Goedemorgen,
Zelf ben ik werkzaam op een ICT afdeling. Ik moet kijken voor de aanschaf van een paar computers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer voor tekenaars. Autocad, Inventor, Office 365.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden van de 2 opties. Is de 1 beter dan de ander voor de doelgroep tekenaar of juist niet?
Mijn Verhaal:
Normaal hanteren wij voor tekenaars een HP Z440 met de volgende specificaties:
Xeon E5-1620 v4, 16GB RAM, 256GB SSD en een Quadro P2000 5GB.
Nu dacht ik dat als ik een pc zelf zou bouwen, dat ik hem dan beter en sneller kan maken voor dezelfde prijs.
Ik dacht zelf aan het volgende: Intel i7 7700, 512GB SSD, 16GB DDR4, GTX1080 8GB.
Ik weet dat Quadro kaarten juist voor dit soort programma's beter geschikt zouden moeten zijn maar een GTX1080 moet vast ook wel een heel eind komen.
Wat is jullie mening, ervaring, etc?
Zelf ben ik werkzaam op een ICT afdeling. Ik moet kijken voor de aanschaf van een paar computers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer voor tekenaars. Autocad, Inventor, Office 365.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden van de 2 opties. Is de 1 beter dan de ander voor de doelgroep tekenaar of juist niet?
Mijn Verhaal:
Normaal hanteren wij voor tekenaars een HP Z440 met de volgende specificaties:
Xeon E5-1620 v4, 16GB RAM, 256GB SSD en een Quadro P2000 5GB.
Nu dacht ik dat als ik een pc zelf zou bouwen, dat ik hem dan beter en sneller kan maken voor dezelfde prijs.
Ik dacht zelf aan het volgende: Intel i7 7700, 512GB SSD, 16GB DDR4, GTX1080 8GB.
Ik weet dat Quadro kaarten juist voor dit soort programma's beter geschikt zouden moeten zijn maar een GTX1080 moet vast ook wel een heel eind komen.
Wat is jullie mening, ervaring, etc?