24"monitor rond de 100 euro: nieuw of refusrbished / used?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• erikb1971
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor een kennis zoek ik een 24" monitor. budget rond de 100 euro (inclusief BTW, met BTW bon dus particuliere tweedehands verkoop valt af). In de pricewatch vind ik dan deze twee:

pricewatch: LG 24M47VQ Zwart

pricewatch: BenQ GL2450 Zwart

Alle twee aan de onderkant van de 24"markt, volgens mij rond de 100 euro nu een best ok scherm.

Voor ongeveer dat bedrag koop je refurbisched zoiets:
pricewatch: HP Z24i (met DP en VGA-kabel) Zwart

van oorsprong een duurdere monitor, een IPS ipv een TN scherm, fractie betere helderheid, fractie betere DPI.
Zou het verschil in kwaliteit het waard zijn om de refurbished gok van de HP te nemen? Ik heb echt 0 verstand van monitoren, dus ik hoor jullie input graag! Zouden jullie misschien nog een nader merk / model tweedehands of nieuws aanraden?

Bij voorbaat dank voor jullie input

Erik

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

De HP zal iets mooier beeld geven, maar het is helemaal afhankelijk van wat je er mee gaat doen. Ga je er op gamen? Dan kan je net zo goed een nieuwe TN monitor nemen, de kans is groot dat de HP niet heel snel is maar juist meer op beeldkwaliteit is gericht. Voor kantoorwerk zal het weinig uitmaken en is het voordeel van een nieuwe monitor dat er langer garantie op zit. Al kan dat ook weer verschillen als je hem zakelijk koopt. Je hebt dan namelijk geen consumentenrecht en volledig afhankelijk van de fabrieksgarantie. De kans is groot dat die alsnog 2 of 3 jaar is tegenover 3 maanden tot een jaar voor een refurbished model.
Voor grafisch werk is de HP een betere optie.

• erikb1971
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
tnx!