Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriend heeft me gevraagd eens te kijken wat een goede build zou zijn voor een dedicated stream PC. Deze zal naast z'n PS4 draaien en via een capture card streamen naar Youtube of Twitch. Loopt nu via PS4 Remote Play en OBS op zijn laptop en dat is niet helemaal stabiel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de €600,- en €700,- incl. capture card
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
PS4, bekabeling en beeldschermen zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf niet veel ervaring met het bouwen van stream PC's maar ik heb gelezen dat een snelle CPU het belangrijkste is om stabiel te kunnen streamen? Hoeft geen 4k te zijn maar 720p60fps en 1080p60fps moeten toch wel minimaal soepel draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Vooralsnog niet
Wat verwacht je van ons?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een PC heb gebouwd dus vandaar graag een check op de onderdelen, prijs/kwaliteit en compatibiliteit. Ik heb een beetje een mix geprobeerd te maken van de basiscomponenten in de laatste Desktop BBG.
Een vriend heeft me gevraagd eens te kijken wat een goede build zou zijn voor een dedicated stream PC. Deze zal naast z'n PS4 draaien en via een capture card streamen naar Youtube of Twitch. Loopt nu via PS4 Remote Play en OBS op zijn laptop en dat is niet helemaal stabiel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de €600,- en €700,- incl. capture card
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
PS4, bekabeling en beeldschermen zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf niet veel ervaring met het bouwen van stream PC's maar ik heb gelezen dat een snelle CPU het belangrijkste is om stabiel te kunnen streamen? Hoeft geen 4k te zijn maar 720p60fps en 1080p60fps moeten toch wel minimaal soepel draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Vooralsnog niet
Wat verwacht je van ons?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een PC heb gebouwd dus vandaar graag een check op de onderdelen, prijs/kwaliteit en compatibiliteit. Ik heb een beetje een mix geprobeerd te maken van de basiscomponenten in de laatste Desktop BBG.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 146,- | € 146,- |
| 1 | Gigabyte GA-AX370M-GAMING 3 | € 81,25 | € 81,25 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 40,65 | € 40,65 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 35,09 | € 35,09 |
| 1 | Elgato Game Capture HD60 Pro | € 192,06 | € 192,06 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 685,37 | |