Hi tweakers,
Wij zitten met 4 man op kantoor, waarvan 1 stagiaire.
We hebben vanaf het begin gewerkt in Dropbox, maar dit begint onhandig te worden.
Hetzelfde excel bestand openen pakt meestal niet heel goed uit... En snel is het ook niet.
Ik ben helaas een ICT leek, dus vandaar dit topic
We zijn denk ik opzoek naar een server/NAS?
Eisen:
- De oplossing mag tussen de €300 en €800 kosten. (Eventueel meer in de toekomst)
- Moet makkelijk werken voor bijvoorbeeld een nieuwe stagiaire
- We werken vooral met basic kleine bestanden (Word, Indesign etc.)
- Naas dit hebben we +/-2500 RAW foto's en enkele tientallen photoshop bestanden, die goed accessible moeten zijn voor iedereen. (De stagiaire(s) houden onze socials bij) We gebruiken lightroom om ze te editten.
- We werken allemaal met Mac
- Het systeem moet goed te backuppen zijn
- De bestanden moeten overal bereikbaar zijn
- Ik moet een goede indeling kunnen maken van wie wat kan zien/ openen. (Onze stagiaire hoeft tenslotte niet bij onze financials bijvoorbeeld)
- Het liefst geef ik aan welke bestanden er ook op mijn computer moeten staan, zodat ik bijvoorbeeld in het vliegtuig aan een Word document kan werken. Echter hoeven die 2500 foto's dan weer niet op mijn laptop te staan
Welke producten/oplossingen raden jullie ons aan?
Bij voorbaat dank!
Wij zitten met 4 man op kantoor, waarvan 1 stagiaire.
We hebben vanaf het begin gewerkt in Dropbox, maar dit begint onhandig te worden.
Hetzelfde excel bestand openen pakt meestal niet heel goed uit... En snel is het ook niet.
Ik ben helaas een ICT leek, dus vandaar dit topic
We zijn denk ik opzoek naar een server/NAS?
Eisen:
- De oplossing mag tussen de €300 en €800 kosten. (Eventueel meer in de toekomst)
- Moet makkelijk werken voor bijvoorbeeld een nieuwe stagiaire
- We werken vooral met basic kleine bestanden (Word, Indesign etc.)
- Naas dit hebben we +/-2500 RAW foto's en enkele tientallen photoshop bestanden, die goed accessible moeten zijn voor iedereen. (De stagiaire(s) houden onze socials bij) We gebruiken lightroom om ze te editten.
- We werken allemaal met Mac
- Het systeem moet goed te backuppen zijn
- De bestanden moeten overal bereikbaar zijn
- Ik moet een goede indeling kunnen maken van wie wat kan zien/ openen. (Onze stagiaire hoeft tenslotte niet bij onze financials bijvoorbeeld)
- Het liefst geef ik aan welke bestanden er ook op mijn computer moeten staan, zodat ik bijvoorbeeld in het vliegtuig aan een Word document kan werken. Echter hoeven die 2500 foto's dan weer niet op mijn laptop te staan
Welke producten/oplossingen raden jullie ons aan?
Bij voorbaat dank!