Acties:
  • +6Henk 'm!

Tunic - Zelda-like action adventure

In al het geweld wat de E3 2018 heet was er één game die in al zijn eenvoud en charme toch de juiste hoeveelheid aandacht wist te trekken. Een actie adventure met in de hoofdrol een vos, in een aanpak en gameplay die erg doet denken aan The Legend of Zelda. Dit combineren met een fraaie grafische stijl en je kunt op redelijk wat interesse rekenen.

In ieder geval de interesse van Microsoft, die deze game in zijn keynote naar voren liet komen. Naast een release via Steam zal er ook een release op de Xbox One komen. Een datum is op dit moment nog niet bekend, maar eerder sprak de ontwikkelaar over een release in 2018.

Gameplay

Zoals de trailer en de screenshots laten zien, bekijk je de gameplay vanuit een isometrisch perspectief. Tijdens gevechten met vijanden is het mogelijk om een 'top-down' camerastandpunt te kiezen, zodat de actie wat duidelijker in beeld komt. Wat betreft structuur zijn er veel gelijkenissen met Zelda, een inspiratiebron waar de wel meer elementen geleend zijn. Gaandeweg zul je meer gebieden verkennen, die je kunt unlocken als je een bepaald wapen of ander item hebt gevonden.

In de spelwereld zul je allerlei karakters tegenkomen die je via kleine tips en suggesties verder zullen helpen in de wereld van Tunic. Daarnaast zullen een aantal van de items die je vind onderdeel zijn van de handleiding, die je zo gaandeweg zult verzamelen.

Links en meer info

System Requirements

Minimum
  • Processor: Intel i5 Quad-Core
  • Memory: 4 GB RAM
  • Storage: 1 GB available space

[Voor 5% gewijzigd door Wom op 13-07-2018 14:32]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Interview met de ontwikkelaar waar wel interessante zaken naar voren komen:

Tunic was originally announced as Secret Legend back in 2015 and we have been teased with small glimpses of its Zelda-inspired gameplay ever since. However, the recent trailer shown during Microsoft’s E3 2018 conference has given us yet another tantalising look into the game's beautifully crafted isometric world.

Tunic instantly calls to mind the old-school adventures of Link in the past but stars an adorable fox with heroic ambitions. It’s all rather charming and we can’t wait to fight our way through monstrous dungeons, explore puzzle-filled lands, and uncover the game’s hidden secrets. Unfortunately, there isn’t a confirmed release date, but we did have the pleasure of talking to Tunic’s lead developer, Andrew Shouldice and producer, Felix Kramer who helped shed some light onto this mysterious top-down title.

What was the main inspiration behind Tunic?
Andrew: Tunic is inspired by lots of games, but at the forefront is the sense of discovery that we experienced when playing games as kids. That feeling of being in a place that’s new, a bit scary, and bigger than you! We often ask players what games Tunic reminds them of, if you feel like it’s in there, it was probably an inspiration.

Working on such an ambitious title can't have been easy, but I was amazed to find that Tunic was developed by a one-man team. What are the main hurdles to developing a game by yourself? Has it been a difficult process?
Andrew: Being a mostly solo dev on a remote team is tough - but the key is surrounding yourself with people who can best support you in creating your game. Tunic has Finji, who are partners in both business and design, and a producer, Felix. It’s easy to call it a one-man team, but in actual fact there are so many support roles that make it possible for me to continue working on the game from my office in little ol’ Halifax!

Felix: It’s true that it’s Andrew’s project and his vision, but it takes more than just one dev to make a game. Andrew is the artist, animator, designer, and programmer. But on sound we have Power-Up Audio, and the soundtrack is by Lifeformed.

The game looks absolutely gorgeous and I love the overall simplicity of the world. Why did you take this kind of design approach?
Andrew: Tunic’s world is a lonely place, and at first glance it might look very minimal — but we’re hoping that for those who take the time to explore and look a little closer, there is a little more there to discover. Maybe this place wasn’t meant for you, and you’re a bit of a trespasser!

Felix: One of the reasons Andrew chose a geometric look for the environment is that he’s a programmer by trade and (at least at the start) a world made of simple shapes was the least intimidating. Over time, things have become more detailed, but the world has retained that slightly abstract, angular look.

What was the design decision behind making certain in-game dialogue illegible? How did you come up with this idea?
Felix: Wait, there’s a language in the game? Oh! You mean those signs everywhere? Yeah, it’s weird right? We aren’t sure what they mean yet, but it hasn’t stopped us from playing.

Can you give me any information regarding the game's sound design?
Felix: We are so excited to be working with some of the best in this industry - on sound design is Power Up Audio, the studio that brought you soundscapes on tons of indie titles including Into the Breach, Celeste, Crypt of the Necrodancer, Darkest Dungeon, and more. On soundtrack is Terence Lee (Lifeformed), known for his work on the Double Fine Documentary and Dustforce. We’re really lucky, it’s a killer team.

Tunic looks warm and welcoming from the outside, but the combat feels like it has a real weight to it. What can you tell me about this area of the game?
Andrew: Sometimes being a tiny fox isn’t just about rolling through grass, in this world you’ll encounter some pretty big and scary baddies. You’ll have to use your wits and a little bit of planning and strategy to take on monsters that are much bigger than you. Players who pace themselves and take the time to read the situation will definitely be up to the challenge.

What kind of progression can players expect to see during their time with Tunic?
Andrew: We’re still developing the game, so we’re saving some of these details for launch. But we can say that while Tunic isn’t the kind of RPG where you’ll be putting points into Wisdom or speccing your build for blacksmithing or anything, you will become more capable as you play. New items will open up new ways to approach combat situations and new places to explore. Most importantly, however, will be how you, the player, improve — you’ll learn new techniques and secrets that will help you see the world in a new light.

Lastly, is there anything you'd like to say to those who are eagerly awaiting the game's release?
Andrew: Stay tuned! We’re still not sure when the game will be out, but if you wishlist us on Steam and sign up for our newsletter at tunicgame.com, we’ll be updating everyone there when we’re ready to make our next announcement.

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:47:
Voor de mensen die interesse hebben in de game Tunic wat meer informatie. Deze had tijdens de E3 persconferentie mijn interesse wel gewekt.

https://www.dualshockers.com/tunic-preview-e3-2018/
Goeie preview, beschrijft goed wat er zo aantrekkelijk lijkt aan Tunic :)

[Voor 3% gewijzigd door Wom op 13-07-2018 11:57]

Ik heb er wel zin in! Lijkt me echt een toffe game met een heel mooi sfeertje :)

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Tunic is onderdeel van de Gamescom 2018 via de ID@Xbox stand. Hier staan Indie-games opgesteld en Tunic is daar speelbaar. Veel positieve reacties voorbij zien komen en ook deze gameplay-video die daar is opgenomen.

Grappig te zien dat de 'taal' werkelijk overal is doorgevoerd. Komt in ieder geval nog steeds heel sympathiek over. En overal hetzelfde commentaar: dit voelt als Zelda.

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02 15:55
Dit is er zeker een om in de gaten te houden, altijd goede ervaringen gehad met de Zelda-reeks. Ben erg benieuwd!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:32

-SaveMe-

-klik-

Ziet er geinig uit. Hoop dat hij ooit ook voor de PS4 komt. Ik gok van wel :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

-SaveMe- schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:47:
Ziet er geinig uit. Hoop dat hij ooit ook voor de PS4 komt. Ik gok van wel :)
Er zijn ooit demo's van Tunic op Switch en PS4 geweest als ik de Twitterhistorie mag geloven, maar toen Tunic onderdeel is geworden van het ID@Xbox gebeuren werd het daaromtrent stil logischerwijs. Maar Microsoft verwijst zelf naar Tunic sinds de E3 als 'Launch Console Exclusive', dus de kans is groot dat later een PS4 en Switch release staan te wachten. Maar dat is verder nog niet bevestigd. Time will tell.

reviews: Gamescom 2018 Round-up - De laatste zes games in vogelvlucht

Preview van Tweakers. Had hem al verwacht aangezien Tunic opeens een productpagina had gekregen :p

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-03 21:24
Leuk dit, ik heb 'em direct in m'n Steam wishlist gezet voor m'n kleine vent...echt de vibe van Zelda waar ik zelf mee opgegroeid ben dus ik verwacht dat hij er wel aan toe is als dit spel uitkomt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:29
Deze game doet mij ook heel erg denken aan Hob qua grafische stijl.
Ik heb er ook echt zin in :) Lekker verdwalen en zelf uitzoeken in een sfeervolle wereld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ziet er allemaal lekker kleurrijk uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Well today, Tunic publisher Finji released a new developer commentary gameplay video which shows off the same slice of the game that I saw back in June. Tunic’s primary developer Andrew Shouldice in addition to Finji’s Harris Foster walk you through the game’s world and introduce you to some of the main mechanics and systems that you can expect to find within. It’s pretty similar to classic games like The Legend of Zelda in a lot of ways, but it stands on its own at the same time.

Gameplay met uitleg van de developer, zodat je idee krijgt van een aantal ideeën. Interessante video wel.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
Het is wel lang stil rondom deze game,kan er ook niet echt iets over vinden wanneer deze nu uitkomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Een teken van leven! Er is een preview verschenen, zie link:
https://onlysp.escapistma...__twitter_impression=true

Daarnaast is er teken van leven op Twitter, waar de maker aangeeft er zeker nog mee bezig te zijn. Maar helaas nog geen releasedatum.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

Bovenstaande was via Twitter gedeeld. Een ander teken van leven. Verdere info ontbreekt overigens nog steeds.

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-03 13:46
Ik wacht er ook op, lijkt me een leuke game om samen met mn partner op de bank te spelen

Acties:
  • +2Henk 'm!

Preview waarin wat nieuwe beelden worden getoond van een livestream die eerder deze maand was.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Tijdens de XSX Games Showcase (althans, in de show daar rond) werd ID@Xbox met een trailer aangehaald. Daarin kwam Tunic ook weer naar voren. Ook op alle websites ed blijft Tunic genoemd, maar helaas nog steeds zonder releasedatum.

Wél reageerde de dev dat de game ook naar de XSX komt, maar dat is niet echt een verrassing.

Blijft een kwestie van geduld vrees ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Er komt een demo van de PC-versie van Tunic. Deze is te spelen tussen 27 en 30 augustus. Meer details in de link hier onder:

https://finji.co/news/2020/08/18/IndieArena.html

Wom schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:11:
Er komt een demo van de PC-versie van Tunic. Deze is te spelen tussem 27 en 30 augustus. Meer details in de link hier onder:

https://finji.co/news/2020/08/18/IndieArena.html
Heb geen pc, helaas geen xbox demo. :) Hopelijk gewoon eind dit jaar een release!

Had stiekem Tunic al verwacht in die verzameling ID@Xbox demo's die je vorige maand kon spelen. Maar zag wat hints voorbij komen dat Tunic wel eens kort op de XSX release kan komen.

• AceAceAce
Nice, ik ga die online conferentie in de gaten houden!
LopeZ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:09:
Ik kreeg net een update mail van de Tunic devs en aangezien er hier een paar fans zijn zal ik de inhoud even delen. Helaas geen Xbox nieuws maar ze leven iig nog!

[...]

Interessant genoeg heb je een controller nodig wat mij vertelt dat ze de Xbox niet aan het vergeten zijn :)
herinnering dat de demo morgen speelbaar is

Zondag een Q&A, die hopelijk meer concrete informatie gaat opleveren :)

Veel positieve reacties op de demo. Oa. video hier boven met veel gameplay. Ziet er fraai uit moet ik zeggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• AceAceAce
Ik heb de demo gespeeld met mijn vriendin vanaf de bank (met steam controller).
Was wel heel kort (15-20) minuten, lijkt lekker op Zelda.
De begeleidende teksten (op bordjes bijvoorbeeld) is in gibberish met een paar herkenbare symbolen, dus mijn vriendin maakte de opmerking dat het lastig is om te achterhalen wat je nou moet doen. Ik vond dat wel meevallen aangezien je grofweg maar 1 kant op kan in het begin, totdat je een zwaardje hebt, blokkerende boompjes kan omhakken en dan wat meer paadjes kan ontdekken.

Locken op een tegenstander met 1 knop voorkomt dat je continu misslaat. Dodgeroll lijkt wat lastig.

Leuk om te zien, makkelijk speelbaar.

[Voor 16% gewijzigd door AceAceAce op 02-09-2020 09:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
https://news.xbox.com/en-...ic-with-andrew-shouldice/

Interview met de ontwikkelaar. Grote vraag blijft de releasedatum eigenlijk.

Wom schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:03:
https://news.xbox.com/en-...ic-with-andrew-shouldice/

Interview met de ontwikkelaar. Grote vraag blijft de releasedatum eigenlijk.
Jaaa moet toch echt wel een keer komen :) Mijn interesse blijft vaak lang aanwezig, maar er zijn grenzen haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Komende dinsdag komt er een speelbare Tunic demo beschikbaar, via het demo evenement van ID@Xbox. Vorig jaar was er een soortgelijk evenement, waar dit jaar dus Tunic als een van de speelbare titels beschikbaar zal zijn.

/privetopic

[Voor 3% gewijzigd door Wom op 10-06-2021 21:38]

Releasedatum!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:34
Heel vet, vond de demo heerlijk uitdagend en een mooi grafisch stijltje hebben!
Vandaag is de release! Kan de game nog niet vinden in de Xbox app momenteel, maar zou ook op Steam en Epic Game Store te vinden moeten zijn :)

Wom schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:48:
Vandaag is de release! Kan de game nog niet vinden in de Xbox app momenteel, maar zou ook op Steam en Epic Game Store te vinden moeten zijn :)
Ik ga er vanavond mee aan de slag! Ben erg benieuwd. Heb ook nog geen Achievements list gezien.

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:34
Recensies zijn zeer lovend! Ik ga het zeker aanschaffen, maar steek mijn zeer beperkte gametijd op dit moment in Elden Ring 😬

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wom schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:48:
https://www.xbox.com/en-us/games/store/tunic/9nlrt31z4rwm
Misschien kun je hem via de browser claimen? Hij zit in GamePass iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Heb er inmiddels een paar uur inzitten. Het is best wel een pittige game te noemen, je moet echt een bepaald ritme vinden in de gevechten. Het ontdekken en hoe de wereld zich openvouwt vind ik erg leuk gedaan. Je wordt duidelijk minder aan het handje genomen, maar het digitale instructieboekje doet precies wat het moet doen.

Grafisch met momenten trouwens best tof gedaan. Het heeft een eigen stijl, maar zeker de momenten in bepaalde tempels zijn kunstig gemaakt.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:37
Wom schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:51:
Heb er inmiddels een paar uur inzitten. Het is best wel een pittige game te noemen, je moet echt een bepaald ritme vinden in de gevechten. Het ontdekken en hoe de wereld zich openvouwt vind ik erg leuk gedaan. Je wordt duidelijk minder aan het handje genomen, maar het digitale instructieboekje doet precies wat het moet doen.

Grafisch met momenten trouwens best tof gedaan. Het heeft een eigen stijl, maar zeker de momenten in bepaalde tempels zijn kunstig gemaakt.
Pittig is nog een understatement. Ik heb nu net het zwaard en ik kom al vijanden tegen waar ik naar schatting tien keer een perfecte roll-stab-roll uit moet voeren wil ik 'm neer kunnen halen. Één klap van hem en ik ben op sterven na dood...
ErikT738 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Pittig is nog een understatement. Ik heb nu net het zwaard en ik kom al vijanden tegen waar ik naar schatting tien keer een perfecte roll-stab-roll uit moet voeren wil ik 'm neer kunnen halen. Één klap van hem en ik ben op sterven na dood...
Soms is het goed om op zoek te gaan naar een schild. Anders kun je net zo goed thuis blijven. Behalve als je huis op slot zit…

(Dit is een tip en geen diss :P)

——

Ik heb vandaag Tunic uitgespeeld. Wat een ontzettend gave game. Het gevoel van ontdekking en mysterie is echt heel gaaf gedaan. En dat zeg ik die 2 weken geleden Elden Ring heb uitgespeeld. Ook de combat is goed gedaan, ook al is het niet heel diepgaand, maar dat is ook niet echt nodig. De graphics / artstyle zijn super gedaan. Maar wat ik echt heel erg tof vond is hoe je steeds meer pagina’s van je manual instructions vindt waardoor je steeds meer inzicht krijgt in het verhaal, game mechanics en de ontzettend, maar dan ook ontzettend veel secrets in de game :) Echt zo cool gedaan. En ook echt uniek in die opzet. Uiteindelijk wel voor wat secrets een guide gevolgd want het zou denk ik 2024 zijn voordat ik zelf alles zou hebben ontdekt… :P Mijn tip is om zoveel mogelijk zelf te ontdekken. Geen enkele achievement is volgens mij missable. Behalve 1tje die je ik een kwartiertje op een nieuwe save kan halen.

Echt een aanrader!

[Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2022 19:14]

• ErikT738
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:06:
[...]

Soms is het goed om op zoek te gaan naar een schild. Anders kun je net zo goed thuis blijven. Behalve als je huis op slot zit…

(Dit is een tip en geen diss :P)
Thanks, maar die heb ik inmiddels gevonden. Ik heb echter nog steeds veel moeite met de mannetjes in groene cape :P

Maar goed, blijven oefenen maar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-03 21:24
Zoonlief heeft 'em voor z'n 12e verjaardag gekregen. Goed dat het niet te makkelijk is...er mogen best wat uurtjes in gaan zitten 😅
(en tja, reactievermogen en drive op die leefttijd...hij heeft o.a. beide Ori's en Hollow Knight near-100% complete).

Wellicht dat ik 'em zelf ook wel oppak als Destiny ff rustig is (en ik Guardians of the Galaxy gedaan heb).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
Zarhrezz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:49:
Zoonlief heeft 'em voor z'n 12e verjaardag gekregen. Goed dat het niet te makkelijk is...er mogen best wat uurtjes in gaan zitten 😅
(en tja, reactievermogen en drive op die leefttijd...hij heeft o.a. beide Ori's en Hollow Knight near-100% complete).

Wellicht dat ik 'em zelf ook wel oppak als Destiny ff rustig is (en ik Guardians of the Galaxy gedaan heb).
Hollow Knight en Ori ben ik zonder al te veel problemen doorheen gekomen, maar dit lijkt toch andere koek. Als ik bij een bossfight vast zou zitten is het nog tot daar aan toe, maar hier ga ik gewoon dood aan drie standaard krokodillen...

Ik wil het spel heel graag leuk vinden maar als de combat zo moeilijk blijft haak ik toch af.

Edit - Uiteraard kom ik er net na dit te posten voorbij :P

[Voor 3% gewijzigd door ErikT738 op 21-03-2022 19:06]

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:43

Sjonny

Fratser

ErikT738 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Hollow Knight en Ori ben ik zonder al te veel problemen doorheen gekomen, maar dit lijkt toch andere koek. Als ik bij een bossfight vast zou zitten is het nog tot daar aan toe, maar hier ga ik gewoon dood aan drie standaard krokodillen...

Ik wil het spel heel graag leuk vinden maar als de combat zo moeilijk blijft haak ik toch af.

Edit - Uiteraard kom ik er net na dit te posten voorbij :P
Die krokodillen zijn wel rap. Ik kwam er ook pas heel laat achter hoe je jezelf kan upgraden. Als je dan wat meer damage doet werd het voor mij iets makkelijker (maar ook nogsteeds dat ik 8x op een avond af ga ... weer dat kut end lopen, want die shortcut is nogsteeds dicht ;()

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik vind het toch wel een erg grappig concept dat je eigenlijk vanaf minuut 1 van alles al "kan" doen maar niet door hebt dat je het "kan" doen. (omdat je dus daar vaak achter komt nadat je weer wat extra pages van de gamemanual gevonden hebt).

Ik werd ook knettergek van die krokodillen totdat ik er ook zelf (pas na de 1ste bossfight en 60x doodgaan) achter kwam dat je je kon upgraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:43

Sjonny

Fratser

Nou, volgens mij mag ik overnieuw beginnen :|
Ik had al zo'n vermoeden dat ik in een gedeelte was wat niet hoorde..
spoiler:
je moet 4 pilaren activeren, dan naar het midden waar je het standbeeld kan activeren en door een portal. die 4e pilaar kan je alleen doen als je een ding hebt voor die haken die overal staan? maar ik werd door een kikker z'n tong omhoog gehaald, en kon de 4e pilaar activeren :)
maar toen ik door de portal in het midden ging kom ik op een eilandje bij een kasteel, maar geen manier om dat eilandje te verlaten. er staan alleen wat stemvorken (1 op het eilandje waar ik ben) en een telescoop, maar ik kan niet weg. menu exit en continue zet me daar ook weer terug ipv dat ik bij m'n laatste vuurtje terug kom.

dus er zitten nog wat bugs in :P

-- edit
oh, je kan wel terug
spoiler:
die boom die er staat is ook een teleporter terug

dank je wel reddit :D

[Voor 7% gewijzigd door Sjonny op 22-03-2022 22:07]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• ErikT738
Sjonny schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:38:
Nou, volgens mij mag ik overnieuw beginnen :|
Ik had al zo'n vermoeden dat ik in een gedeelte was wat niet hoorde..
spoiler:
je moet 4 pilaren activeren, dan naar het midden waar je het standbeeld kan activeren en door een portal. die 4e pilaar kan je alleen doen als je een ding hebt voor die haken die overal staan? maar ik werd door een kikker z'n tong omhoog gehaald, en kon de 4e pilaar activeren :)
maar toen ik door de portal in het midden ging kom ik op een eilandje bij een kasteel, maar geen manier om dat eilandje te verlaten. er staan alleen wat stemvorken (1 op het eilandje waar ik ben) en een telescoop, maar ik kan niet weg. menu exit en continue zet me daar ook weer terug ipv dat ik bij m'n laatste vuurtje terug kom.

dus er zitten nog wat bugs in :P

-- edit
oh, je kan wel terug
spoiler:
die boom die er staat is ook een teleporter terug

dank je wel reddit :D
Dat noemen we dan een mooie sequence break (als je daar echt nog niet hoort te zijn zonder hookshot of hoe het ook heet in Tunic).

Zelf zit ik nog vast bij de eerste echte bossfight. Misschien toch maar eens opzoeken hoe ik moet upgraden, volgens mij heb ik wel een aantal spullen ervoor gevonden.

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-01 14:53
Ik ben sinds vandaag ook begonnen, erg leuk spel! Leuk om in het diepe gegooid te worden maar nog wel wat houvast krijgen d.m.v. de pagina's die je vindt.

M.b.t. upgraden:
spoiler:
Vóór de eerste bossfight kan je al een pagina vinden:

spoiler:
Druk op L1 bij een bonfire

Ik ben zelf net voorbij die eerste baas (en die was best pittig, gelukkig had ik de shortcuts open gemaakt om er snel weer naartoe te lopen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
Ok, ik ben nu een stuk verder gekomen en ik moet zeggen dat ik het een geweldig spel vind! Echt bizar dat ik zo dicht bij opgeven ben gekomen aan het begin. Misschien hadden de makers net iets meer hun best moeten doen om de speler te leren de handleiding te gebruiken om er voor te zorgen dat iedereen daadwerkelijk verder komt. Dat en uitleggen dat je de mannetjes met groene cape niet hoeft te verslaan als je alleen nog een zwaard hebt...

Ik heb overigens toch maar een guide geraadpleegd voor een puzzel gisteren:
spoiler:
Ik was aangekomen bij de gebroken gouden deur. Ik begreep wat ik moest doen maar ik had echt geen zin om op de hele map weer alle stukken te zoeken en deze vervolgens in elkaar te puzzelen. Waarschijnlijk heb ik de meeste onderdelen wel gezien maar ik heb er toentertijd nooit aan gedacht een screenshot te maken of iets dergelijks...

Overigens niet normaal hoeveel hints er zijn voor het Holy Cross als je die eenmaal hebt gevonden en nog eens door de handleiding bladert.

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-01 14:53
Ik heb hem zelf van het weekend uitgespeeld! Na het spel grotendeels uit te hebben gespeeld op eigen kracht, voor de laatste puzzels toch een aantal guides geraadpleegd, meestal had ik wel door wat de bedoeling was, maar lukte het net niet om ze op te lossen.

Ik vond de puzzel voor de deur op de bergtop wel echt heel nice bedacht.

• ErikT738
Is het overigens de bedoeling dat je uiteindelijk alle teksten vertaalt?
spoiler:
Ik heb inmiddels de pagina gevonden waarop het systeem deels wordt uitgelegd door de symbolen voor Fox en Sword te geven en vond dat ik daarna wel een vertaal-guide mocht gebruiken. Het blijft echter veel werk om de teksten te lezen.

• jordinoort
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Zelda like action figure?

• ErikT738
Heb ik eindelijk een grote puzzel opgelost kom ik direct in de volgende puzzel terecht die ik niet begrijp... Soms is dit spel echt fantastisch! Wel jammer dat er gewoon een aantal puzzels zijn die je eigenlijk niet zonder hulp op kan lossen.
spoiler:
Looking at you 51+1... En ik denk ook dat niemand hier daadwerkelijk de tijd heeft genomen de hele taal te ontcijferen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee