Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:12
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem.

Namelijk dat ik Advertisement op mijn home screen of YouTube krijg. Waardoor het echt hindelijk is.

Mijn toestel: Xiaomi Redmi Note 5 Global
Android versie: 8.1
ROM: RemixOS 6.1 security patch van Juni 2018

Browser: Free Adblocker Browser

Wat heb ik zelf al gedaan:
Ik heb me apps verwijderd waarvan ik dacht die kunnen dit veoorzaken. (Heeft niet geholpen)

Ik heb DNS66 gebruikt om via VPN host files te blokkeren. (Heeft niet geholpen)

Ontwikkelaar gecontanteerd, geen antwoord (Heeft niet geholpen)

Via Google Play Store tweetal "Virusscanners" geprobeerd Avast / eset niks helpt.

Wat kan ik nog doen??

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 10-07-2018 09:43 ]

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Toch even kijken of er geen shady apps geïnstalleerd staan. Anders even opnieuw "installeren" / terug naar fabrieks-instellingen zetten; kijken of dat helpt.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Start de telefoon eens op in safe mode en kijk eens of je dan de reclame nog hebt: https://www.getdroidtips....dmi-note-5-pro-safe-mode/
9 van de 10 keer is het een app die voor reclame zorgt. Ook kan de reclame van een update van een app komen waarvan je denkt dat deze niet de boosdoener is.
Welke apps heb je allemaal geïnstalleerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Gismo1979 op 10-07-2018 09:45 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik denk dat je over een andere ROM na moet gaan denken, lees meer problemen met ads vanuit Remix OS.

• theduke1989
@Gismo1979 ik heb geprobeerd wat je zei en de link gevolgd. Alleen wanneer ik mijn toestel uitzet en weer aanzet en de MI logo zi. En ik meteen de volume down indruk. Blijf ik op dat scherm hangen 2-5 minuten zo gedrukt. Moest TWRP erbij halen om door te kunnen laden. Heb meteen dalvik/ARK, cache leeggemaakt.

Misschien omdat ik op een andere ROM zit en het daarom niet zo werkt?

Ik heb de volgende apps:
Shopping: AliE / Amazon shopping / mobile.de / Autoscout24 / Urlaubpiraten / Banggoog / Immowelt / Marktplaats / Skyscanner / TripAdvisor / mydealz / 17track / ebay, ebay kleinanzeigen /

Social: WhatsApp / XING / LinkedIn, jobs / Monster / Jobsuche / SpardaApp / SpardaSecure / Viber / Gmail / XDA / Mein Vodafone / PayPal / Google diensten /

Overig: RyanAir / ES Data file explorer / nu.nl / PS app / ZDF / build.prop / speedtest.net / airdroid /

Games: Wordfeud / Dame / Hill Climb 2 / Pokémon GO / DuoLingo

Ik merk dat ik veel reclame krijg van Immowelt. Ga deze verwijderen.

@ChinaGeek Ik lees enkele berichten in de RMN5P topic van REMIXOS alleen kan ik niks daarover vinden :( , ga eens kijken als ik IMMOWELT verwijder want dat is de gene wat het meest voorkomt. Ik had daar advertenties uitgeschakeld. Maar komen nog steeds. echt raar en soms krijg ik vage beelden op me scherm. ga daar print screen van maken.

Het liefst wil ik het juist vermijden om een nieuwe ROM te installeren, net juist wanneer ik alle apps heb geinstalleerd. En bij SpardaApp weer lang moet wachten op een beveiligingscode.

[ Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 10-07-2018 10:06 ]

• Gismo1979
  • Niet online
Ik geloof dat je met deze app Google Play: AirPush Detector je misschien meer duidelijkheid kunt krijgen welke app je de reclame voorschotelt.

M.b.t. de safe mode: Zou best kunnen dat een andere rom een andere combinatie heeft om in de veilige modus te geraken. Je kunt dan eens kijken bij de producent/developer van de rom naar de juiste combinatie. Als het goed is worden dan de gedownloade apps niet geladen en wanneer je dan geen reclame hebt zit het in de gedownloade apps.

• theduke1989
@Gismo1979 ik heb deze gebruikt nu. En kom uit op Hill Climb 2. Is logisch maar dat is in-game ads. Op zich niet prima in-game. Maar al die andere komen dus buiten de game ook. Immowelt heb ik nu verwijderd had ook 187MB nodig :S en dat voor ene huizen zoekertje app.

Kijken hoe dat gaat dan..

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

ES data explorer geeft tegenwoordig ook veel ads ook op het homescreen.

• theduke1989
@Raverty volgens de App niet. Nu weet ik niet zeker of dat gezien wordt door de App.

• Gismo1979
  • Niet online
Ik weet niet of raverty ES file Explorer bedoeld, maar die app is 2016 behoorlijk in opspraak geweest vanwege het ineens toevoegen van reclame na een update:
https://androidworld.nl/a...r-updateschimmige-adware/
Pagina: 1