Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC ~€1000 (ex. videokaart)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games zoals GTA V en Total War: Warhammer I & II en hier en daar wat programmeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat zelf in de categorie van €900 tot €1100 (exclusief videokaart)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 840 EVO 250GB SSD
Western Digital 3TB HDD
Logitech muis en toetsenbord
2x 22" Iiyama

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik tot nu toe in gedachten had.
Heb bewust geen videokaart erin gezet omdat ik eigenlijk wil wachten op de nieuwe GTX serie om al dan niet een uit de nieuwe serie aan te schaffen of uit de oude als de prijzen zakken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 288,53€ 288,53
1Asus Strix H370-F Gaming€ 147,50€ 147,50
1Corsair Crystal 570X RGB Zwart€ 160,-€ 160,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 169,90€ 169,90
1Corsair RM550x Zwart€ 88,90€ 88,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 924.73

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een merk voorkeur maar tot nu toe goede ervaringen met Corsair, MSI en ASUS.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb niet echt spannende eisen, het liefst een stil systeem.

Ga je overklokken?
In het verleden wel eens de drang gehad om het te doen maar is er uiteindelijk nooit van gekomen en verwacht dat nu ook niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste keer dat ik een computer heb gebouwd is al weer zo'n 8 jaar geleden en ben niet meer helemaal up-to-date met mijn kennis.
Graag zou ik jullie mening willen weten over de door mij geselecteerde componenten en of er misschien betere alternativen zijn (of eventueel goedkoper).

Alle reacties

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 21:15
leuke build! niks over te klagen. misschien de kast maar ik vind ook die er leuk uitzien :p.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Een Dark Rock 4 Pro is overkill voor een locked processor. Je zit meer dan prima met een niet pro versie van deze koeler.
Verder ziet het er allemaal prima uit. Kast is niet mijn smaak maar goed, daar valt altijd over te twisten.

Wat betreft wachten op nieuwe serie, deze is op het moment nog niet eens aangekondigd. Ookal gaan de geruchten dat het er aan zit te komen blijft het nog de vraag hoe snel het dan leverbaar zal zijn en tegen welke prijs. Het zou dus goed kunnen dat het nog wel een tijdje kan duren voordat je zo'n kaart in huis kan hebben.

Wachten zorgt er natuurlijk (bijna) altijd voor dat je betere hardware voor je geld krijgt, maar bedenk even goed hoe lang je kan en wil wachten.

🇺🇦

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:10

Tribits

Onkruid vergaat niet

Specifieke reden voor die grote kast en dat vrij prijzige moederbord? Ziet er leuk uit, maar samen ruim 300 euro terwijl je voor de helft ook een heel eind moet komen. Je zou nog voor een 8700K kunnen gaan ivm de hogere basis klok, maar goed, dat is een keuze omdat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt en je aangeeft niet te gaan overklokken.

Als je nu helemaal geen videokaart hebt gaat wachten op de volgende generatie Nvidia kaarten te lang duren. Eventueel zou je zo lang voor een tweedehands kaartje kunnen gaan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• DonKui
De kast is puur smaak, voor het moederbord heb ik niet echt een excuus dus als je daar een tip voor heb dan hoor ik het graag. Zat zelf het ook wel te overwegen om een 8700K te nemen maar gezien mijn history met het uiteindelijk niet doen weet ik het niet zeker

Wat betreft de videokaart wou ik tot die tijd mijn oude videokaart nog te gebruiken

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Moederbord is inderdaad erg duur. Voor (nagenoeg) hetzelfde geld heb je een goed Z370 bord: pricewatch: ASRock Z370 Extreme4

Dus of pak meteen de 8700K met z370 bord en snel memory of een 8700 met goedkoop b360 bord en 2666mhz memory.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
pricewatch: be quiet! Pure Rock doet wat het moet doen...
pricewatch: Corsair RM550x (2018) neem misschien ineens de 2018 versie
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=b360 zowat elk van deze mobo's zal voldoende zijn
Case is idd ook erg duur en volgens mij zal die er in het 'echt' ook lang niet zo strak uit zien... vind ik altijd weggegooid geld tov een deftige case van 60-90€...

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
maar wacht je met kopen tot er een nieuwe serie videokaarten is? Want dan kan het topic dicht dat heeft geen enkele zin, prijzen wisselen te snel daarvoor. Daarnaast zoals hier al gezegd wordt is het moederbord er duur voor één zonder z370 chipset, je kunt een nieuwer model voeding pakken en de cpu koeler is overkill.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• DonKui
Randleman schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:15:
Moederbord is inderdaad erg duur. Voor (nagenoeg) hetzelfde geld heb je een goed Z370 bord: pricewatch: ASRock Z370 Extreme4

Dus of pak meteen de 8700K met z370 bord en snel memory of een 8700 met goedkoop b360 bord en 2666mhz memory.
Valt me net pas op dat ik 3000mhz memory had gepakt, dacht dat ik die 2666 variant had genomen. Ga vanavond eens kijken voor een wat simpelere moederbord (
of misschien vrouwlief lief aankijken voor wat meer budget ;) )
Inrage schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:36:
pricewatch: be quiet! Pure Rock doet wat het moet doen...
pricewatch: Corsair RM550x (2018) neem misschien ineens de 2018 versie
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=b360 zowat elk van deze mobo's zal voldoende zijn
Case is idd ook erg duur en volgens mij zal die er in het 'echt' ook lang niet zo strak uit zien... vind ik altijd weggegooid geld tov een deftige case van 60-90€...
Wist niet dat er een 2018 versie was van de voeding, goed om te weten.
Heb de laatste paar dagen ook wel wat getwijfeld of dit wel de case voor mij is, wou ook aan de slag gaan met RGB fans en dan is een "open" voorkant wel mooier. Ga zeker nog eens kijken naar wat alternatieven, thanks!
aminam schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:52:
maar wacht je met kopen tot er een nieuwe serie videokaarten is? Want dan kan het topic dicht dat heeft geen enkele zin, prijzen wisselen te snel daarvoor. Daarnaast zoals hier al gezegd wordt is het moederbord er duur voor één zonder z370 chipset, je kunt een nieuwer model voeding pakken en de cpu koeler is overkill.
Ben wel van plan om alles behalve de videokaart aan te schaffen in de komende weken, voor nu gebruik ik dan mijn huidige videokaart. Ik ga vanavond eens kijken naar alternatieven moederborden en misschien een iets minder cpu coeler, thanks!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:10

Tribits

Onkruid vergaat niet

Wachten op een volgende generatie videokaarten hangt er ook wel een beetje vanaf wat voor budget je er ongeveer voor hebt. Als je nu een 1080Ti koopt zal je wel flink verlies lijden als de volgende generatie uitkomt. De prijsdaling op een kaart als de 1060 zal waarschijnlijk zowel absoluut als relatief een stuk lager zijn. En gezien de games die je noemt lijkt een GTX1060 mij eigenlijk wel een logische keuze.

Overigens heb ik meer mijn twijfels bij die kast vanwege de omvang dan vanwege de prijs. Ik heb zelf een Define R4 die van ongeveer dezelfde afmeting. De ruimte is wel lekker als je veel harddisk hebt of SLI wilt draaien, maar het is ook wel een logge bak eigenlijk. Niet echt handig als je even snel wat aan je systeem aan wilt passen. Voor een doorsnee build met een enkele videokaart kan je met ruim de helft van het volume ook wel toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Tribits op 12-07-2018 22:52 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1