Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

NEO Coolcam window/door sensors doen het om en om wel/niet

Pagina: 1
Acties:
Heb een aantal NEO Coolcam Z-Wave window/door sensors waarvan er twee een aan/uit signaal slechts om en om wel/niet versturen. Verbreek je contact dan wordt er een 'aan' signaal verstuurd en zie je het rode LED'je oplichten, breng je ze weer bij elkaar dan wordt het 'uit' signaal verstuurd en licht het rode LED'je weer op. Verbreek je vervolgens het contact wederom, dan gebeurt er niets, ook niet als je ze weer samenbrengt.
Verbreek je het contact nŠdat ie het niet deed, dan wordt er wel weer een 'aan' signaal verstuurd en gaat het rode LED'je weer even branden. Er wordt dus om en om wel of niet een aan en uit signaal verstuurd. Hoe lang je wacht tussendoor maakt niet uit. Wanneer het rode LED'je gaat branden, wordt er een signaal verstuurt, dat zie ik zo ook gebeuren in Home Assistant.

In woorden niet heel makkelijk te begrijpen kan ik me zo voorstellen, daarom een filmpje ervan:

https://drive.google.com/...TnzdFsjH_rWmo4FlGsWYQrf-T

Herkent iemand dit euvel?

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Heeft de locatie waar je test misschien slechte dekking van het Z-Wave netwerk? Verplaats de sensor anders even dichter naar je Z-Wave hub/usbstick en initialiseer het netwerk even opnieuw. Benieuwd of het dan beter gaat.
quote:
lolgast schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:21:
Heeft de locatie waar je test misschien slechte dekking van het Z-Wave netwerk? Verplaats de sensor anders even dichter naar je Z-Wave hub/usbstick en initialiseer het netwerk even opnieuw. Benieuwd of het dan beter gaat.
Goed punt, vergeten in mijn post op te nemen. Ik test het op 20cm van de Z-Wave stick (https://www.amazon.de/dp/B00VKEH1BQ/). Ook na het unpairen vertonen de twee sensoren dit gedrag.

@lolgast Vreemd genoeg gaat 't na het resetten van de sensor wel even goed, na eventjes gaat 't echter alleen maar weer om en om goed.

JBS wijzigde deze reactie 10-07-2018 21:00 (12%)

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
@JBS Ik weet niet welke Z-Wave software je gebruikt. Bij Open-Zwave kun je settings wijzigen in options.xml. Misschien dat je daar iets kunt doen met bijvoorbeeld PollInterval of RetryTimeout
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/wiki/Config-Options

Heb persoonlijk geen problemen ervaren, dus kan er verder niet echt iets nuttigs over zeggen

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
lolgast schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:49:
@JBS Ik weet niet welke Z-Wave software je gebruikt. Bij Open-Zwave kun je settings wijzigen in options.xml. Misschien dat je daar iets kunt doen met bijvoorbeeld PollInterval of RetryTimeout
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/wiki/Config-Options

Heb persoonlijk geen problemen ervaren, dus kan er verder niet echt iets nuttigs over zeggen
ik gebruik ze in combinatie met HASS. Ook als ik ze reset/unpair vertonen ze dit gedrag..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:56
Batterijniveau al bekeken? Bij mij kwamen ze bijna leeg aan en deden ze ook dit soort gekke dingen. Batterijen vervangen en alles was OK.
quote:
__fred__ schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:21:
Batterijniveau al bekeken? Bij mij kwamen ze bijna leeg aan en deden ze ook dit soort gekke dingen. Batterijen vervangen en alles was OK.
Heb de batterijen inderdaad gewisseld tussen goede en de om-en-om sensoren, maar dat maakt helaas geen verschil.

Heb de node informatie uit HASS eens naast elkaar gezet, ziet iemand iets opvallends?

De node die het altijd doet (elke keer bij contact/geen contact een signaal zenden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
averageRequestRTT: 24
averageResponseRTT: 35
battery_level: 100
capabilities: beaming,routing
friendly_name: Neo CoolCam Door/Window Detector
is_awake: false
is_failed: false
is_info_received: true
is_ready: true
is_zwave_plus: true
lastRequestRTT: 24
lastResponseRTT: 36
manufacturer_name: Neo CoolCam
max_baud_rate: 40000
neighbors: 1
node_id: 14
node_name: Neo CoolCam Door/Window Detector
product_name: Door/Window Detector
query_stage: Complete
receivedCnt: 30
receivedDups: 0
receivedTS: 2018-07-18 19:50:45:099
receivedUnsolicited: 20
retries: 0
sentCnt: 16
sentFailed: 1
sentTS: 2018-07-18 19:49:30:595
wake_up_interval: 43200

De node die het om-en-om doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
averageRequestRTT: 24
averageResponseRTT: 35
battery_level: 100
capabilities: beaming,routing
friendly_name: Neo CoolCam Door/Window Detector
is_awake: false
is_failed: false
is_info_received: true
is_ready: true
is_zwave_plus: true
lastRequestRTT: 24
lastResponseRTT: 35
manufacturer_name: Neo CoolCam
max_baud_rate: 40000
neighbors: 1
node_id: 18
node_name: Neo CoolCam Door/Window Detector
product_name: Door/Window Detector
query_stage: Complete
receivedCnt: 51
receivedDups: 0
receivedTS: 2018-07-18 19:51:15:252
receivedUnsolicited: 41
retries: 0
sentCnt: 17
sentFailed: 1
sentTS: 2018-07-18 19:51:15:265
wake_up_interval: 43200

Zou het nog een specifieke settings van de sensor kunnen zijn die ik kan wijzigen?

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:56
Niet echt zo te zien. Retries lijken het probleem niet. Bij mij was plaatsing van de magneet redelijk cruciaal, zodra de magneet minder diep ligt dan de sensor werkt ie bij mij onbetrouwbaar. Dieper mag wel. Maar onbetrouwbaar is wat anders dan exact om en om. Terugsturen?
quote:
__fred__ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:35:
Niet echt zo te zien. Retries lijken het probleem niet. Bij mij was plaatsing van de magneet redelijk cruciaal, zodra de magneet minder diep ligt dan de sensor werkt ie bij mij onbetrouwbaar. Dieper mag wel. Maar onbetrouwbaar is wat anders dan exact om en om. Terugsturen?
Klopt, dit is echter geen kwestie van plaatsen van magneet ten opzichte van de sensor.
Zijn iets meer dan 'n jaar oud, heb een ticket aangemaakt bij Ali.
Verkoper bij Ali (OfficiŽle Neo store) geeft aan dat ze me een kleine compensatie kunnen geven bij een volgende order aangezien het jaar garantie voorbij is.

Dit gedrag komt hen niet bekend voor en ze hebben ook geen oplossing.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True