MSI GS65 / BTO - Waar zit het verschil?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 21:50
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop die voornamelijk gebruikt gaat worden om (casual) mee te gamen. De laptop moet een zakelijke uitstraling hebben en gemakkelijk mee te nemen zijn. De beste videokaart die op dit moment in een dunne laptop past is de GTX1070 max-q.

Mijn oog is gevallen op twee laptops met dezelfde specs:

Intel Core i7-8750H
GTX 1070 8GB Max-Q
16GB geheugen
256GB SSD

MSI GS65 - 2399 euro
BTO - 1980 euro

Beiden hebben een 144p full HD scherm, de BTO heeft sneller geheugen (3000Mhz tegenover 2666Mhz).

De keuze is snel gemaakt lijkt me, de BTO is namelijk 20% goedkoper. Mis ik hier iets? Zie ik iets over het hoofd wat het grote prijsverschil kan verklaren? 8)7

Beste antwoord (via Nielster op 11-07-2018 16:20)

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:01
volgens mij kan het goedkoper met een clevo (BTO is ook maar een rebranded clevo):

bijv: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

ik weet niet met wat voor adapter die BTO wordt uitgeleverd, maar de dunne clevo's komen vaak met 150W en ik heb gelezen dat dat eigenlijk te weinig is voor een 6 core i7 icm 1070 Max-Q. (throttling)

Star Citizen Referral Code

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnforcedPine54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-06 15:33
De MSI bestaat voornamelijk uit metaal en de BTO meer uit plastic, de MSI heeft dus een betere bouwkwaliteit. Bij MSI betaal je ook meer voor het merk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
volgens mij kan het goedkoper met een clevo (BTO is ook maar een rebranded clevo):

ik weet niet met wat voor adapter die BTO wordt uitgeleverd, maar de dunne clevo's komen vaak met 150W en ik heb gelezen dat dat eigenlijk te weinig is voor een 6 core i7 icm 1070 Max-Q. (throttling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Bedankt, ik was niet bekend met laptopparts4less. Reviews zien er betrouwbaar uit en vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld BTO. Ik heb vandaag een bestelling gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 824199

Metaalhoofd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:23:

Hoe betrouwbaar is laptopparts4less tegenover sites zoals laptopplus en BTO Xnotebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 824199

Nielster schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:20:
Bedankt, ik was niet bekend met laptopparts4less. Reviews zien er betrouwbaar uit en vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld BTO. Ik heb vandaag een bestelling gedaan.
Als je hem binnen hebt, zou je mij kunnen vertellen dan hoe hij binnen is gekomen? Goed verpakt, redelijk snel geleverd, geen dooie pixels, redelijk goed behuisde laptop etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb zelf nog niet bij laptopparts4less besteld, maar ken wel mensen die dat hebben gedaan en er tevreden over zijn.

Wat ik begreep is dat bto & Laptopplus ook werknemers in dienst hebben en laptopparts4less een eenmanszaak is.

Clevo's zijn zelfde chassis als bto's en skikks, het is minder stevig dan een echte zakelijke laptop zoals een Thinkpad T serie of een high end gaming laptop als MSI GS65, maar ok en een stuk goedkoper en meer configureerbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Metaalhoofd op 11-07-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Anoniem: 824199 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Als je hem binnen hebt, zou je mij kunnen vertellen dan hoe hij binnen is gekomen? Goed verpakt, redelijk snel geleverd, geen dooie pixels, redelijk goed behuisde laptop etc
Zal ik doen. De laptop wordt naar verwachting maandag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Anoniem: 824199 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Laptop is vandaag binnen gekomen. Een dag later dan gepland maar werd daar gisteren netjes over ingelicht. Laptop zit goed verpakt zoals je verwacht van een pakket van deze waarde. Scherm is perfect, behuizing van metaal. Zo op het eerste gezicht kan ik niets bedenken waarom er zo veel 'klachten' zijn over de Clevo behuizingen. Ik heb geen ervaring met eerdere modellen, wellicht is dit een van de eerste metalen behuizingen.

Net even een uurtje PUBG gespeeld op ultra settings. Wel de ventilatoren handmatig op maximaal gezet (maakt dan behoorlijk wat herrie) maar ik hoor dat amper met oordopjes in.

Temperaturen waren rond de 60 graden GPU en 75-80 voor de CPU. Heb begrepen dat deze I7 behoorlijk wat warmte kan veroorzaken. Er is thermal cooling paste gebruikt.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Welk model heb je?

Pagina: 1