zou zeggen, probeer het gerust! Maar ik heb zelf twijfels of ik erbij blijf.

Het zijn kleine dingen zoals hier en daar een marge wijzigen, wat metatags toevoegen enz. die ik op bepaalde momenten toch wel erg mis. Daarvoor moet je het tweede, duurdere abonnement hebben, en ik vind het standaard abo al behoorlijk aan de prijs. Voor mijn persoonlijke website met wat foto's voor de familie is het niet de moeite waard.

Daarentegen is het gebruiksgemak een grote plus. Geen installatie of updates, gebruiksvriendelijke interface en templates waarmee je redelijk voor de dag kunt komen. Dat laat wat ruimte om je te richten op content in plaats van code. Dit is zeker prettig als het opzetten, ontwerpen en onderhouden van je Wordpress website je veel moeite kost.

Adobe Portfolio kwam ook even voorbij in het draadje, maar ik vermoed dat daar de mate van mogelijke aanpassingen nóg veel kleiner is als bij Squarespace. Kortom, een lastige afweging die je niet kunt maken zonder het te proberen en je sterk af te vragen welke mate van controle je wilt hebben over de presentatie van je content.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zelf gebruik ik SmugMug. De keuze uit thema's is niet heel groot maar je kan ze wel aardig aanpassen (drag en drop / configuratie opties), zeker als je een beetje kennis van CSS hebt.

De backend is qua gebruiksgemak geweldig (albums aanmaken, metadata aanpassen etc.) en opslag is onbeperkt, ook de integratie met Lightroom werkt goed.

En ja, als webdeveloper heb ik ruime ervaring met WordPress en het customizen er van maar ik was het zat om alles bij te moeten houden en ik had naast mijn werk niet ook nog eens zin (en tijd) om dit te doen. Ik zit al hele dagen in code te ploeteren ;)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 18-07-2018 22:02 (28%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Daverius schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:51:
Ik heb jaren een wordpress website gehad en kan redelijk goed uit de voeten met het aanpassen van thema's en dergelijke. Toch voor het gemak voor Squarespace gekozen enkele maanden geleden. Ik zou zeggen, probeer het gerust! Maar ik heb zelf twijfels of ik erbij blijf.

Het zijn kleine dingen zoals hier en daar een marge wijzigen, wat metatags toevoegen enz. die ik op bepaalde momenten toch wel erg mis. Daarvoor moet je het tweede, duurdere abonnement hebben, en ik vind het standaard abo al behoorlijk aan de prijs. Voor mijn persoonlijke website met wat foto's voor de familie is het niet de moeite waard.

Daarentegen is het gebruiksgemak een grote plus. Geen installatie of updates, gebruiksvriendelijke interface en templates waarmee je redelijk voor de dag kunt komen. Dat laat wat ruimte om je te richten op content in plaats van code. Dit is zeker prettig als het opzetten, ontwerpen en onderhouden van je Wordpress website je veel moeite kost.

Adobe Portfolio kwam ook even voorbij in het draadje, maar ik vermoed dat daar de mate van mogelijke aanpassingen nóg veel kleiner is als bij Squarespace. Kortom, een lastige afweging die je niet kunt maken zonder het te proberen en je sterk af te vragen welke mate van controle je wilt hebben over de presentatie van je content.
Ik zit ook te denken om over te stappen naar Squarespace en was wel benieuwd of het jou nog steeds bevalt daar.

• Daverius
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-11 06:37
Fable schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Ik zit ook te denken om over te stappen naar Squarespace en was wel benieuwd of het jou nog steeds bevalt daar.
Ik ben ondertussen weer terug op eigen installatie van wordpress. Ik kwam niet over de frustraties heen mbt de beperkingen van het normale abbonement van Squarespace. Een gulden middenweg voor mij nu is een betaald thema voor WP dat voldoet aan mijn wensen. Ik denk dat het echt een persoonlijke afweging is (tijd, vaardigheden, budget enz). Squarespace zal voor veel mensen echt een uitkomst zijn. Succes in ieder geval!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True