• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-09 18:32
Beste medetweakers,

Vandaag een systeem gebouwd met de volgende speceficaties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 110,-€ 110,-
1Gigabyte MB B360M DS3H€ 77,04€ 77,04
1Sharkoon S25-V€ 44,04€ 44,04
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 79,90€ 79,90
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,80

Probleem:

Toen ik het systeem buiten de kast testte, kreeg ik 5 korte beeps (volgens de site van GYGABITE: CPU error), fans gaan draaien maar rpm gaat telkens heen en weer. Vervolgens toch in elkaar gezet en na een paar keer proberen deed hij het. Het viel mij op dat hij het steeds als ik de PSU aan en uit had gezet, hij het sowieso 1 keer niet deed, maar kan toeval zijn geweest.

Op een gegeven moment deed hij het, alleen het beeld in de bios zag er zo uit als in deze video YouTube: The Ultimate CHEAP PC Gaming Setup.... that FAILED Nadat ik de gpu erin had (1050 TI) deed hij het de hele tijd, dus ik vrolijk verder gegaan, windows geinstaleert, programma's.... Nu nog even de kabels opruimen. Uiteraard gaat daarbij ook de kabel van de powersupply er weer uit...

Vervolgens weer dezelfde foutmelding, 10 keer proberen helpt deze keer niet.

Al geprobeerd:
- 1 CPU kabel van de powersupply in het moederbord (allebei de kabels op allebei de kanten geprobeerd)
- Gekeken of er geen gebogen pinnen zijn (nee)
- clear cmos
- andere PSU aangesloten

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Heb je toevallig nog reserve-onderdelen (en kabels) liggen om één voor één die even om te wisselen en te gebruiken? Zo kan je proberen te pinpointen of uit te sluiten aan welk onderdeel het kan liggen. Bijvoorbeeld kabels vervangen om brakke kabels uit te sluiten of tijdelijk andere psu gebruiken en dan testen. Idem voor cpu of moederbord als psu niet de boosdoener blijkt.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• ericvanree
@neokarasu dankje voor je reactie, psu heb ik er nog een van liggen, maar dan is met 20-pin (mobo) en 4-pin (CPU). Geprobeerd, maar zelfde melding...

Ik kreeg de melding ook zonder Ssd en GPU en daarnaast, als de ssd het was had het wel geboot. (misschien niet in windows, maar wel tot de bios)

Mobo en cpu heb ik helaas niet extra...

Conclusie (als die 20 pin en 4 pin van mijn reserve psu niet uit maken) : Of moederbord of cpu?

Verwijderd

Ik zou ook even ander geheugen proberen.

• ericvanree
Het lijkt het nu weer te doen. Ik heb niet echt iets verandert?
Ik hoop dat het zo blijft...

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:26

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ericvanree schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:53:
Het lijkt het nu weer te doen. Ik heb niet echt iets verandert?
Ik hoop dat het zo blijft...
Ondanks dat het nu weer werkt lijkt er toch iets mis te zijn met jouw systeem. Ik zou proberen te achterhalen welk onderdeel problemen geeft en deze aan te melden voor garantie. Het zou zonde zijn als de hele boel over 2 jaar niet meer werkt!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 20:20
Even kijken of er een bios update is? En ik zou ook even een fatsoenlijke voeding proberen te regelen. In theorie kan het, maar cpu’s gaan niet zo vaak stuk.
Pagina: 1