Hallo allen,
Gisterenavond kwam ik er achter dat de NAS in het thuisnetwerk niet meeer bereikbaar is vanaf mijn laptop. Dit kwam omdat de NAS nog werkt met het SMBv1 protocol. Deze wordt niet meer ondersteund op mijn laptop en een andere computer in het netwerk, omdat Windows 10 het niet meer ondersteund wegens beveiligingsredenen.
Nou bevat de nieuwste firmware update van de NAS ook geen ondersteuning voor het SMBv2 protocol. Maar op het internet kwam ik wel deze link tegen met een methode hoe SMBv2 wel geactiveerd kan worden op de NAS.
http://forums.buffalotech.com/index.php?topic=24630.0
Hierin wordt ook gepost met een redelijk uitleg voor dummies hoe je het zou kunnen doen. Alleen ik heb zelf weinig verstand van deze methode. De post waar ik op doel staat hieronder gequote. Alleen ik heb nog een paar vragen hierover, deze zal ik als schuine tekst bij de qoute zetten. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Gisterenavond kwam ik er achter dat de NAS in het thuisnetwerk niet meeer bereikbaar is vanaf mijn laptop. Dit kwam omdat de NAS nog werkt met het SMBv1 protocol. Deze wordt niet meer ondersteund op mijn laptop en een andere computer in het netwerk, omdat Windows 10 het niet meer ondersteund wegens beveiligingsredenen.
Nou bevat de nieuwste firmware update van de NAS ook geen ondersteuning voor het SMBv2 protocol. Maar op het internet kwam ik wel deze link tegen met een methode hoe SMBv2 wel geactiveerd kan worden op de NAS.
http://forums.buffalotech.com/index.php?topic=24630.0
Hierin wordt ook gepost met een redelijk uitleg voor dummies hoe je het zou kunnen doen. Alleen ik heb zelf weinig verstand van deze methode. De post waar ik op doel staat hieronder gequote. Alleen ik heb nog een paar vragen hierover, deze zal ik als schuine tekst bij de qoute zetten. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
First you need to get root access on your linkstation using ACP Commander.
I used this http://nerdkey.co.uk/guid...nkstation-stock-firmware/ as it sounded easy enough at that time.
For the next steps, I take it you are not familiar with Unix, so here is a step by step once you have root access.
Login as root using PUTTY
once done, type
cp /etc/init.d/smb.sh /root
This will cpy the file in case you make a mistake.
Deze stap wou niet omdat PUFFY een foutmelding gaf, het command was onbekend. Maar als ik een kopie maar, hoe kan ik deze dan weer terug zetten indien nodig?
vi /etc/init.d/smb.sh
this editor is quite unfriendly, so follow the following key strokes ([ESC] is the key esape, not the letters):
[ESC]/nas_config
use the arrow to go at the end of this section:
Code: [Select]
/usr/local/sbin/nas_configgen -c samba
if [ $? -ne 0 ]; then
echo "$0 configure fail"
exit 1
fi
type A then enter
copy the following and right click to paste in putty:
Code: [Select]
/bin/sed -i '3i\\ max protocol = SMB2\\' /etc/samba/smb.conf
then hit the following keys:
[ESC]:wq
to try that it worked:
/etc/init.d/smb.sh restart
Dit werkte ook niet omdat dit bestand niet aanwezig was
You should now be able to access your files on Windows10.
Good luck!