Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Goedendag medetweakers,

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe Videokaart. Ik heb nu zelf een R9 290, maar ik merk dat deze niet alles altijd even goed meer aankan kwa games. Ik doe veel verschillende games. Ik zal er even een paar neerzetten die ik vaak doe: Elder scrolls online, GTA V, Elite Dangerous, Warframe, Destiny 2.
Ook doe ik af en toe beeldbewerking met vegas pro of word er gestreamd met OBS, de encoding loopt dan via de videokaart. Kwa merk heb ik een hele sterke voorkeur voor AMD. De videokaart ga ik in het volgende systeem gebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 182,50€ 182,50
1MSI B150 GAMING M3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)€ 96,-€ 96,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM650x€ 94,90€ 94,90
1Sandisk X400 2,5" 512GB€ 158,49€ 158,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,54

De vraag is dan ook met welke videokaart ga ik erop vooruit kwa prestaties en kan ik de games ook op een hogere kwaliteit spelen.
Zelf heb ik een aantal opties:

Vega 56
RX 580 8GB

Of is het misschien beter om nog even op lagere settings door te spelen en later een upgrade te doen?

Graag hoor ik jullie advies of mogelijke vragen als julie die hebben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Op welke resolutie en met welke fps wil je spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:21
Een RX 580 is geen geweldige upgrade als je van een R9 290 komt en een Vega 56 heeft een vrij slechte prijs/prestatie. Ik zou het lekker zo laten en tzt een compleet nieuw systeem kopen. 4 core cpu's zijn de beste niet meer als het op gaming aan komt dus vervanging van jouw cpu/mobo en ram is ook aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Ballondier schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:51:
Op welke resolutie en met welke fps wil je spelen?
Resolutie is 1920x1080
FPS wil ik richting de 60 a 70 minimaal.
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:52:
Een RX 580 is geen geweldige upgrade als je van een R9 290 komt en een Vega 56 heeft een vrij slechte prijs/prestatie. Ik zou het lekker zo laten en tzt een compleet nieuw systeem kopen. 4 core cpu's zijn de beste niet meer als het op gaming aan komt dus vervanging van jouw cpu/mobo en ram is ook aanstaande.
Dat klopt, maar als ik nu alvast de GPU vervang hoeft die niet meer als mijn cpu/mobo vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:21
Wat heeft het vervangen van de gpu voor nut als je er nauwelijks merkbaar op vooruit gaat? Tegen de tijd dat de cpu aan vervanging toe is zijn er weer nieuwe videokaarten en is een upgrade waarschijnlijk veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Hier is een verzamelbenchmark waarin je kan zien welke gpu je nodig hebt voor de gewenste prestaties: https://nl.hardware.info/...reinfo-gpu-prestatiescore. Je kan die benchmark het beste zelf bekijken en je eigen conclusies trekken.

Met betrekking tot je cpu raad ik je dit artikel aan: https://nl.hardware.info/...odig-voor-games-conclusie. Mijn samenvatting van dit artikel: je quadcore cpu volstaat nu prima voor alle huidige games. Vermoedelijk ook voor de games in de komende jaren, maar niemand kan in de toekomst kijken. Het upgraden van je cpu levert je nu (en waarschijnlijk in de nabije toekomst) slechts verwaarloosbare prestatieverbeteringen op. Een betere gpu heeft daarentegen zeker zin.

Persoonlijk zou ik als ik jou was een 1070 kopen. Dat is een significante upgrade van je 290 en je kan gegarandeerd alle games op 1080p ultra 60+ fps draaien. Als je per se geen nvidia wil kopen, dan kan je een van de vega kaarten overwegen.
Pagina: 1