HP printer wordt niet gevonden door het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 13:48
Mijn vraag:
IK heb al een tijd een hp printer. Deze werkte altijd goed via wifi, ik gebruikte deze in combinatie met een 2de sitecom router. Toen heb ik deze ontkoppeld en hem direct gekoppeld aan de zingt router. Dit ging een week goed. Totdat hij aangaf printer is offline, terwijl deze wel verbonden was met de ziggo printer. Toen heb ik geprobeerd om de printer te verwijderen, dit lukte. Hierna kon ik hem echter niet meer opnieuw vinden. De printer werkt wel gewoon via usb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Router
Dell Laptop
Samsung telefoon en tablet
HP printer (5540 series)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Printer verwijderd, printer opnieuw ingesteld, geprobeerd de hele hp software opnieuw te downloaden. HP print en scan doctor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43
En wat zegt de printer zelf? Verbonden met WiFi? Op welk IP- adres? Zie je op je Ziggo modem dat de printer een DHCP lease krijgt? Je mag nog wel wat meer info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnforcedPine54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-04 14:55
.

[ Voor 97% gewijzigd door EnforcedPine54 op 26-09-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor dat we verder gaan, ik neem aan dat je de printer ook al een herstart hebt gegeven?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjecool
Falcon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:12:
Voor dat we verder gaan, ik neem aan dat je de printer ook al een herstart hebt gegeven?
Natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
valkenier schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:07:
En wat zegt de printer zelf? Verbonden met WiFi? Op welk IP- adres? Zie je op je Ziggo modem dat de printer een DHCP lease krijgt? Je mag nog wel wat meer info geven?
De printer geeft aan verbonden, op het ip adres 192.168.178.13 ook krijgt de printer als het goed een lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Meerdere keren geïnstalleerd en weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@daantjecool Kun je ons even meenemen in HOE je dit installeerd en verwijderd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Falcon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:20:
@daantjecool Kun je ons even meenemen in HOE je dit installeerd en verwijderd? :)
Ik verwijder de hele software van de hp printer via de lijst van progamma's uit het instellingen menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat gebeurt er als je de printer toevoegt via IP adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

^^ Als je via configuratiescherm de printer installeert met het ipadres... wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Falcon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:22:
^^ Als je via configuratiescherm de printer installeert met het ipadres... wat gebeurt er dan?
Sorry vergeten aan te geven, maar ook gedaan. Zowel via de hostnaam als via het ip adres. Hij zegt dat de printer niet kan worden gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

daantjecool schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:19:
[...]

De printer geeft aan verbonden, op het ip adres 192.168.178.13 ook krijgt de printer als het goed een lease.
Als het goed is een lease... Welke dan?

Want het IP wat je ziet, kan best een ouder IP zijn wat vastgezet is/was toen de oude router er nog tussen hing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Als het goed is een lease... Welke dan?

Want het IP wat je ziet, kan best een ouder IP zijn wat vastgezet is/was toen de oude router er nog tussen hing.
Nee dat kan het niet zijn. Want het ip adres zit in de DHCP range van de ziggo router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
Kan je de printer wel pingen op het IP adres.
Ik weet zo niet of de Envy een webinterface heeft maar kan je die op IP bereiken?

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
is hij nou via wifi of via kabel aangesloten?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het soms gebeurt na de 1803 Windows 10 update?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
MarchelHoek schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:28:
Kan je de printer wel pingen op het IP adres.
Ik weet zo niet of de Envy een webinterface heeft maar kan je die op IP bereiken?
Dat zou ik proberen, bedankt voor de tip. Volgens mij werkt de ip interface in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 18:56
Zit die sitecom router nog in je netwerk? Zo ja, wat voor type en hoe is die aangesloten? Sowieso, wat heb je nog meer in je netwerk en hoe is dat aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:15
Als je de Sitecom router nog gebruikt, heb je een goede kans dat in je in twee verschillende subnetten zit.

Je kunt, zelfs als je op een ander subnet op je Sitecom zit, toch nog het modem van Ziggo bereiken (192.168.178.1). Maar als je de printer ook op bijvoorbeeld de WiFi van Ziggo hangt, of de printer aansluit op het Ziggo-netwerk, dan kun je deze niet vinden wanneer de computer verbonden is met de Sitecom i.p.v. Ziggo.

Je kunt dan twee dingen doen:

- Je verbindt de printer met de Wifi / Ethernet van de Sitecom zodat alle apparaten in hetzelfde subnet zitten (dat is wel zo handig)
- Je verbindt je computer met het Ziggomodem (wat niet handig is als je de Sitecom als main router gebruikt).

Mocht je enkel en alleen een Ziggomodem gebruiken en geen enkele andere router, kijk dan eens of UPNP wel aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Dennisweb schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:43:
Als je de Sitecom router nog gebruikt, heb je een goede kans dat in je in twee verschillende subnetten zit.

Je kunt, zelfs als je op een ander subnet op je Sitecom zit, toch nog het modem van Ziggo bereiken (192.168.178.1). Maar als je de printer ook op bijvoorbeeld de WiFi van Ziggo hangt, of de printer aansluit op het Ziggo-netwerk, dan kun je deze niet vinden wanneer de computer verbonden is met de Sitecom i.p.v. Ziggo.

Je kunt dan twee dingen doen:

- Je verbindt de printer met de Wifi / Ethernet van de Sitecom zodat alle apparaten in hetzelfde subnet zitten (dat is wel zo handig)
- Je verbindt je computer met het Ziggomodem (wat niet handig is als je de Sitecom als main router gebruikt).

Mocht je enkel en alleen een Ziggomodem gebruiken en geen enkele andere router, kijk dan eens of UPNP wel aan staat.
Bedankt voor je reactie,ik gebruik op de laptops ook het het Ziggo modem. De sitecom wordt eigenlijk alleen gebruikt om bekabelde verbindingen tot stand te brengen. Dat zijn geen verbindingen naar de laptop of computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
vanaalten schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:11:
Zit die sitecom router nog in je netwerk? Zo ja, wat voor type en hoe is die aangesloten? Sowieso, wat heb je nog meer in je netwerk en hoe is dat aangesloten?
Die is aangesloten als tweede netwerk, dus echt als tweede router. Voorderest zaten er in het netwerk een wifi extender, maar die hebben we er uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Bob-B190 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:29:
is hij nou via wifi of via kabel aangesloten?
Nu dus door geen van beide, maar ik wil hem aansluiten door wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 16:36
Je printer staat op DHCP.
Je hebt twee router en dus twee subnets.
Die subnets zijn van elkaar gescheiden en dhcp zorgt ervoor dat als je dingen uit en aangaat zetten je een kans loopt dat die printer een ander ipadres krijgt.

Geen idee waarom je twee routers hebt maar zoals de meeste mensen zul je wel om extra wifi bereik verlegen zitten.
Schakel die sitecom router gewoon al Access point in plaats van router en je hebt weer netjes een in plaats van twee netwerken en dus ook maar een subnet.

Als tweede moet je er voor zorgen dat de printer altijd hetzelfde ipadres krijgt.
Dat kun je op de printer zelf instellen, maar veel beter is om die printer gewoon op DHCP te laten staan en een macadres <--> ipadres koppeling in je router te maken zodat hij altijd hetzelfde ipadres krijgt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Ben(V) schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:17:
Je printer staat op DHCP.
Je hebt twee router en dus twee subnets.
Die subnets zijn van elkaar gescheiden en dhcp zorgt ervoor dat als je dingen uit en aangaat zetten je een kans loopt dat die printer een ander ipadres krijgt.

Geen idee waarom je twee routers hebt maar zoals de meeste mensen zul je wel om extra wifi bereik verlegen zitten.
Schakel die sitecom router gewoon al Access point in plaats van router en je hebt weer netjes een in plaats van twee netwerken en dus ook maar een subnet.

Als tweede moet je er voor zorgen dat de printer altijd hetzelfde ipadres krijgt.
Dat kun je op de printer zelf instellen, maar veel beter is om die printer gewoon op DHCP te laten staan en een macadres <--> ipadres koppeling in je router te maken zodat hij altijd hetzelfde ipadres krijgt.
Dank! nu nog twee vragen aan jou. Als ik de sitecom router instel als accespoint, waar moet ik dan nog opletten. Veranderen er dan dingen voor de door mij nu aangesloten apparaten op de sitecom (zoals zonnepanelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja die veranderen.
Je heb nu twee subnets en dat wordt er een, dus alles wat je aan die sitecom hebt hangen krijgt nu een ander ipadres.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 18:56
Ik zou eens beginnen met die Sitecom even uit te schakelen en uit het netwerk te halen, printer en laptop even uit en aan te zetten en te kijken of dat het probleem oplost. Dan WEET je tenminste of het aan die Sitecom ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
vanaalten schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:44:
Ik zou eens beginnen met die Sitecom even uit te schakelen en uit het netwerk te halen, printer en laptop even uit en aan te zetten en te kijken of dat het probleem oplost. Dan WEET je tenminste of het aan die Sitecom ligt of niet.
Dat lijkt mij verstandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Ben(V) schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:43:
Ja die veranderen.
Je heb nu twee subnets en dat wordt er een, dus alles wat je aan die sitecom hebt hangen krijgt nu een ander ipadres.
Betekent dat ook dat ze niet meer benaderbaar zijn online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat bedoel je met online?
Via internet of via wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
daantjecool schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Betekent dat ook dat ze niet meer benaderbaar zijn online?
Lijkt me geen issue. Als de zonnepanelen via kabel zitten en de sitecom staat als AP dan maakt het geen verschil (is LAN), als de zonnepanelen via wifi gaan en je verandert niet de SSID en wachtwoord dan moet dat ook goed gaan. In ergste geval even je omvormer opnieuw opstarten (eerst spanning eraf).

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
Bob-B190 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Lijkt me geen issue. Als de zonnepanelen via kabel zitten en de sitecom staat als AP dan maakt het geen verschil (is LAN), als de zonnepanelen via wifi gaan en je verandert niet de SSID en wachtwoord dan moet dat ook goed gaan. In ergste geval even je omvormer opnieuw opstarten (eerst spanning eraf).
Fijn bedankt!
Pagina: 1