Toon posts:

Is er een wettelijke minimale dekkingsgraad/sterkte GSM?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen in landelijke gebieden met nieuwbouwwoningen. Een vriend van mij kan binnen niet mobiel bellen maar in zijn tuin wel. Zijn huis is een maand geleden opgeleverd. Mijn moeder, in hetzelfde dorp, kan binnenshuis (jaren 90 woning) vaak ook niet fatsoenlijke bellen met haar mobiel.

Mijn vraag: Bestaat er zoiets als een wettelijke verplichting voor dekkingsgraad? Voor unieke gevallen of een cluster zoals een klein dorp. Waarbij binnenshuis voldoende dekking moet zijn? En dat je het kan afdwingen via Agentschap Telecom bijvoorbeeld.

En, indien mijn eerste vraag een grote NEE is:

Er bestaat zoiets als GSM repeater. Zijn die de moeite waard? (ervaringsdeskundigen)

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-07-2018 17:17)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 13:44
De opmerking over EVC (ethernet virtual connect) is ook niet relevant voor mobiel bereik.

VoWIFI is een prima mogelijkheid mits je stabiel wifi hebt met je mobieltje.

Repeaters voor GSM netwerk moet je toestemming voor hebben van de provider. En daar zijn genoeg topics over te vinden (99% van de gevallen niet). Hoewel ze wel in overvloed te koop aangeboden worden, is het gebruik dus niet vrij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Nee. Neem een provider met VoWiFi / WiFi calling (T-Mobile, Vodafone, Tele2) en neem voor je vast internet een provider met een EVC.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 09-07-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:52:
Nee. Neem een provider met VoWiFi / WiFi calling (T-Mobile, Vodafone, Tele2) en neem voor je vast internet een provider met een EVC.
Sorry. EVC? En je moet begrijpen dat de mensen in mijn voorbeeld niet weten of er lucht of zand in de bal zit op het gebied van telecom. En mijn forte ook niet telecom/IT is maar zware industrie. Niet zo extreem strooien met afkortingen graag. ;)

VoWiFi heeft mij wel op het juiste pad gestuurd. Bedankt voor dat!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 13:44
De opmerking over EVC (ethernet virtual connect) is ook niet relevant voor mobiel bereik.

Repeaters voor GSM netwerk moet je toestemming voor hebben van de provider. En daar zijn genoeg topics over te vinden (99% van de gevallen niet). Hoewel ze wel in overvloed te koop aangeboden worden, is het gebruik dus niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van mij mag dit topique excellent gesloten worden. Bedankt!

Beide slachtoffers in mijn verhaal hebben KPN begreep ik zojuist. Hahaha. Tweede prijs voor hen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
PROnline schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:15:

Bij VoWiFi is een EVC juist heel belangrijk, omdat je daarmee gegarandeerde bandbreedte hebt voor je mobiele telefoon. Er zijn genoeg situaties te bedenken bij VoIP, waar VoWiFi op lijkt, waar het gewoon niet werkt doordat er geen dedicated lijn of geen EVC aanwezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 09-07-2018 18:15 ]

Pagina: 1