Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in Photoshop de schaal van een plattegrond te bepalen?

Ik heb een plattegrond (pdf bestand) geïmporteerd in Photoshop. Op deze plattegrond wil ik verschillende objecten intekenen. Echter wil ik dit graag op de meter nauwkeurig intekenen.

Hoor graag of iemand weet of dit mogelijk is,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als er herkenbare objecten/percelen op de kaart staan, waarvan je de daadwerkelijke afmetingen weet, dan kan je het eenvoudig zelf uitrekenen toch? Eventueel zou je via google maps nog e.a. nog kunnen meten ter controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:03:
Als er herkenbare objecten/percelen op de kaart staan, waarvan je de daadwerkelijke afmetingen weet, dan kan je het eenvoudig zelf uitrekenen toch? Eventueel zou je via google maps nog e.a. nog kunnen meten ter controle
Jazeker dat is mogelijk. Echter is het natuurlijk handiger dat wanneer ik een bepaald object wil intekenen in direct kan invoeren dat het bijv. 10x5 meter moet zijn ipv alles uit te rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Jazeker dat is mogelijk. Echter is het natuurlijk handiger dat wanneer ik een bepaald object wil intekenen in direct kan invoeren dat het bijv. 10x5 meter moet zijn ipv alles uit te rekenen
Dan is Photoshop niet de juiste tool. Kijk eens naar Illustrator of AutoCad o.i.d.

Maar je topictitel en topicstart impliceren dat je een schaal wil afleiden / bepalen, nu heb je 't over intekenen op schaal. Het is wel handig als je meteen in je topicstart alle informatie geeft en dat niet, stukje bij beetje, prijs geeft als we doorvragen ofzo.

[ Voor 90% gewijzigd door RobIII op 10-07-2018 12:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dan gelijk zo'n duur grapje omdat ik het zelden gebruik. Heb wel eens Microsoft visio gebruikt en dat werkte perfect. Echter werkt dat weer niet goed samen met Mac.

Conclusie is wel dat het niet gaat werken met Photoshop. Ik zal zoeken naar een andere oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:09:
Heb wel eens Microsoft visio gebruikt en dat werkte perfect. Echter werkt dat weer niet goed samen met Mac.
Dat zijn wéér twee feiten* die je in je topicstart had kunnen (lees: moeten) vermelden 8)7 De me een lol en neem onze Quickstart eens even door voordat je een nieuw topic opent ;)

* Dat je dus al eens met Visio hebt gewerkt én dat 't hier om een Mac gaat. En dan heb ik 't nog niet over dat je, klaarblijkelijk, op zoek bent naar iets gratis / goedkoops of minimaal een budget hebt om je aan te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 10-07-2018 12:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Kijk eens naar Qgis. Een gratis en open source geo tool.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 15:28

Taygeta

KTM 790 Adventure

Kan je het niet andersom doen? Dat je een bepaald referentie object dat 1meter is naar bijvoorbeeld 1cm / x aantal pixels vergroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je zou ook in de pdf kunnen tekenen op schaal met BlueBeam Revu (eventueel probeerversie)
Ik gebruik een gratis alternatief voor AutoCad, maar ben de naam even kwijt DraftSight.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 10-07-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:10:
[...]

Dat zijn wéér twee feiten* die je in je topicstart had kunnen (lees: moeten) vermelden 8)7 De me een lol en neem onze Quickstart eens even door voordat je een nieuw topic opent ;)

* Dat je dus al eens met Visio hebt gewerkt én dat 't hier om een Mac gaat. En dan heb ik 't nog niet over dat je, klaarblijkelijk, op zoek bent naar iets gratis / goedkoops of minimaal een budget hebt om je aan te houden.
Prima, zal er rekening mee houden.
Pagina: 1