Schermen van PC vallen uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Beste allemaal,

Sinds enkele maanden heeft mijn pc een vreemd probleem. Tijdens een willekeurig moment vallen af en toe beide monitoren tegelijk uit. Hierbij speelt het geluid nog enkele seconden door om vervolgens ook te blijven hangen, de pc hangt zich dan volledig op.

In eerste instantie dacht ik dat er een probleem met de videokaart of de drivers ervan waren maar uiteindelijk blijkt het probleem toch een stuk lastiger te vinden. Ik zal hieronder de specificaties van het systeem en alle zaken die ik zelf al geprobeerd heb om het probleem op te lossen opsommen.

Het betreft een drie jaar oud systeem en wel; Intel Core I7 4820K (stock snelheid), 16GB Corsair DDR3, EVGA GTX1080, Corsair 850 watt voeding, Windows staat op een SSD en de cpu is watergekoeld.

Zaken die ik al geprobeerd/uitgesloten heb:
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- Windows ge-update.
- Videokaart verwisseld voor een ander en tevens ook in het andere slot geprobeerd.
- Videokaart drivers van de nieuwste updates voorzien.
- Alle geheugenmodules individueel op alle sloten getest.
- Temperaturen gecontroleerd, de CPU wordt zeker niet te warm, deze komt under load niet hoger dan 45 graden.
- Alle kabels nagelopen om te controleren of ze goed vast zitten.

Dit alles heeft het probleem niet verholpen. Het vreemde is dat de pc soms weken geen last heeft van dit probleem en dat er ook dagen zijn dat hij dit twee keer op een dag doet. Ongeacht wat er met de computer gebeurd, het is compleet willekeurig.

Zelf heb verdenk ik zo'n beetje alle onderdelen die er over zijn gebleven; moederbord, voeding, cpu en de SSD. Het probleem is dat ik geen reserve onderdelen in huis heb dus dit is lastig uit te sluiten.

Als iemand enig idee heeft waar het probleem kan zitten of wat ik nog kan doen om te kijken waar het probleem zit hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het meedenken!

P.S. Excuses als het topic in de verkeerde rubriek zou staan.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Heb je ook memtest gedraaid per geheugen bankje?

Ook zou ik even testen met een andere voeding(desnoods even lenen).

[ Voor 9% gewijzigd door CryRaven op 10-07-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
CryRaven schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:44:
Heb je ook memtest gedraaid per geheugen bankje?

Ook zou ik even testen met een andere voeding(desnoods even lenen).
Memtest heb ik nog niet gedaan, ben er niet zo bekend mee. Maar als ik iedere module op ieder slot heb geprobeerd heb ik dan niet het geheugen uitgesloten?

Een andere voeding is inderdaad wel een goed idee, zal ik even achteraan moeten gaan. Heb je enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Redax schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Memtest heb ik nog niet gedaan, ben er niet zo bekend mee. Maar als ik iedere module op ieder slot heb geprobeerd heb ik dan niet het geheugen uitgesloten?

Een andere voeding is inderdaad wel een goed idee, zal ik even achteraan moeten gaan. Heb je enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Als je iedere module invidueel hebt getest wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is.
Met Memtest weet je het zeker, gewoon een nachtje laten draaien.

Een instabiele voeding kan nog wel eens gekke dingen doen, en deze symptomen passen er wel bij.
Wat het veroorzaakt durf ik je niet te zeggen, ik ben daar geen expert in.

Ik zou in ieder geval met het geheugen beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 10-07-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
CryRaven schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Als je iedere module invidueel hebt getest wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is.
Met Memtest weet je het zeker, gewoon een nachtje laten draaien.

Een instabiele voeding kan nog wel eens gekke dingen doen, en deze symptomen passen er wel bij.
Wat het veroorzaakt durf ik je niet te zeggen, ik ben daar geen expert in.

Ik zou in ieder geval met het geheugen beginnen.
Bedankt tot dusver! Ik heb Memtest nu laten lopen en dat zal ik de komende uren zo laten. Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met dit programma, heb je enig idee hoe ik dit dadelijk moet uitlezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Redax op 10-07-2018 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Redax schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Bedankt tot dusver! Ik heb Memtest nu laten lopen en dat zal ik de komende uren zo laten. Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met dit programma, heb je enig idee hoe ik dit dadelijk moet uitlezen?
Oh dan zie je wel wat roods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Geheugenbanken werken samen en wanneer er ook maar iets verschil zit in de geheugenstripjes die samen moeten werken, dan kun je al geheugenerrors krijgen. Daarom is memtest ideaal. :)
Toen ik de openingspost las, moest ik ook direct aan het geheugen denken.

Mocht dat niet het geval zijn... spanning van de voeding meten? Is die constant? Al is het een goed merk, wellicht dat er toch een stekker bij zit waarvan de spanning fluctueert?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
musiman schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:07:
Geheugenbanken werken samen en wanneer er ook maar iets verschil zit in de geheugenstripjes die samen moeten werken, dan kun je al geheugenerrors krijgen. Daarom is memtest ideaal. :)
Toen ik de openingspost las, moest ik ook direct aan het geheugen denken.

Mocht dat niet het geval zijn... spanning van de voeding meten? Is die constant? Al is het een goed merk, wellicht dat er toch een stekker bij zit waarvan de spanning fluctueert?
Bedankt voor het meedenken! Mocht Memtest niets opleveren dan laat ik het weten. Wellicht dat ik met Aida nog even kan checken of de juiste voltages doorkomen. Ik hou het topic up-to-date.

[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 12-07-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Even een update, ik heb helaas geen andere voeding om in te bouwen. Wel heb ik de voltage´s via Aida gecheckt en deze waren normaal. Ook heb ik het verbruik in watt eens voor de gekkigheid gemeten en dat kwam maximaal rond de 350 watt uit. Ik had net het ´geluk´ dat hij in-game weer weg viel en toen zakte het stroomverbruik naar 150-170 watt en bleef daar op steken terwijl de schermen waren weg gevallen.
Memtest heeft verder niets opgeleverd, 0 errors.
Ik sta nu wel op het punt dat ik een nieuwe pc wil bouwen omdat ik geen reserve spullen heb om verdere zaken uit te sluiten, maar dat is gelijk ook weer zo kostbaar.
Heeft nog iemand nog ideeën toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Wellicht is de CPU niet helemaal lekker. Bij een hanger denk ik altijd eerst aan geheugen en cpu. Bij een oververhitte cpu hangt 'ie direct, maar jij zegt dat eerst het beeld wegvalt en daarna het hele systeem gaat hangen. Ik verdenk de cpu ervan. Kun je ergens een cpu lenen of zo?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
musiman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:15:
Wellicht is de CPU niet helemaal lekker. Bij een hanger denk ik altijd eerst aan geheugen en cpu. Bij een oververhitte cpu hangt 'ie direct, maar jij zegt dat eerst het beeld wegvalt en daarna het hele systeem gaat hangen. Ik verdenk de cpu ervan. Kun je ergens een cpu lenen of zo?
Nee helaas heb ik verder niets liggen om te kunnen wisselen. :-(
Ik had gehoopt dat er wellicht ook software a la Memtest voor Cpu's, SSD's en voedingen zou bestaan waar ik niet van af weet.
Het vreemde is dat de computer voor de rest als een trein werkt, alles werkt perfect, op die sudden black screens na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Ja, heel vreemd. Ik verdenk toch de cpu. Ken daar ook niet zo een programma voor om dat te testen... ik ga ook ff voor je googlen, misschien heb ik meer geluk.

edit: https://www.intel.com/con...000005567/processors.html

[ Voor 22% gewijzigd door musiman op 12-07-2018 13:25 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:02
je zou een CPU benchmark kunnen draaien. Deze pakt ook alleen de CPU als hij dan hangt is dat een goede aanwijzing?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Bedankt voor het meedenken tot dusver! Ik kwam zelf het volgende tooltje van Intel tegen: https://downloadcenter.in...Processor-Diagnostic-Tool

Wellicht dat deze tool uitsluitsel kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Precies die vind je ook in de link die ik net gaf. :P

Succes! Ik ben heel benieuwd of die wat vindt.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Het is blijkbaar maar een korte test, heb hem tot drie maal toe laten testen en hij slaagt zonder crashes op alle testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Dan een CPU stresser proberen?

Make music, not war

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Ik zou denk ik toch beter naar de voeding gaan kijken.

Het feit dat je monitoren uitvallen zegt mij dat ze plotseling geen signaal meer krijgen. Dat gebeurt normaal gesproken niet bij een crash, immers je videokaarten blijven van stroom voorzien en hebben een geheugen/buffer, wat in principe actief blijft aangezien de kaart geen updates meer krijgt (want systeem vast). Feit dat het geluid nog even doorgaat zegt dat het waarschijnlijk om een bepaald voltage vanaf je voeding gaat wat uitvalt/stoort. De geluidskaart gaat dan door met geluid geven totdat het buffergeheugen leeg is.

Wellicht is het ook de moeite waard om je windows logs na te kijken of er een "bluescreen" is geweest en/of je videokaart op een andere fysieke aansluiting te zetten. Als er een bluescreen was betekent dat namelijk dat je moederbord niet direct last had van de power-storing en is de kans groot dat de storing alleen in de stroomvoorziening naar je videokaart zat. Wat dan weer een bluescreen door storende videokaart veroorzaakt.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik ben er vrij zeker van dat dit een moederbord, videokaart of voeding probleem is. De kans dat het de cpu is is vrijwel 0 om de reden die @NaliXL aangeeft. Als het de CPU is dan zou het geluid ook blijven hangen. In dit geval zal het dus eerder defecte condensatoren op het moederbord rond de PCI-E aansluiting of een defecte voeding zijn. Een voeding bestaat uit meerdere rails, als enkel de PCI-E rails uitvalt dan krijgen de videokaarten geen stroom meer, niet lang er na loopt dan de rest van het systeem vast.

Test een andere voeding, als dat niets uitmaakt dan verdenk ik het moederbord of de videokaart. Een ander slot voor de videokaart proberen is ook nog een optie. Als de videokaart zelf stuk is dan blijft meestal alles hangen in een soort freeze frame waarna je een BSOD of reset krijgt, maargoed, het zou eventueel de videokaart kunnen zijn maar ik gok eerder op een voeding of moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Bedankt voor het meedenken jullie twee! Een andere videokaart en een ander PCI-E slot heb ik al geprobeerd maar dat heeft niets geholpen. Jullie verhaal klinkt aannemelijk, ik zal kijken of ik spoedig ergens een voeding vandaan kan halen om dit te testen.
Dan zal ik de CPU voor nu maar even laten wat het is. Als er in de tussentijd nog opmerkingen of vragen zijn hoor ik dat graag, ik zal het topic up-to-date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Nieuwe voeding is gemonteerd, even afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Helaas, hetzelfde probleem is weer voorgevallen na het monteren van een geheel nieuwe voeding. Het begint er nu wel aardig op te lijken dat het moederbord het probleem is in deze. Heeft er iemand nog een relatief eenvoudige methode om de SSD of het moederbord uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:20
ik snap jullie allemaal niet zo :)
allemaal goed bedoelde adviezen gebaseerd op speculaties..

Windows houd het immers allemaal zelf bij in de eventvieuwer
als je daar zoekt op datum ect, dan kom je sowieso ergens een crash tegen en de oorzaak...
Hier een uitleg.
http://home.hccnet.nl/h.dalmolen/Computer/Event-viewer.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Stapper55 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:57:
ik snap jullie allemaal niet zo :)
allemaal goed bedoelde adviezen gebaseerd op speculaties..

Windows houd het immers allemaal zelf bij in de eventvieuwer
als je daar zoekt op datum ect, dan kom je sowieso ergens een crash tegen en de oorzaak...
Hier een uitleg.
http://home.hccnet.nl/h.dalmolen/Computer/Event-viewer.htm
Viewer* maar goed dat is inderdaad een goede om te doen^

Welk merk voeding (nieuwe en oude) heb je gemonteerd?

Wat voor moederbord heb je (misschien heb ik er overheen gelezen)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:20
ach ja had haast :)
maar daar moet het wel staan...

als ik het allemaal zo lees, is dat een best bakje... al is die voeding wel wat overkill, maar goed dat is nooit weg...

Wat ik zou doen:

Het zijn allemaal goede spullen zo te zien...
voeding lijkt me stug... corsair is top.

pleur die ssd er eens uit en doe eens een clean install op een ouwe schijf...
Denk dat die schijf van je gewoon niet fris is....

maar eerst ff kijken in de eventVIEWER :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Bedankt wederom.
De voeding is wederom voor een redelijke premium Corsair voeding. De eventviewer zal ik inderdaad wel eens even checken. Het moederbord is een P9X79. De klachten zijn exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Arends
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Hey @Redax, ik weet dat dit een gigantische tijd later is dan de laatste reactie. Ik heb echter precies hetzelfde probleem als dat jij hebt. Als ik gewoon op internet zit te surfen is er niks aan de hand, bij lichtere games ook niet. Alleen als ik zwaardere games speel met hoog detail, vallen mijn beide schermen op wit en kan ik nog wel gewoon praten. Ongeveer 1 minuut daarna is er een dikke ruis en moet ik de PC opnieuw opstarten. Mijn vraag is nu, wat heb je veranderd en heeft het geholpen. Dat zou mij enorm helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
Hoi Sander,

gezien de leeftijd van het topic, zou ik toch een eigen topic starten en je volledige systeem gegevens geven..

cpu, graka, mobo, geheugen, voeding, OS...

Een ' mijn probleem lijkt op het jouwe' is wellicht iets te vaag om een voor jou goed antwoord te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Sander Arends schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:50:
Hey @Redax, ik weet dat dit een gigantische tijd later is dan de laatste reactie. Ik heb echter precies hetzelfde probleem als dat jij hebt. Als ik gewoon op internet zit te surfen is er niks aan de hand, bij lichtere games ook niet. Alleen als ik zwaardere games speel met hoog detail, vallen mijn beide schermen op wit en kan ik nog wel gewoon praten. Ongeveer 1 minuut daarna is er een dikke ruis en moet ik de PC opnieuw opstarten. Mijn vraag is nu, wat heb je veranderd en heeft het geholpen. Dat zou mij enorm helpen!
Hallo Sander,

Mijn probleem is iets anders, heb je het topic wel gelezen? Mijn probleem zit niet vast aan gamen, het kan ook idle gebeuren en compleet random.
Echter dit probleem speelt nog steeds. Ik heb al heel wat zaken uitgesloten maar ik ben er nu wel voor 90% zeker van dat het moederbord stuk is. Volgende maand komt er een nieuw moederbord, cpu en geheugen in en dan moet het probleem wel verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Arends
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Redax schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:39:
[...]

Hallo Sander,

Mijn probleem is iets anders, heb je het topic wel gelezen? Mijn probleem zit niet vast aan gamen, het kan ook idle gebeuren en compleet random.
Echter dit probleem speelt nog steeds. Ik heb al heel wat zaken uitgesloten maar ik ben er nu wel voor 90% zeker van dat het moederbord stuk is. Volgende maand komt er een nieuw moederbord, cpu en geheugen in en dan moet het probleem wel verholpen zijn.
Hey Redax,

Ik heb het hele topic doorgelezen, omdat ik op internet zocht naar mijn probleem. Toen ik dit topic aanklikte beschreef je precies hetzelfde probleem als dat ik heb (alleen gebeurt het bij jou random). Ik heb ook al hetzelfde geprobeerd als dat jij hebt gedaan, dus ander geheugen, nieuwe voeding en de oude gpu er nog even in gedaan. Daarom verdenk ik ook al langer het moederbord (ook omdat ik een erg oud en simpel moederbord heb). Als jij (met deels hetzelfde probleem dan) dat van jouw eigen systeem ook denkt, dan denk ik dat het bij mij daar ook aan zal liggen.
Heel erg bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Sander Arends schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:41:
[...]

Hey Redax,

Ik heb het hele topic doorgelezen, omdat ik op internet zocht naar mijn probleem. Toen ik dit topic aanklikte beschreef je precies hetzelfde probleem als dat ik heb (alleen gebeurt het bij jou random). Ik heb ook al hetzelfde geprobeerd als dat jij hebt gedaan, dus ander geheugen, nieuwe voeding en de oude gpu er nog even in gedaan. Daarom verdenk ik ook al langer het moederbord (ook omdat ik een erg oud en simpel moederbord heb). Als jij (met deels hetzelfde probleem dan) dat van jouw eigen systeem ook denkt, dan denk ik dat het bij mij daar ook aan zal liggen.
Heel erg bedankt voor je antwoord! :)
Ik laat t.z.t. weten of dit de oplossing was, maar dat moet haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 18:07
Beste Redax, dit wil je waarschijnlijk niet lezen ( is nl het meest irritant te vervangen/testen ), maar ik vrees dat het toch je processor is. Hoe klein die kans ook normaliter, en zou het ook niet snel aankaarten, ware het niet dat ik het zelf eens heb ondervonden. Ik heb het gehad met een 5930K. Dezelfde symptomen; wegvallend beeld, problemen met geluid, soms blue screens en spontane restarts. Maar alles kompleet random. CPU stresstesten vonden niets, kon soms uren gamen zonder problemen, maar uiteindelijk altijd een crash. Soms 2 weken niets, soms 4 keer per dag. Na alles vervangen te hebben ( mem, HD, SSD, voeding ) was het uiteindelijk toch de processor. Nu al 2 jaar alles stabiel. Ik zou de processor dus niet zo snel uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
Redax schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:39:
[...]

Hallo Sander,

Ik had een jaartje terug ongeveer hetzelfde probleem.
Dacht dat het het mobo was. Dus krak hetzelfde mobo aangekocht, alles geïnstalleerd... Had ik het nog :/

Bij mij lag het aan de voeding. (seasonic g-series 550w)
Lang liggen sukkelen met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
adrenalen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:07:
[...]

Ik had een jaartje terug ongeveer hetzelfde probleem.
Dacht dat het het mobo was. Dus krak hetzelfde mobo aangekocht, alles geïnstalleerd... Had ik het nog :/

Bij mij lag het aan de voeding. (seasonic g-series 550w)
Lang liggen sukkelen met dit probleem.
Alleen heeft de TS al de voeding eens vervangen en het probleem bleef.
Dus dat is al uitgesloten ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
micla schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:59:
Beste Redax, dit wil je waarschijnlijk niet lezen ( is nl het meest irritant te vervangen/testen ), maar ik vrees dat het toch je processor is. Hoe klein die kans ook normaliter, en zou het ook niet snel aankaarten, ware het niet dat ik het zelf eens heb ondervonden. Ik heb het gehad met een 5930K. Dezelfde symptomen; wegvallend beeld, problemen met geluid, soms blue screens en spontane restarts. Maar alles kompleet random. CPU stresstesten vonden niets, kon soms uren gamen zonder problemen, maar uiteindelijk altijd een crash. Soms 2 weken niets, soms 4 keer per dag. Na alles vervangen te hebben ( mem, HD, SSD, voeding ) was het uiteindelijk toch de processor. Nu al 2 jaar alles stabiel. Ik zou de processor dus niet zo snel uitsluiten.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, maar ik heb geen andere socket 2011 CPU liggen om te testen. Via Marktplaats durf ik dat denk ik niet aan, teveel slechte ervaringen van mensen die een defecte CPU verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
Wylana schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:29:
[...]

Alleen heeft de TS al de voeding eens vervangen en het probleem bleef.
Dus dat is al uitgesloten ;)
Ow. Dit had ik over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Redax schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:57:
[...]

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, maar ik heb geen andere socket 2011 CPU liggen om te testen. Via Marktplaats durf ik dat denk ik niet aan, teveel slechte ervaringen van mensen die een defecte CPU verkopen.
Tja, dan wordt het misschien tijd om hem naar een pc boer te brengen. Zonde van de tijd en geld die je er in hebt gestoken, maar zonder juiste backup/test parts kan het een dure en lange onderneming worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
micla schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:15:
[...]

Tja, dan wordt het misschien tijd om hem naar een pc boer te brengen. Zonde van de tijd en geld die je er in hebt gestoken, maar zonder juiste backup/test parts kan het een dure en lange onderneming worden.
Dat is het al. Ik was niet van plan om meer te investeren door het uurloon van de locale pc boer te spekken. Moederbord of CPU is 99% zeker het probleem. CPU heb ik al diverse tests laten doorlopen en deze komt overal perfect doorheen. Dit is natuurlijk geen garantie maar gezien ik de Intel test software heb gebruikt durf ik het resultaat wel te vertrouwen, daar is de software tenslotte voor. Ik durf er dus wel geld op in te zetten dat er ergens iets mis is met het moederbord. In mei komt er een nieuw socket 2016 moederbord, CPU en ram in. Ik zie geen andere optie meer zonder kostbare gokken te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Redax op 17-04-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Ok. Nou ik hoop voor je dat dat het oplost zeg. Is altijd balen als het zo lang duurt. Succes, en laat het even weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Redax schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:43:
[...]

Dat is het al. Ik was niet van plan om meer te investeren door het uurloon van de locale pc boer te spekken. Moederbord of CPU is 99% zeker het probleem. CPU heb ik al diverse tests laten doorlopen en deze komt overal perfect doorheen. Dit is natuurlijk geen garantie maar gezien ik de Intel test software heb gebruikt durf ik het resultaat wel te vertrouwen, daar is de software tenslotte voor. Ik durf er dus wel geld op in te zetten dat er ergens iets mis is met het moederbord. In mei komt er een nieuw socket 2016 moederbord, CPU en ram in. Ik zie geen andere optie meer zonder kostbare gokken te nemen.
Hoi Redax,

Is je probleem inmiddels verholpen ? Ben wel benieuwd namelijk naar wat het probleem was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
micla schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Hoi Redax,

Is je probleem inmiddels verholpen ? Ben wel benieuwd namelijk naar wat het probleem was...
Helaas niet. Het betreft de pc van mijn vriendin en ze heeft de upgrade uitgesteld. Ik vrees dat ik er ook niet meer achter ga komen tenzij ik ooit een socket 2011 CPU kan krijgen om te testen. Als hij met een andere CPU dezelfde symptonen vertoond is het moederbord 100% schuldig. Ik vrees dus dat er voor deze set nooit een oplossing zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
@micla
Gedurende de tijd heb ik een aantal PB's over dit topic ontvangen. Vandaar toch nog een late en laatste update: moederbord en CPU zijn gewisseld. Problemen zijn verdwenen. Gezien CPU's zelden stuk gaan zal het moederbord overleden zijn. Jammer dat het zo lastig was om dit te achterhalen.

Pagina: 1