Welke CPU moet het gaan worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik zoek een?
Een goede processor voor vooral gaming, maar die daarnaast ook een stream kan handelen op 1080/60fps zonder stuttering.

Wat is je budget?
Tussen de 200 en 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk. Zie het liefst twee opties (AMD en Intel) want de keus voor het moederbord is nog niet gemaakt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De CPU gaat samenwerken met een 1070TI Gaming. 16GB RAM (3000mhz). Een Corsair 550Watt voeding. De rest van de componenten zijn nog geen zekerheidjes.

Graag zie ik wat advies met onderbouwing :)
De bedoeling is dat ik gemiddeld ongeveer 5 uur live ga streamen, de focus ligt dus vooral op het gamen. Streamen is voor erbij. Ik ga geen video edits doen. Ook wil ik het liefst geen overklockte CPU.

Beste antwoord (via MrNobody28 op 10-07-2018 10:35)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 10:22

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb op basis van jouw wensen even een pricewatch filter gebouwd. Er komen 2 AMD's uit en 2 Intels, maar de Xeon moet je niet nemen. De minimale prijs heb ik op 250 gezet.

Kies één van deze 3 en je hebt een mooie cpu voor die prijs. Onderbouwing: prijs/prestatie, minimaal 6 cores.

Zorg voor véél intern geheugen!!! En liefst een M.2 SSD'tje, etc.
Succes!

categorie: Processors

[ Voor 25% gewijzigd door musiman op 10-07-2018 10:28 ]

Make music, not war

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• musiman

musiman

Ik heb op basis van jouw wensen even een pricewatch filter gebouwd. Er komen 2 AMD's uit en 2 Intels, maar de Xeon moet je niet nemen. De minimale prijs heb ik op 250 gezet.

Kies één van deze 3 en je hebt een mooie cpu voor die prijs. Onderbouwing: prijs/prestatie, minimaal 6 cores.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door musiman op 10-07-2018 10:28 ]

Make music, not war

• MrNobody28
@musiman

Kijk, hier heb ik wat aan, bedankt!
16GB lijkt mij voldoende.
Naar de SSD ga ik kijken / in verdiepen. Twijfel om er 1 SSD van 500gb in te doen en een externe 1TB HDD via USB te koppelen (die heb ik namelijk al een liggen).

Voorheen zat ik op de gedachte; 250GB SSD voor OS en misschien 2 games. En 2TB interne HDD voor opslag etc.

• musiman

musiman

Zorg er dan wel voor dat de externe schijf middels USB 3 aangesloten wordt, anders is die traag.

16 GB of 32 GB. Tja... met de hoge geheugenprijzen kun je starten met 16 GB, maar zorg ervoor dat je geheugenbankjes overhoudt voor een eventuele uitbreiding naar 32 GB, want spellen vreten steeds meer intern geheugen op.

Nogmaals, zorg voor een M.2 SSD en niet eentje via de normale SATA interface, want anders zit je met de maximale doorvoersnelheid van de SATA bus en is de snelheid max 600. Kijk hier maar even en let vooral op de snelheden van lezen en schrijven...
Zorg dus voor een moederbord dat die M.2 ondersteunt.

Make music, not war

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

En let op als je moederbord er meer dan 1 ondersteund!
Soms (Meestal eigenlijk) is de ene langzamer dan de ander.
Je wil de M.2 (PCI-e 3.0 x4) gebruiken dan.

En zoals @musiman zeht, m2 kan veel sneller dan gewone sata.
Tenzij het echt veel te duur is is het echt wel de moeite.

Zelf zou ik voor AMD gaan omdat (uit mijn hoofd) de AM4 socket langer mee zal gaan dan een 1151.

[ Voor 14% gewijzigd door MrMonkE op 10-07-2018 10:53 . Reden: 1151 opmerking ]

★ What does that mean? ★

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:50
musiman schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:28:

Succes!

De beste mist in het lijstje, de Ryzen 7 2700X. Kost meer dan €300 maar heeft als voordeel dat de boxed koeler ruimschoots voldoet waar het bij de i7-8700 net niet is. Doe bij de 8700 een koeler van een tientje of 3 en je zit op hetzelfde bedrag. De overige cpu's in jouw vergelijking moet ook nog een koeler bij.

• musiman

musiman

Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:28:
[...]

De beste mist in het lijstje, de Ryzen 7 2700X. Kost meer dan €300 maar heeft als voordeel dat de boxed koeler ruimschoots voldoet waar het bij de i7-8700 net niet is. Doe bij de 8700 een koeler van een tientje of 3 en je zit op hetzelfde bedrag. De overige cpu's in jouw vergelijking moet ook nog een koeler bij.
Uszka heeft een goed punt. :) Ik had dat filter in eerste instantie ook met "boxed" aangevinkt, maar toen kwamen er geen AMD's in de lijst. Ja, die zitten dan iets boven de 300 Euro grens.

Make music, not war

• MrNobody28
Bedankt @Uszka

Dan ga ik toch nog goed kijken naar de prestaties van de 2700X en de 8700. Fijn dat de keuze nu terug gebracht is naar 2 ipv dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Voordeel van de Intel is dat ie betere prestaties heeft tijdens gamen.
Voordeel van de Ryzen is dat ie betere prestaties heeft tijdens het game streamen.
Pagina: 1