Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
ik heb een tweedehands auto gevonden.
Van een normale particuliere verkoper. Hoe kan ik deze op afbetaling kopen zonder te lenen bij de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:09
Door bij iemand anders geld te lenen.
Is het slim? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
Wellicht met de particuliere zelf overleggen ?
Maar zoals bijna altijd:
Afbeeldingslocatie: https://www.afm.nl/~/profmedia/images/wetten-regels/kredietwaarschuwing/on-offline-reclame/balk_afm5-jpg.jpg?la=nl-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij www.geldvoorelkaar.nl kan je via crowdfunding een lening aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Kan ik een budgetbeheerder aanstellen en dan een contract laten opmaken ofzo? Er moet toch een manier zijn om de auto te lenen zonder de bank te betrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:16:
Kan ik een budgetbeheerder aanstellen en dan een contract laten opmaken ofzo? Er moet toch een manier zijn om de auto te lenen zonder de bank te betrekken?
uiteraard.

Als jij iemand vind die zo gek is om jou een lening te verstrekken.

Maar ik neem aan dat je niet bij een bank mag lenen vanwege een bepaalde reden...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom wil je er geen bank bij betrekken? Of je nu particulier of via een bank leent, je zal op één of andere manier toch rente over het geleende geld moeten betalen. Misschien dat je met de verkoper kunt afspreken de auto in termijnen te betalen, dan zal je daar een koopcontract voor moeten tekenen met een schuldbekentenis en een afbetalingsregeling. Of het allemaal wijs is dat laat ik in het midden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Budgetbeheer?

Je hebt drie mogelijkheden:

1. jij koopt de auto aan en betaalt hem in termijnen aan de verkoper. Als hij dat goed vindt natuurlijk, ik zou het persoonlijk nooit doen.

2. jij koopt de auto aan, betrekt externe financiering (bank, crowdfunding, onderhandse lening) en betaalt de auto ineens. Daarna betaal jij je geldverstrekker in termijnen af.

3. jij vraagt een private lease bedrijf zoals Helder (die doen tweedehands) om de auto voor jou aan te kopen en aan jou te leasen.

Of, 4: je koopt de auto niet omdat je het geld niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Mijn auto is stuk gelopen dus ik moet een nieuwe hebben maar ik wil ineens iets deftig kopen. Maar het gaat over toch een behoorlijk bedrag dat veel mensen niet zomaar op hun rekening hebben staan. Stel dat de verkoper een persoonlijke lening wil aangaan, kan ik een budgetbeheerder aanstellen en een termijn opleggen dat de beheerder mijn geld beheert? Ik weet 99% zeker dat ik die gast zekerheid kan bieden op 1 of andere manier aan de hand van een budgetbeheerder. Moest dat toch niet mogelijk zijn ga ik zoals je zegt eens vragen aan een privateleasing bedrijf of zij de auto niet willen aankopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet kopen wat je niet kan betalen.

Want wat als die "deftige auto" over 4 maanden ook de soep in loopt? Dan moet je die nog steeds betalen en een andere auto kopen.

Vind het sowieso al niet heel handig (mijn mening) dat je wel een auto bezit maar geen buffer voor dit soort onvoorziene defecten.

Is je huidige auto niet meer te repareren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12

P_Tingen

omdat het KAN

En wat is er mis met een bank? Heb je daar al verplichtingen lopen en kan dit er niet bij?

Het plaatje is niet helemaal compleet denk ik

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:27:
Mijn auto is stuk gelopen dus ik moet een nieuwe hebben maar ik wil ineens iets deftig kopen. ..
Dat kan je wel willen, maar dat kan je dus niet betalen. Koop iets wat je wél kan betalen.

Ik zou als verkoper trouwens hard wegrennen wanneer een potentiele koper langskomt met het idee om de auto op afbetaling te kopen met een budgetbeheerder die de boel regelt. Kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Mmmm..
Het probleem met de bank is dat een ander gezinslid al een lening heeft lopen.
Dit zal zoiso een probleem zijn, toch?
Het gaat wel over een klein bedrag maar ze is er wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberdemon op 10-07-2018 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Help jezelf nou niet verder de vernieling in.

Als je je huidige auto niet kan repareren koop een barrel wat je wel kan betalen. Kan dat niet, dan kan je blijkbaar geen auto betalen.

Verlies altijd meteen pakken, hoe langer je wacht hoe duurder het wordt

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik ga geen barrel kopen. Zeker niet. Ik ga denk ik gewoon eens horen bij de bank en I het slechtste geval zal ik 1st moeten sparen. Kan desnoods een voorschot betalen en die kerel de auto laten reserveren voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:37:
Mmmm..
Het probleem met de bank is dat een ander gezinslid al een lening heeft lopen.
Dit zal zoiso een probleem zijn, toch?
Het gaat wel over een klein bedrag maar ze is er wel.
Leningen zijn toch PERSOONLIJK? En niet per adres?

Had je je bank al gebeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom heet het topic private leasing? Dat is iets heel anders dan een persoonlijke lening afsluiten, waar jij nu naar vraagt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:05
Waarom wil je zo graag een auto kopen welke niet bij je budget past?

Als je over 6 maanden die auto in de poeier rijdt betaal je nogsteeds voor je bolide (wrak), terwijl er al een nieuwe voor de deur moet staan.
Gebasseerd op jouw vraag en wens zal deze nieuwe auto van dezelfde klasse moeten zijn als je vorige model, waardoor je voor twee auto's een hoge lening hebt lopen.

Dit scenario is gedoemd te mislukken i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Tsja, ik had vroeger ook een wagen die ik (met de lasten van) nu niet meer zou kunnen betalen. Zou ik het willen? Ja, dat wel. Maar het is niet slim.

Ik ken ook mensen die inderdaad een lening open hadden staan en daarna een ongeluk hebben gehad. Dan betaal je dus een auto af welke je op dat moment niet meer hebt, dus dubbele lasten voor de auto. Niet heel gunstig.

Maar als je het echt wil, dan zal je een lening aan moeten gaan bij een instantie. Je moet er ook gewoon rekening mee houden dat de verkoper zijn bedrag in 1x wil hebben. Dan zal je het geld ergens anders vandaan moeten lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:27:
Maar het gaat over toch een behoorlijk bedrag dat veel mensen niet zomaar op hun rekening hebben staan.
Daarvoor bestaan financieringen. Of een autofinanciering verstandig is, daarover zijn de meningen verdeeld. Ze zijn wel gangbaar.
Stel dat de verkoper een persoonlijke lening wil aangaan, [...]
Moet de verkoper nou geld lenen voor jou? Waarom zou hij op zo'n manier betrokken raken?
kan ik een budgetbeheerder aanstellen en een termijn opleggen dat de beheerder mijn geld beheert?
Nogmaals, waarom een budgetbeheerder? Je kunt toch gewoon je eigen financiering aangaan en je eigen rekeningen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:44:
Tsja, ik had vroeger ook een wagen die ik (met de lasten van) nu niet meer zou kunnen betalen. Zou ik het willen? Ja, dat wel. Maar het is niet slim.

Ik ken ook mensen die inderdaad een lening open hadden staan en daarna een ongeluk hebben gehad. Dan betaal je dus een auto af welke je op dat moment niet meer hebt, dus dubbele lasten voor de auto. Niet heel gunstig.

Maar als je het echt wil, dan zal je een lening aan moeten gaan bij een instantie. Je moet er ook gewoon rekening mee houden dat de verkoper zijn bedrag in 1x wil hebben. Dan zal je het geld ergens anders vandaan moeten lenen.
Ik heb 22u rijles gehad en ik rijd zelden ver weg dus een ongeluk zal ik niet snel maken. Natuurlijk schuilt een ongeluk in elk hoekje je weet maar nooit maar dan nog, er bestaat een verzekering hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
t_captain schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:46:
[...]

Daarvoor bestaan financieringen. Of een autofinanciering verstandig is, daarover zijn de meningen verdeeld. Ze zijn wel gangbaar.

[...]

Moet de verkoper nou geld lenen voor jou? Waarom zou hij op zo'n manier betrokken raken?

[...]

Nogmaals, waarom een budgetbeheerder? Je kunt toch gewoon je eigen financiering aangaan en je eigen rekeningen betalen?
Een budgetbeheerder omdat ik de man zekerheid wil bieden als hij zonder bank een lening geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK2803
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 10:36
@TS, los van de lening, over wat voor een bedrag heb jij het eigenlijk dat jij graag zou willen lenen? 5K, 10K.
Waar gebruikte jij je vorige auto voor? Ben jij een (beginnende) bestuurder? Wat zijn je dagelijkse/wekelijkse afstanden met de auto ? Gebruik je het ook voor je werk ?

Bovenstaande vragen zijn misschien (totaal) offtopic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Los van het feit dat het mij helemaal niet fijn lijkt om gebruiksvoorwerpen (met alle bijbehorende gebruiksrisico's) op lening te kopen denk ik dat je er goed aan doet om met zo'n 22u rijervaring
Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:53:
[...]
Ik heb 22u rijles gehad en ik rijd zelden ver weg dus een ongeluk zal ik niet snel maken.
en al een auto die "stukgelopen" is (Hoe? Valt dit niet te repareren?) geen "deftige" auto te kopen. Probeer eerst het rijden onder de knie te krijgen in een goedkope wagen.

Kortom: koop je nu een deftige auto (die je blijkbaar niet kunt betalen) en rijd je die helemaal in de kreukels kost je dat veel geld + je lening blijft je maanden/jaren achtervolgen. Koop je nu een fatsoenlijke auto van max €3.000 (geen barrel dus) kun je nooit voor meer dan €3.000 aan schade rijden.

My 2 cents

[ Voor 15% gewijzigd door Voodoo op 10-07-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
een budgetbeheerder gaat echt niet uit eigen zak een lening verstrekken en dat risico aangaan, zodat jij een te dure auto kan kopen, zonder dat daar voor hem een groot voordeel tegenover staat.
Bovendien als jij een budgetbeheerder denkt nodig te hebben om ervoor te zorgen dat jij leningen kunt afbetalen ben je al bijna rijp voor de schuldsanering.

22 uur lessen is niks. Jarenlang reed ik in 2 weken tijd al meer dan dat en de schades die ik gemaakt heb waren allen binnen de bebouwde kom.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Een budgetbeheerder omdat ik de man zekerheid wil bieden als hij zonder bank een lening geeft.
De zekerheid dat 'ie kan fluiten naar z'n centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:06:
[...]

De zekerheid dat 'ie kan fluiten naar z'n centen?
Ga je nu zeggen dat ik een dief ben??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik ga gewoon proberen regelen om hem te reserveren en een voorschot betalen tot ik het geld bij elkaar heb. Als ie dit niet ziet zitten heb ik pech en zal ik 1st moeten sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:07:
Hooguit van jouw eigen portomonee...

Als je dan toch geld gaat lenen voor een auto, koop er dan één van een erkende merkdealer en met garantie. Ik zou nooit bij een particulier een auto kopen en daar geld voor lenen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Haal gewoon een autotje met minimaal een halfjaar apk voor een paar honderd. Eentje met lage lasten, en spaar ernaast zodat je na dat halfjaar bijv. een andere auto kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:10:
Haal gewoon een autotje met minimaal een halfjaar apk voor een paar honderd. Eentje met lage lasten, en spaar ernaast zodat je na dat halfjaar bijv. een andere auto kan halen.
Das ook een idee maar daar zijn mijn ouders tegen dat ik opnieuw een wrak koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Je ouders hebben je liever aan een lening dan aan een "wrak"?

Een auto van een paar honderd hoeft by the way ook echt geen wrak te zijn. Er zijn kleine Daihatsu's die er nog prima bij staan (en veilig genoeg om de weg op te gaan) die nou eenmaal niet meer waard zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 10-07-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Over hoeveel geld hebben we het hier, @Cyberdemon, en hoeveel eigen geld wil je er zelf ook nog insteken?

[ Voor 33% gewijzigd door Voodoo op 10-07-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Dat staat er toch helemaal niet? Ik bedoel te zeggen dat de kans nogal groot is dat jij uiteindelijk niet zal gaan betalen. En die kans acht ik zo groot, omdat je het geld niet hebt, en kennelijk ook niet in staat bent om zelfstandig (dus zonder budgetcoach) aan dat geld te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Als die er zo op tegen zijn dan kopen die die maar een knappe auto voor je.

Niks kopen dat je je niet kan veroorloven. Geld lenen voor iets behalve een huis is nooit een goed idee vind ik. Al helemaal niet bij vrienden of familie!

Als je echt een auto nodig hebt, dan zou gaan voor een auto met nog minstens een half jaar APK en verder zo goedkoop mogelijk. En na dat half jaar verder kijken. In de tussentijd uiteraard flink sparen voor een goede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Cyberdemon schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:09:
Ik ga gewoon proberen regelen om hem te reserveren en een voorschot betalen tot ik het geld bij elkaar heb. Als ie dit niet ziet zitten heb ik pech en zal ik 1st moeten sparen
Het is een particulier, geen bank. Weet je hoeveel marktplaatsvolk iedereen krijgt met de toezegging later te betalen? Weet je hoeveel oplichters er op MP zitten? Waarom zou hij je moeten geloven? Waarom zij hij moeten leveren terwijl jij dat niet kan?

Overigens is dit topic wel erg mager en private lease is echt totaal wat anders dan wat je hier neerzet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Om wat welke afstand gaat het en wat is je budget/wat wil je uitgeven?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Aangezien eerdere topics eenzelfde warrige structuur hadden, doe ik hier een slotje op. @Cyberdemon lees je in en steek wat moeite in je topicstart om voor iedereen alles duidelijk te krijgen. Je zet nu een vraag neer zonder enig eigen onderzoek.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 10-07-2018 11:35 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.