Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop hbo ict (software engineering)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Grotendeels voor mijn studie HBO Ict en zo nu en dan een potje Leageu of Legends
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows en zie hierboven :)

Wat is je budget?
€ 900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dagelijks naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur los van het feit dat ie er een beetje fatsoenlijk moet uitzien en niet te zwaar. 2+ kg is dus een no go. Wil 8 gb ram, i5 quad core, hdd+ssd en een 15.6 inch. Ook moet ie een beetje lang meegaan accuduur wijs.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Sta open voor alles vind grijze kleur laptops wel echt nice zie hieronder welke laptop ik al op het oog heb. Hij is nu ook in de aanbieding en heeft mooie specs.

https://www.coolblue.nl/p...-pavilion-15-ck093nd.html

Wat vinden jullie?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27

Eagle Creek

Breathing security

Heb je de Tweakers Best Buy guide bekeken en gezien of dat niets voor je is?

April: reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018
Juni: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2018

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Topicstarter
Jaa had ernaar gekeken maar vond dat maar niks

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2018 13:34 ]

Verwijderd

Heeft de school geen spetterende aanbieding? Ik heb in dit forum deel verschillende scholen gezien die dikke HP Elitebooks / Probooks aanbieden voor jouw budget.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 12:23
Als ex-student van HBO Informatica zou ik afraden om een laptop te kopen met 8GB RAM & die niet uitbereidbaar is.

Vooral als je met Android gaat werken neemt je IDE (Android Studio) & de simulator samen veel RAM in, en dan vind ik 8 GB nogal krapjes.

Verwijderd

Topicstarter
Werkelijk waar geen idee. Ik ga in september beginnen bij Windesheim te Zwolle. Zou ze zo een mailtje sturen of zij nog wat aanbiedingen hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:36:
Heeft de school geen spetterende aanbieding? Ik heb in dit forum deel verschillende scholen gezien die dikke HP Elitebooks / Probooks aanbieden voor jouw budget.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Ik zou inderdaad kijken of je school niet wat aanbiedt. Zo niet, zou ik alsnog voor een business line laptop gaan, desnoods uit de V&A. Er worden regelmatig bijvoorbeeld Lenovo T470/T480's aangeboden, of Dell E7470/E7480's. Dat zijn weliswaar 14" laptops, maar met de 15 inch modellen ga je over jouw limiet van 2kg.

Een consumenten-HP Pavilion is rotzooi. Die behuizingen zitten flut in elkaar. Na een jaartje of anderhalf dagelijks meezeulen naar school en tussen colleges is zo'n ding gewoon op.

Verwijderd

Topicstarter
:( was zo verheugd op die laptop haha mooi onder de 2 kg voldoet aan alle specs :( maar zou straks eens even kijken.
hjkv schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:33:
Ik zou inderdaad kijken of je school niet wat aanbiedt. Zo niet, zou ik alsnog voor een business line laptop gaan, desnoods uit de V&A. Er worden regelmatig bijvoorbeeld Lenovo T470/T480's aangeboden, of Dell E7470/E7480's. Dat zijn weliswaar 14" laptops, maar met de 15 inch modellen ga je over jouw limiet van 2kg.

Een consumenten-HP Pavilion is rotzooi. Die behuizingen zitten flut in elkaar. Na een jaartje of anderhalf dagelijks meezeulen naar school en tussen colleges is zo'n ding gewoon op.

Verwijderd

Topicstarter
Die hp pavilion is een alternatief op de acer aspire's van de best laptop tot 700 euro juni
Eagle Creek schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:32:
Heb je de Tweakers Best Buy guide bekeken en gezien of dat niets voor je is?

April: reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2018
Juni: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2018

Verwijderd

Die plastic pavilion meuk of welke consumenten laptop dan ook moet je inderdaad verre van blijven, prima voor thuis op een redelijk vast plek, maar zeker niet om mee te nemen of intensief gebruik.

Ik zou serieus kijken naar een refurbished ThinkPad T-series of X-series. Die vind je wel in jouw prijsklasse en zijn goed uitbreidbaar en typen fantastisch en zijn door het gekozen materiaal (kunststof versterkt met glasvezel/magnesium/carbon) een stuk lichter dan de Dell Latitudes, HP Probook of Elitebooks.

Refurbs zijn ook gewoon met garantie verkrijgbaar en zien er vaak als (vrijwel) nieuw uit.

14" is een ideale maat voor leesbaaheid en nog makkelijk mee te neen.

Verwijderd

Topicstarter
https://www.surfspot.nl/hardware/laptop.html?p=3

Dit is een website om een laptop te kopen met korting als hogeschool student.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net op de forum een topic gezien waar jij ook op reageerde. Zou de i5 versie voldoen aan alle eisen? Zie wel dat er alleen 256 gb ssd aan zit zonder hdd Zit dan wel geen videokaart in om te gamen maar is geen ellende voor mij https://www.nsc.utwente.nl/notebookproject1819/
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:10:
Die plastic pavilion meuk of welke consumenten laptop dan ook moet je inderdaad verre van blijven, prima voor thuis op een redelijk vast plek, maar zeker niet om mee te nemen of intensief gebruik.

Ik zou serieus kijken naar een refurbished ThinkPad T-series of X-series. Die vind je wel in jouw prijsklasse en zijn goed uitbreidbaar en typen fantastisch en zijn door het gekozen materiaal (kunststof versterkt met glasvezel/magnesium/carbon) een stuk lichter dan de Dell Latitudes, HP Probook of Elitebooks.

Refurbs zijn ook gewoon met garantie verkrijgbaar en zien er vaak als (vrijwel) nieuw uit.

14" is een ideale maat voor leesbaaheid en nog makkelijk mee te neen.

Verwijderd

Ik ben geen gamer, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen, wel dat beide aanbiedingen echter superscherp geprijsd zijn.

Voor mij is een i5 met 8 GB RAM een prima specificatie, maar ik doe geen hbo ICT. Je zou de school om advies moeten vragen in deze.

Ik heb er overigens 8 GB bijgedrukt, om iets meer over te houden bij bepaalde processen.

Gezien de prijs en het formaat zou ik voor Elitebook gaan.

Om je een idee te geven. Ik heb hier een Elitebook uit 2011 liggen die dagelijks nog gebruikt word en deze is echt nog in prima staat en heeft al wat meegemaakt in de afgelopen jaren. Dat was niet gelukt met een Pavilion.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:50:
Heb net op de forum een topic gezien waar jij ook op reageerde. Zou de i5 versie voldoen aan alle eisen? Zie wel dat er alleen 256 gb ssd aan zit zonder hdd Zit dan wel geen videokaart in om te gamen maar is geen ellende voor mij https://www.nsc.utwente.nl/notebookproject1819/

[...]
Je verwijst hier naar het notebookproject van de UTwente. Voor zover ik weet kunnen alleen UT studenten hieraan deelnemen. Als je die laptops echter toch kunt bestellen als non-UT student, zou ik het zeker doen! Zowel de EliteBook als de ZBook zijn top laptops

Verwijderd

Topicstarter
De school zei ook dat een i5 met 8gb ram meer dan voldoende is. Vroeg mij alleen af of 256 gb sss wel genoeg zou zijn als er daarnaast geen hdd inzit.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:15:
Ik ben geen gamer, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen, wel dat beide aanbiedingen echter superscherp geprijsd zijn.

Voor mij is een i5 met 8 GB RAM een prima specificatie, maar ik doe geen hbo ICT. Je zou de school om advies moeten vragen in deze.

Ik heb er overigens 8 GB bijgedrukt, om iets meer over te houden bij bepaalde processen.

Gezien de prijs en het formaat zou ik voor Elitebook gaan.

Om je een idee te geven. Ik heb hier een Elitebook uit 2011 liggen die dagelijks nog gebruikt word en deze is echt nog in prima staat en heeft al wat meegemaakt in de afgelopen jaren. Dat was niet gelukt met een Pavilion.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:
De school zei ook dat een i5 met 8gb ram meer dan voldoende is. Vroeg mij alleen af of 256 gb sss wel genoeg zou zijn als er daarnaast geen hdd inzit.
[...]
Ik kan dat niet beoordelen voor je.

Mijn beide laptops hebben een 120 GB SSD en dat is voor mij voldoende, omdat ik daar alleen projecten in bewaar waar ik op dat moment mee bezig ben en zodra deze klaar zijn verwijder ik deze lokaal en blijven staan op de cloud en een NAS.

Momenteel heb ik incl. besturingssysteem (Ubuntu) 23 GB in gebruik. Dat piekt doorgaans tot max 50 GB als ik veel foto's en videos lokaal heb staan.

• MatthijsPrent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik ga zelf komend jaar naar het tweede jaar van HBO-ICT bij Windesheim Zwolle. Mijn ervaring is dat de eisen aan een laptop niet zo hoog zijn. Het eerste jaar werk je voornamelijk met Netbeans of met BIM tools. Dit red je prima met 8gb ram en i5. In het tweede jaar SE krijg je voornamelijk webprogrammeren (ook niet zwaar voor je laptop), en c# als ik het goed heb.

Zelf heb ik met een medion erazer x6601 overkill.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik neem aan dat je school op papier eisen heeft staan.
Wat zijn die eisen?

Da's je uitgangspunt. Alles daar boven is eigen invulling. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1