iphone en probleem met family sharing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 12:54
beste medetweakers, gezocht maar helaas voor dit specifieke probleem nog geen oplossing kunnen vinden.
Er zijn 3 iphones in ons gezin waarvan 1 voor een kind onder de 12.
Alle iphones staan op dezelfde appleID omdat het me maar niet lukt om deze te scheiden met family sharing.
Ik heb nu voor mijn zoon een nieuwe appleID aangemaakt. Als ik dan op zijn Iphone uitlog in icloud en wil inloggen met zijn nieuwe appleID, lukt dit niet. De verificatie mislukt.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 14:33

BCGraaf

BC

Ik denk dat het makkelijker is om de telefoon van jouw zoon te herstellen naar fabrieksinstellingen en van uit de setup in te loggen met zijn apple id.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

capice1 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:24:
beste medetweakers, gezocht maar helaas voor dit specifieke probleem nog geen oplossing kunnen vinden.
Er zijn 3 iphones in ons gezin waarvan 1 voor een kind onder de 12.
Alle iphones staan op dezelfde appleID omdat het me maar niet lukt om deze te scheiden met family sharing.
Ik heb nu voor mijn zoon een nieuwe appleID aangemaakt. Als ik dan op zijn Iphone uitlog in icloud en wil inloggen met zijn nieuwe appleID, lukt dit niet. De verificatie mislukt.
Wat doe ik fout?
Toestel herstellen voor zgn reparatie/verkoop: https://support.apple.com/nl-nl/HT201557

Daarna het toestel inrichten en aanmelden met het nieuwe ID

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
ok, dank...ga ik proberen,...eerst een backup van alles maken maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
nog een korte vraag, na de reset kan ik dan de volledige backup terugzetten of wordt dan alles weer naar de oude appleID gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
capice1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:49:
nog een korte vraag, na de reset kan ik dan de volledige backup terugzetten of wordt dan alles weer naar de oude appleID gezet?
Als je ingelogd bent met het oude Apple ID wanneer je de backup dan komt het oude Apple ID gewoon terug.
je kan proberen om uit te loggen en dan de backup te maken en deze op de iPhone te herstellen.
Ik weet niet wat er met de apps gebeurd deze zijn nu namelijk gekoppeld aan het oude Apple ID (dus bij iedere update moet je inloggen met het oude Apple ID) of je moet het nieuwe Apple ID inloggen bij de iCloud en het oude bij de iTunes store & App store.

Het beste is om de iPhone helemaal te resetten en kaal te beginnen.

dan zou je altijd nog kunnen proberen family sharing werkend te krijgen als er bepaalde betaalde apps zijn die je op het toestel wil hebben.
Waarom lukte het oozetten van family sharing niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

capice1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:49:
inloggen met nieuw ID geeft schone instelling. er staat nog niets op je nieuwe ID.
Apps kun je gewoon weer uit de App Store halen. reservekopie is gekoppeld aan (oude)ID

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
dank nogmaals...twee niet gunstige opties dus, of de hele back up kwijt van de twee telefoons bij nieuwe ID of geen nieuwe ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
capice1 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:06:
dank nogmaals...twee niet gunstige opties dus, of de hele back up kwijt van de twee telefoons bij nieuwe ID of geen nieuwe ID
Nooit moeten kiezen voor 1 AppleID voor diverse iphones met aparte gebruikers.

Met family sharing kan je makkelijk aangekochte apps met elkaar delen, tevens kan je een van je contactlijst een vcard maken en die naderhand toevoegen zodat hij of zij alle contact weer heeft die die nodig heeft. Je zult wel wat apps weer moetenninstaleren en inloggen, zet je dit gelijk in keychain dan hoef je dat ook niet meer te onthouden voor de volgende keer.
Pagina: 1