Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:08
Ik heb een aantal wandlampen waar een G9 fitting met (nu) een 50W halogeenlamp in zit. De armaturen zijn voorzien van een inbouw dimmer en aan de voorzijde zit een draaiknop t.b.v. de dimmer. Nu wil ik hier graag LED lampen inzetten, echter door de dimmer gaat dat niet goed. Deze werkt tussen 25-150W en de LED lamp zit daar ruim onder.

Nu kan ik natuurlijk de draden tussen fitting en stopcontact gewoon doorverbinden buiten schakelaar en dimmer om, dan zal het prima werken. Maar dan heb ik geen schakelaar meer. Zo'n KAKU geval in de diverse stopcontacten is dan een optie maar heeft niet mijn voorkeur omdat die dan overal zichtbaar zijn waar de lampen hangen.

Het liefst bouw ik het dan in aan de achterzijde van de lamp, maar hier kan ik maar lastig iets voor vinden. Ik zie wel inbouw schakelaars maar die horen normaal gesproken in inbouwdozen. Kan zoiets gewoon in de lamp geplaatst worden? Het mag maximaal 2 cm diep zijn 4-5 cm breed/lang. Voor de volledigheid, de draad naar de WCD gaat niet door de muur.

Werkt iets als dit: pricewatch: KlikAanKlikUit AWMR-300 Mini inbouw schakelaar ? Het hoeft niet perse dimbaar te zijn. Qua maat past het denk ik wel maar het is mij net iets te duur om op de gok te proberen.

Of ik kan een andere dim unit erin plaatsen die wel geschikt is voor LED, maar daar wordt ik al helemaal niet wijs uit. Heb de winkel waar de lampen 6 jaar geleden zijn gekocht al gevraagd, maar die geven helaas geen mogelijkheden en zeggen dat wat ik wil niet kan (LED erin dus).

Heeft iemand hier een idee waar ik mee verder kan?

voorkant lamp Binnenkant lamp Detail dimmer

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-08 13:09

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
quote:
Het is 230 V... de lampen dan. :)

Maar die lijkt mij verder nagenoeg hetzelfde als in mijn link dus mogelijk wel.

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-08 13:09
Is het geen optie om ander voltage lampen erin te doen ? 230v lampen met als kan dimmer en in die maat zijn. Best zeldzaam heb ik het idee.

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoe erg ben je gehecht aan de armaturen?

Als je kunt knutselen, zou je er ook een E14 Philips Hue lamp in kunnen stoppen. Geen gezeur met uitzoeken welke dimmer geschikt is en dan erachter komen dat het niet lekker werkt en herrie maakt.

Gadgets FTW!

• balk
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:02
Met 2cm diepte kun je een Fibaro dimmer 2 inbouwen. Werkt op 230V en kan overweg met de bestaande aan/uit knop. Wordt wel een dure grap als je meerdere lampen hebt

• Bastien
Ik heb nu op proef de pricewatch: KlikAanKlikUit AWMR-300 Mini inbouw schakelaar besteld. Het dimmen hoeft niet perse, mijn ervaring is dat dat toch geen groot succes is met 3W of 4W LED lampen aangezien de meeste dimmers dat al bijna (of helemaal) als ondergrens hebben. Dan dimt er maar weinig.

Mocht het mij goed bevallen, dan kan ik de rest ook doen. Nog een boel geld bij elkaar maar ach. :P

Zal laten weten of het lukt. Dank voor zover. :)
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True