PC kast met glazen zijkant rechts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zoek een?
PC kast die aan de rechterkant open is i.p.v. de linkerkant

Wat is je budget?
+/- 3k voor het hele systeem, als het maar goed is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
A-merk, kwalitatief goed

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik wil een nieuw werkstation maken die naast mij op het bureau komt te staan, maar die aan de linker kant open is zodat ik er nog wel in kan kijken, ik zag op HWI tv een mooie corsair kast staan met LED alleen is die aan de linker kant open.

ik wil hem gaan gebruiken voor dagelijks werk, draai een aantal VM's, en wat lightroom dus moet genoeg cpu en geheugen hebben, en het belangrijkste is dat ie stil moet zijn.

ik heb naar waterkoeling gekeken omdat ik het erg mooi vind staan in een kast, maar wat ik lees is het niet altijd stiller

PC wordt niet voor gaming gebruikt.

Onderdelen waarvan ik denk dat ze geschikt zijn, de huidige video kaart zet ik over
EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 3GB, die stuurt 3X Eizo EV2785 schermen aan

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC€ 195,-€ 195,-
1Corsair Carbide Clear 600C€ 121,92€ 121,92
2Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15€ 192,25€ 384,50
1Corsair RM550x (2018)€ 90,50€ 90,50
2Samsung 970 Evo 1TB€ 339,-€ 678,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.768,92

Wat zoek ik ?
Een kast die dus links open is, waar de componenten in spiegelbeeld kunnen.
Wel of geen waterkoeling, voor het zicht vind ik het mooi maar is het net zo stil als gewone coeling ? zo ja wat zijn de betere setjes.

Het moet een snel systeem zijn maar ook 1 die er netjes uitziet en gezien mag worden
Excuses als niet alles juist staat, heb het 3 keer opnieuw moeten invullen omdat de site elke keer een time out gaf :(

[ Voor 57% gewijzigd door Slux op 10-07-2018 11:35 . Reden: aanvulling ]

Beste antwoord (via Slux op 10-07-2018 12:20)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12 16:07

HKS-Skyline

Vroooom ?

Slux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:40:
Duidelijk, kast toegevoegd, dan zit ik alleen nog met de vraag.

Waterkoeling of niet ? is het net zo still als gewone koeling ?
Kloppen die componenten een beetje die ik nu heb uitgekozen ?

Systeem ga ik verder niet overlokken en wordt dus ook niet voor gaming gebruikt, denk dat ik dan niet zoveel last zal hebben van eventuele omgekeerde airflow dan toch ?
Waterkoeling is niet altijd (vaak niet) stiller dan een goede luchtkoeler aangezien je ook het geluid van de pomp hebt. Als je niets geks gaat doen en gewoon goede stille koeling wilt hebben dan ben je prima af met bijvoorbeeld een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition .
Overigens is daar ook nog prima mee over te clocken. De rest van het systeem heb ik niets op aan te merken.

Alle reacties

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 20:12
Meeste kasten zijn zo gebouwd dat als je recht Glazen window hebt, dan zie je alleen achterkant van het moederbord.
Dan valt er weinig te zien zeg maar.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:21
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:37:
Meeste kasten zijn zo gebouwd dat als je recht Glazen window hebt, dan zie je alleen achterkant van het moederbord.
Dan valt er weinig te zien zeg maar.
Je kan ook een soort BTX kast hebben, dan zit je hardware omgedraaid. BTX is een form factor die het normale atx spiegeld. Maar je hebt ook kasten die een gewoon atx board op zijn kop zetten.

Zo heb ik zelf een Lian Li kast waar een normaal ATX board in gaat, maar deze zit aan de linkerkant van de kast gemonteerd, op de kop dus. Zo doende heb je toch aan de rechterkant toch wat te zien ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.overclock.net/photopost/data/842643/4/47/47baac0f_img0609gd9.jpeg
Afbeelding van zelfde soort kast als voorbeeld, heb zelf de grote broer hiervan

Voor de rest van de "build" wordt er hier trouwens verwacht dat je zelf eerst een opzet maakt. Dus maak eerst zelf een lijstje met welke onderdelen je denkt nodig te hebben. Daarovor kan je een recente reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 misschien gebruiken als richtlijn ;)

Je vermeld ook dat je een videokaart uit je huidige systeem wil meenemen. Vermeld dan ook welke dit is.

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenBatt op 10-07-2018 02:12 ]

Specs!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Een mooie corsair kast met een window aan de rechterkant:

pricewatch: Corsair Carbide Clear 600C

• Slux
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:45:
Een mooie corsair kast met een window aan de rechterkant:

pricewatch: Corsair Carbide Clear 600C
Dank precies wat ik zoek 8) , het kan verder geen kwaad dat de componenten andersom worden gemonteerd ?
hoe zie het met eventuele waterkoeling met zo soort kast ?

e.e.a. aangepast in op openings post.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37

HugoBoss1985

Xenotech

Raijintek Thetis (of de M-atx varianten daarvan, maarja je hebt een ATX bord...)

Nog een stuk goedkoper ook dan die Corsair.

[ Voor 47% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2018 11:29 ]

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Het maakt ook niet uit of componenten andersom worden gemonteerd. Ik heb enkel weet van harde schijven die verticaal worden gemonteerd, na x jaar best niet meer horizontaal worden geplaatst en vice versa.
Waterkoeling heeft ook geen impact. Zolang alles maar correct wordt gemonteerd kan je met een gerust hart je pc aanslingeren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37

HugoBoss1985

Xenotech

Soggney schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:32:
Het maakt ook niet uit of componenten andersom worden gemonteerd. Ik heb enkel weet van harde schijven die verticaal worden gemonteerd, na x jaar best niet meer horizontaal worden geplaatst en vice versa.
Waterkoeling heeft ook geen impact. Zolang alles maar correct wordt gemonteerd kan je met een gerust hart je pc aanslingeren.
Wat ik me wel altijd afvraag (en wat, denk ik een nadeel is) is hoe het zit met de "omgekeerde" airflow.
Warme lucht wil stijgen...
Bij deze inverted cases gaat de airflow altijd van boven naar onderen en in feite gaat de warme lucht in en uit de case circuleren.
Je zou de onderste casefans ook als intake en de bovenste als outtake kunnen gebruiken.
Maar dan zitten de voeding en de grafische kaart vaak ondersom en krijg je dus een vage en tegenovergestelde airflow voor die componenten.

In ieder geval bij de Raijintek cases is de outtake van de voeding naar onderen gericht alsmede de videokaart, blower koeler of niet.
De videokaart wordt het meest effectieve gekoeld door airflow van bovenin de case naar beneden toe...

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-07-2018 11:38 ]

• Slux
  • Niet online

Systeem ga ik verder niet overlokken en wordt dus ook niet voor gaming gebruikt, denk dat ik dan niet zoveel last zal hebben van eventuele omgekeerde airflow dan toch ?

Acties:
  • Beste antwoord

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Slux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:40:

Waterkoeling is niet altijd (vaak niet) stiller dan een goede luchtkoeler aangezien je ook het geluid van de pomp hebt. Als je niets geks gaat doen en gewoon goede stille koeling wilt hebben dan ben je prima af met bijvoorbeeld een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition .
Overigens is daar ook nog prima mee over te clocken. De rest van het systeem heb ik niets op aan te merken.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 22:18

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Als je niet gaat gamen, is een Ryzen 2700x dan geen optie? Heb je toch 2 cores en 4 threads extra voor je VMs het is dan wel weer wat langzamer in lightroom maar vind ik toch wel even het vermelden waard zo dat je hier een afweging in kan maken wat voor jou belangrijker is.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Slux
  • Niet online
DarkBlaze schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:44:
Als je niet gaat gamen, is een Ryzen 2700x dan geen optie? Heb je toch 2 cores en 4 threads extra voor je VMs het is dan wel weer wat langzamer in lightroom maar vind ik toch wel even het vermelden waard zo dat je hier een afweging in kan maken wat voor jou belangrijker is.
Klopt alleen als je opgegroeid bent met Intel is de overstap naar AMD vrij moeilijk, ondanks dat hij beter presteert. ;)
Pagina: 1