• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:44

4play

-Nintendo- fan

Matched: bananahackers
Iemand dit al eens geprobeerd?

Hier staat een appstore met heel veel apps erin o.a. Whatsapp telegram en heel veel andere apps.

Https://sites.google.com/view/bananahackers/home?authuser=0

--- aanvulling ---
Volgens deze tweet van de bananahackers komt er binnenkort een alpha versie van een alternatieve firmware voor de 8110 4G (Single en Dualsim)

https://twitter.com/BananaHackers/status/1084761183192862720

Voordeel is dat ze al heel veel apps hebben omgezet vanaf Firefox OS die dus al werken. Hun market place staat vol met een stuk of 70 apps die allemaal al werken op meer of mindere mate.

Terwijl we via de officiele lijn vastzitten aan 7 apps en 20 spelletjes :). Ze hebben whatsapp al draaien (gewoon vanaf de Jio phone). Ook hebben ze diverse dingen weggehaald uit het OS en afgesloten zodat het veiliger is en minder vaak google benaderd :)

Mijn Tweakers bloed gaat hier wel weer sneller van stromen, een telefoon die via een hack opengebroken kan worden zodat er veel meer mee mogelijk is dan de fabrikant bedoeld heeft. Dat is echt geweldig. Als je twitter hebt is het volgen van de bananahackers echt een goed -idee :)

--- aanvulling 2 ---

Ik houd het bananahackers forum en hun kanalen een beetje in de gaten en ze hebben op zich goede ideeen. Zo willen ze in hun versie van (de gahackte) kaios een beveiligings gat dichten dat Nokia open heeft gezet/gelaten. En ze willen een addblocker erin zetten om de standaard apps weer addvrij te maken.

Ook is het een beetje genant om te zien hoeveel software er al werkt op de Nokia 8110 terwijl we nog de hele tijd naar een lege winkel zitten te staren.

Alleen al in hun social onderdeel van hun alternatieve winkel staan: Telegram, WhatsApp, Facebook, Twitter, Google+, Instagram, VK, Zalo, Viber, Tumblr, Nokioteca (browser), Bado, Google Groups, ICQ, Pinafore, ZapZap (FFOS), Sommergram (FFOS).

Terwijl er bij mijn winkel alleen nog maar Twitter staat bij social.

Nog altijd heb ik niet de tijd gehad om mijn Nokia te hacken, ik hoop daar a.s. vrijdag mee aan de slag te kunnen.

Ik zit nog een beetje tussen twee gedachten nu open breken of even wachten tot hun "firmware" uitkomt en dan gewoon die gebruiken.

--- update 3 --
Ik wacht even met het open breken van mijn telefoon tot de volledige "firmware" uit is gebracht en wat de uitkomsten daarvan zijn.

volgens de bananahackers op twitter gaat dat de 27e gebeuren.

https://twitter.com/BananaHackers/status/1088444676384804864

dus die paar dagen kan ik ook nog wel even wachten.

[ Voor 116% gewijzigd door 4play op 25-01-2019 08:47 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• jaijai
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik hou ook bananahackers in de gaten. De beta is nu alleen beschikbaar voor de dual Sim versie, heb ik begrepen. Nog even wachten totdat er een versie beschikbaar is voor mijn single Sim versie, kan ik eindelijk mijn 8110 uit de la halen.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:44

4play

-Nintendo- fan

Blijkbaar blokkeren ze whatsapp op nokia 8110 toestellen nu er een "actieve hackers" gemeenschap is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyK8xqWWkAEvwcV.jpg

andere KaiOs toestellen schijnen niet geblocked te worden.

Blijkbaar is er een nieuwe versie uitgegeven juist op het moment dat jij aan het testen was @jaijai

nieuws van het bananahackers forum: 2019-01-30: WhatsApp updated to the last version available!

https://twitter.com/BananaHackers/status/1090641632842657792

[ Voor 25% gewijzigd door 4play op 30-01-2019 17:24 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• jaijai
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2025
Geen matches
Wel jammer. Aan de andere kant, wij hebben nu wel een 8110 met custom firmware.
Ik heb deze vanmiddag erop gezet en het toestel voelt veel sneller aan.
Ook de nieuwe whatsapp versie van de banahacker's store werkt prima.
Alleen geen voice oproepen en whatsapp is niet meer via een browser of desktop app beschikbaar.
Ik heb dit overigens zonder simkaart getest, dus ik weet niet of mijn single sim versie goed functioneert.
Als ik het bananahacker forum mag geloven, werken de single versies prima met de custom firmware.

Ik ben echt enorm traag met t9, mijn muscle memory is er echt helemaal uit.
Nu ik ouder ben, merk ik dat ik het ook niet zo snel meer op pak.
Ik denk niet dat de 8110 mijn daily driver wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door jaijai op 31-01-2019 20:00 ]

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Toevallig een linkje of iets waar je kan zien wat GerdaOS voor een OS is en een step by step video?
Ik zal morgen wel een step by step instructie maken voor op het forum hier. Nu weet ik niet hoe je adb werkend moet krijgen op windows aangezien ik Ubuntu gebruik, maar de rest kan ik zo opschrijven dat jullie het makkelijk moeten kunnen doen. Enige is dus adb werkend krijgen op windows.

GerdaOs is gewoon kaios alleen dan zonder kaistore en google meuk. Op de site van bananahackers kun je apps downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door miikit op 17-02-2019 22:03 ]

Verwijderd

miikit schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Ik zal morgen wel een step by step instructie maken voor op het forum hier. Nu weet ik niet hoe je adb werkend moet krijgen op windows aangezien ik Ubuntu gebruik, maar de rest kan ik zo opschrijven dat jullie het makkelijk moeten kunnen doen. Enige is dus adb werkend krijgen op windows.

GerdaOs is gewoon kaios alleen dan zonder kaistore en google meuk. Op de site van bananahackers kun je apps downloaden.
Ah super bedankt alvast, voor ADB werkend tekrijgen op Windows zal ook wel wat op het net tevinden zijn :)

Hoe zit het trouwens want zie dat je de Dual Sim versie nodig hebt.. hoe weet ik of het een Dual Sim bevat als ik de 8110 online wilt kopen? Aangezien niet altijd de specificaties kloppen op sommige webwinkels

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2019 19:13 ]

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Uitleg hoe zet je GerdaOs & Whatsapp op nokia 8110

Let op!!! Dit werkt volgens De makers alleen op de dual sim. Ook is dit op je eigen risico ;) .
Stap 1.
Installeer ADB.

Linux: Kopieer en plak om en om de twee volgende zinnen in je terminal:

sudo apt update
sudo apt install android-tools-adb android-tools-fastboot

Windows: Werkelijk geen idee en dat moet je zelf uitvogelen (Je kunt eventueel een bootable usb maken en vanuit daar werken. Xubuntu is heel lichtgewicht.)

Stap 2.
https://cloud.disroot.org/s/3ojAfcF6J2jQrRg/download
https://cloud.disroot.org/s/BJiMxk4PM6Tkq2m/download
https://drive.google.com/...v3J_WaPLH0XMjYlbzlnuqE17B

Download de bovenstaande bestanden en zet deze op een micro-SD kaartje.
(Gewoon SD kaartje openen en daar plakken. Dus niet in een map)

Stap 3.
Zo voordat we verder gaan controleren we eventjes of ADB werkt.
Typ *#*#33284#*#* op je nokia. Soms moet je dit meerdere malen doen.
Doe dit tot je een soort insectje in je statusbalk ziet.

Plug je telefoon in de computer.
Linux: open je terminal en typ ADB devices
Windows: Open de map waar je adb in geinstalleerd hebt. rechtermuisknop en open commandprompt. Typ vervolgens ADB devices

Krijg je reactie dan werkt alles naar behoren! (Telefoon laat een ritsje aan getalletjes zien en een device) Goed Bezig!

Stap 4.
Nu gaan we Rooten. Typ de volgende dingen in je terminal of cmd terwijl je telefoon nog ingeplugd is.
Download dit bestand eerst. https://sites.google.com/...versions#h.p_NX8c9EHHgspF

Linux: Open je terminal in de map waar je het bestandje hebt gedownload
Windows: Plaats het bestandje in de map waar je adb hebt geinstalleerd.

adb push tnroot /data/local/tmp
adb shell
cd /data/local/tmp
chmod +x tnroot
./tnroot

Open je telefoonbrowser en typ: http://localhost:8080
klik op de knop in je telefoonbrowser

Typ vervolgens in je terminal of cmd:
busybox telnet localhost

Tadaa je bent nu in de root shell.

Stap 5.
Typ de volgende dingen de terminal of cmd:
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/recovery of=/sdcard/recovery-backup.img bs=2048
(Dit maakt een backup van je recovery)
dd if=/sdcard/recovery-8110.img of=/dev/block/bootdevice/by-name/recovery bs=2048
(Dit installeert een nieuwe recovery)
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/system of=/sdcard/system-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/boot of=/sdcard/boot-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/splash of=/sdcard/splash-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/fsg of=/sdcard/fsg-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/rpm of=/sdcard/rpm-backup.img bs=2048
dd if=/dev/block/bootdevice/by-name/modem of=/sdcard/modem-backup.img bs=2048

(Dit maakt een backup van je oude bestanden, mocht er iets fout gaan)

Stap 6.
Zet je telefoon uit en boot in recovery (aan knop en omhoog knop inhouden)
Ga naar apply update from SD card en installeer de gerda-install.zip
Vergeet niet op wipe data/factory reset te drukken.

Gefeliciteerd!! Als alles mee zat heb je nu GerdaOS geinstalleerd.

Stap 7.
Ga naar omniSD op je homescreen en installeer de whatsapp.zip

Mocht het nu wel gelukt zijn, mag je een complimentje op mijn profiel achterlaten :)

Met dank aan de mensen van bananahackers & gerdaOS

[ Voor 5% gewijzigd door miikit op 22-02-2019 00:11 . Reden: edit. Er stond een foutje in dat zorgde dat de root niet werkte! ]

Verwijderd

Geen matches
jaijai schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:57:
Wel jammer. Aan de andere kant, wij hebben nu wel een 8110 met custom firmware.
Ik heb deze vanmiddag erop gezet en het toestel voelt veel sneller aan.
Ook de nieuwe whatsapp versie van de banahacker's store werkt prima.
Alleen geen voice oproepen en whatsapp is niet meer via een browser of desktop app beschikbaar.
Ik heb dit overigens zonder simkaart getest, dus ik weet niet of mijn single sim versie goed functioneert.
Als ik het bananahacker forum mag geloven, werken de single versies prima met de custom firmware.

Ik ben echt enorm traag met t9, mijn muscle memory is er echt helemaal uit.
Nu ik ouder ben, merk ik dat ik het ook niet zo snel meer op pak.
Ik denk niet dat de 8110 mijn daily driver wordt.
Heb je het hier over GerdaOS op een single sim 8110? Werkt dat?
Ik lees her en der dat het alleen voor dual sim bedoeld is, en heb geen zin om het ding te slopen door er een foute ROM op te flashen ;)

Edit: werkt gewoon. Wel denkt de telefoon nu een dual sim versie te zijn waar maar 1 sim-kaart in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2019 16:05 ]

• saturnfreeway
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06-2025
pkemeling schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:07:

Het enige dat ik echt mis, is een podcast app.
Zeker bekend bij sommigen, maar BananaHackers heeft uitvoerige instructies over hoe je de 8110 kunt jailbreaken voor onder andere het sideloaden van de twee podcast app in hun store, H5P Podcaster en Foxcasts. Kan echter nergens werkende voorbeelden vinden van deze twee apps.

Hetzelfde kan zo te zien ook bereikt worden met het wipen van de telefoon en het installeren van GerdaOS.

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Na een paar weken met de gele banaan moet de conclusie zijn dat het een geestig ding is, het werkt zoals geadverteerd maar het OS is ruk. Werkelijk alle functionaliteit die de classic nokia's wél hadden, slim t9, slimme vormgeving, slim gebruik van de slider, het lijkt wel of ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden en dat ze nog niet verder zijn dan een zeskant.
Ik heb 'm gekocht als vervanger van m'n nog steeds prima werkende 6310i en daarbij moet ook nog opgemerkt dat ik heel lang met de 7110 matrixphone heb gelopen. Dát ding, dat was nokia op z'n best. Schuifmechaniekje van edelstaal, uniek scrollwheel, 2 optieknoppen boven de klep voor snelle toegang tot meldingen, schuif dicht = terug naar mainscreen en lock, t9 dik in orde met learning en geweldige vormgeving.
Weliswaar is de banaan een leuk ding en kan je er zonder smartfoon mee whatsappen etc.... maar in de software, onvergeeflijke fouten zoals geen woordje "de" in het woordenboek maar alleen "dé" waardoor al je berichtjes een onbedoelde urgentie krijgen, gaat het flink mis.
Andere klaagpuntjes zijn verdwijnende meldingen van wapp, mysterieus aan/uitschakelgedrag van data en wifi en het gedrag bij dichtschuiven. Hij doet gewoon het scherm uit maar blijft daar in het menu waar je was. Een gesprek ophangen met de schuif dichtklappen werkt ook niet, dat deed de 7110 allemaal wél goed omdat er over nagedacht was.
Ik hoop dat ze met updates die blunders eruit halen en wellicht wat opties toevoegen voor gedrag van de schuif en nog zo een paar dingetjes. Het voelt nu wel heel erg alsof ik een soort betatester ben die een prototype in handen heeft dat nog niet helemaal af is en zo hier en daar nog op buggy code draait.
Blijft overeind dat het een leuk ding is, whatsapp op een stupidphone is hilarisch en in 1 opzicht is het wél een echte nokia: de accu gaat zo lang mee dat je iedere keer vergeet waar je de oplader ook al weer hebt.
-
Als het niks wordt met kaios ga ik 'm trouwens wel jailbreaken, bananahackers collectief heeft een alternatief OS voor het ding gemaakt, google dat en lach je een kriek over de open letter aan nokia van ze. Nerds, heerlijk! Hun versie is veelbelovend, ze hebben alle narigheid eruit gehaald en vrije installatie van apps mogelijk gemaakt. Je kan dus originele apps en 3rd pty door elkaar gebruiken. Ook kan je zelf functies toevoegen en editen mits je de skills hebt. Misschien koop ik er binnenkort gewoon nog een, de prijs is gedaald naar 50 euro dus zou het wel leuk zijn om te kijken hoeveel beter dat OS kan als échte freaks zich ermee gaan bemoeien.Een mooiere hommage aan de Matrix is er denk ik niet, dat zo'n lowbudget retrotelefoontje keihard gehackt wordt door echte Neo's en Morpheussen uit idealisme.
Alleen al daarom ben ik blij dat ik er eentje gekocht heb, ding heeft toch wel potentie om een soort colectable te worden.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
miikit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:52:

Stap 4.
Nu gaan we Rooten. Typ de volgende dingen in je terminal of cmd terwijl je telefoon nog ingeplugd is.
Download dit bestand eerst. https://sites.google.com/...versions#h.p_NX8c9EHHgspF

Linux: Open je terminal in de map waar je het bestandje hebt gedownload
Windows: Plaats het bestandje in de map waar je adb hebt geinstalleerd.

adb push tnroot /data/local/tmp
adb shell
cd /data/local/tmp
chmod +x tnroot
./tnroot

Open je telefoonbrowser en typ: http://localhost:8080
klik op de knop in je telefoonbrowser

Typ vervolgens in je terminal of cmd:
busybox telnet localhost

Tadaa je bent nu in de root shell.

Met dank aan de mensen van bananahackers & gerdaOS
Welk bestandje is dit? Telnet? Want de link is inmiddels dood.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1