Beste medetweakers,
Vandaag een systeem gebouwd met de volgende speceficaties:
Probleem:
Toen ik het systeem buiten de kast testte, kreeg ik 5 korte beeps (volgens de site van GYGABITE: CPU error), fans gaan draaien maar rpm gaat telkens heen en weer. Vervolgens toch in elkaar gezet en na een paar keer proberen deed hij het. Het viel mij op dat hij het steeds als ik de PSU aan en uit had gezet, hij het sowieso 1 keer niet deed, maar kan toeval zijn geweest.
Op een gegeven moment deed hij het, alleen het beeld in de bios zag er zo uit als in deze video YouTube: The Ultimate CHEAP PC Gaming Setup.... that FAILED Nadat ik de gpu erin had (1050 TI) deed hij het de hele tijd, dus ik vrolijk verder gegaan, windows geinstaleert, programma's.... Nu nog even de kabels opruimen. Uiteraard gaat daarbij ook de kabel van de powersupply er weer uit...
Vervolgens weer dezelfde foutmelding, 10 keer proberen helpt deze keer niet.
Al geprobeerd:
- 1 CPU kabel van de powersupply in het moederbord (allebei de kabels op allebei de kanten geprobeerd)
- Gekeken of er geen gebogen pinnen zijn (nee)
- clear cmos
- andere PSU aangesloten
            Vandaag een systeem gebouwd met de volgende speceficaties:
| # | Product | Prijs | Subtotaal | 
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 110,- | € 110,- | 
| 1 | Gigabyte MB B360M DS3H | € 77,04 | € 77,04 | 
| 1 | Sharkoon S25-V | € 44,04 | € 44,04 | 
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB | € 79,90 | € 79,90 | 
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 | 
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 61,95 | € 61,95 | 
| Bekijk collectie Importeer producten  | Totaal | € 422,80 | |
Probleem:
Toen ik het systeem buiten de kast testte, kreeg ik 5 korte beeps (volgens de site van GYGABITE: CPU error), fans gaan draaien maar rpm gaat telkens heen en weer. Vervolgens toch in elkaar gezet en na een paar keer proberen deed hij het. Het viel mij op dat hij het steeds als ik de PSU aan en uit had gezet, hij het sowieso 1 keer niet deed, maar kan toeval zijn geweest.
Op een gegeven moment deed hij het, alleen het beeld in de bios zag er zo uit als in deze video YouTube: The Ultimate CHEAP PC Gaming Setup.... that FAILED Nadat ik de gpu erin had (1050 TI) deed hij het de hele tijd, dus ik vrolijk verder gegaan, windows geinstaleert, programma's.... Nu nog even de kabels opruimen. Uiteraard gaat daarbij ook de kabel van de powersupply er weer uit...
Vervolgens weer dezelfde foutmelding, 10 keer proberen helpt deze keer niet.
Al geprobeerd:
- 1 CPU kabel van de powersupply in het moederbord (allebei de kabels op allebei de kanten geprobeerd)
- Gekeken of er geen gebogen pinnen zijn (nee)
- clear cmos
- andere PSU aangesloten