Ledger Live : Software update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 13:35
Ledger heeft zouist een volledig nieuwe software (interface) gelanceerd voor hun Ledger Nano S. Ze noemen het Ledger Live.

Op mijn test-wallet geprobeerd en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit.
Al je crypto nu op 1 locatie. Meer interface met je computer ipv de (onhandige) knopjes.
Verder ziet het er allemaal een stuk gebruiksvriendelijker uit.

Een mooi stap voorwaarts om crypto voor een breder publiek beschikbaar te maken.
Zelf proberen via: https://www.ledgerwallet.com/live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Volgens mij is het meer een move om te voorkomen dat ze afhankelijk zijn van de nukken van Chrome, er gingen namelijk geruchten rond dat flink wat extension uit chrome verwijderd zouden worden (waaronder die van ledger, ookal weet ik daar niet precies de details van...)

Ook al ben ik wel blij met deze move hoor, vanavond ook maar eens testen :)
Daarbij: het is is dus geen beta software, gewoon "live" (slechte woordspeling) ter vervanging van wat er nu is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ikke_Niels op 09-07-2018 16:11 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Om dit op te lossen spraken ze eerder over stand-alone software (gelijk aan Trezor) waarbij Chrome overbodig zou worden.
Dit is echt een volledig vernieuwde omgeving (die dan ook zonder Chrome werkt).
Hoe dan ook, het is een flinke stap voorwaarts:).

Het is mij niet duidelijk of de legacy apps volledig zullen verdwijnen, maar dat lijkt me wel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

Rannasha

Does not compute.

Ikke_Niels schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:10:
Volgens mij is het meer een move om te voorkomen dat ze afhankelijk zijn van de nukken van Chrome, er gingen namelijk geruchten rond dat flink wat extension uit chrome verwijderd zouden worden (waaronder die van ledger, ookal weet ik daar niet precies de details van...)
Dat is niet slechts een gerucht. Het is al een tijdje bekend dat Google af wil van "Chrome Apps", de infrastructuur waar Ledger tot nu toe gebruik van maakte. Het is dan ook al een tijdje bekend dat Ledger met een stand-alone applicatie zou komen. Maar ze hebben niet alleen de bestaande app geport naar een standalone platform, ze hebben ook van de mogelijkheid gebruik gemaakt om wat nieuwe features in te bouwen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Slim gedaan dan. In principe is het iets wat ze noodgedwongen moesten doen maar nu brengen ze het op de markt als een stap voorwaarts speciaal voor de gebruiker ( wat het in feite dan ook wel weer is).

Andere gebruikers melden nog wat foutjes maar ik zie wel dat de toekomst hier ligt.
Interessant hoe dit met andere wallets gaat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, ga deze update zo snel mogelijk downloaden en testen.
Op het eerste gezicht gaat dit crypto nog aantrekkelijker maken voor een breder publiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Al geprobeerd @Verwijderd ?
Inmiddels zie ik dat er ook al wat updates langs zijn gekomen om wat kleine bugs eruit te halen. Was ook te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ik moedig het initiatief aan, maar vind 'm tot nu toe maar tegenvallen... ETH-module heeft bijv. geen ERC20-tokens. Voor het daadwerkelijk beheren van een portefeuille hebben ze nog een weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
ERC20 tokens zijn inderdaad nog niet native (nooit geweest) maar staat wel in hun future plannen. Maar inderdaad, voor alleman om het te gebruiken moet alles in 1 pakketje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57

The_Worst

Unox

Het ziet er wel netjes uit maar ik mis de mogelijkheid om de volledige balans te versturen. Eventuele fee wordt niet automatisch afgetrokken waardoor je dus een insufficient balance foutmelding krijgt. :F

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Oh ik heb iets gemist zie ik dus. Wtf even snel updaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
The_Worst schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:30:
Het ziet er wel netjes uit maar ik mis de mogelijkheid om de volledige balans te versturen. Eventuele fee wordt niet automatisch afgetrokken waardoor je dus een insufficient balance foutmelding krijgt. :F
Klopt. Dit kwam door dat er een JS library was gekozen die niet precies genoeg is. 3 dagen geleden is Live naar bignumber gemigreerd en de MAX feature komt er snel aan: https://github.com/LedgerHQ/ledger-live-desktop/pull/1183.
dZinee schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:54:
Om dit op te lossen spraken ze eerder over stand-alone software (gelijk aan Trezor) waarbij Chrome overbodig zou worden.
Dit is echt een volledig vernieuwde omgeving (die dan ook zonder Chrome werkt).
Hoe dan ook, het is een flinke stap voorwaarts:).

Het is mij niet duidelijk of de legacy apps volledig zullen verdwijnen, maar dat lijkt me wel dan.
Zo lang Google de stekker er nog niet uit trekt, zullen ze blijven bestaan, omdat ze op het moment nog wat stabieler zijn. Daarna is er zelfs nog de mogelijkheid om de Chrome apps te porten naar https://nwjs.io . Maar op het moment dat Google aankondigde met de Chrome apps te stoppen, is besloten om één native app te bouwen die alle coins ondersteunt en waarmee je Ledger hardware wallet gemanaged kan worden.
bjoost schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:33:
Ik moedig het initiatief aan, maar vind 'm tot nu toe maar tegenvallen... ETH-module heeft bijv. geen ERC20-tokens. Voor het daadwerkelijk beheren van een portefeuille hebben ze nog een weg te gaan.
De huidige 1.0 release is een MVP waarmee de bestaande features van de Chrome wallets in vernieuwde architectuur geplaatst worden. Vergis je niet bij de hoeveelheid infrastructuur die nodig is om het huidig aantal coins te ondersteunen. Volledige support voor ERC20 tokens staat gepland, dit heeft een hoge prioriteit omdat daarmee het aantal coins een enorme boost krijgt.

[ Voor 72% gewijzigd door Zak aarde op 22-07-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Wat vragen..

1/ Bij mij geeft hij alleen maar de hoeveelheid BTC aan, de waarde in euros komt er niet bij
Ik zie ook staan invalid to load bij settings.. meer mensen die dit hebben?

2/ Ik heb net mijn Ledger Nano S gerestored. Ik moest alle woorden intoetsen.
Normaal gesproken moet je slechts enkele invullen toch?

3/ Is het mogelijk om je saldo op de Ledger zelf te laten zien ipv alleen in de applicatie?

[ Voor 19% gewijzigd door C6DL op 22-07-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

C6DL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:39:
Om te restoren moet je alle woorden invullen. De seed bestaat immers uit de volledige lijst van 24 woorden. Met oudere versies van de Nano S firmware werd bij de initialisatie van een nieuwe seed gevraagd om enkele woorden ter controle in te voeren, maar in de nieuwste firmware versies moet je de hele seed ter controle invoeren.
3/ Is het mogelijk om je saldo op de Ledger zelf te laten zien ipv alleen in de applicatie?
Nee. Het apparaat zelf heeft geen enkel idee van je saldo en transactie-geschiedenis. Het bevat enkel de seed en currency-specifieke applicaties waarmee private keys kunnen worden gegenereerd vanuit de seed.

In ander nieuws:

Ik heb de nieuwe software dit weekend in gebruik genomen en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de firmware van mijn Nano S te updaten (zat nog op 1.3). Ledger Live kon mijn Bitcoin account niet toevoegen met de oude firmware. Ik kreeg wel het saldo even te zien voordat er een foutmelding kwam. Na de firmware update werkte alles 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Rannasha schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Om te restoren moet je alle woorden invullen. De seed bestaat immers uit de volledige lijst van 24 woorden. Met oudere versies van de Nano S firmware werd bij de initialisatie van een nieuwe seed gevraagd om enkele woorden ter controle in te voeren, maar in de nieuwste firmware versies moet je de hele seed ter controle invoeren.

[...]

Nee. Het apparaat zelf heeft geen enkel idee van je saldo en transactie-geschiedenis. Het bevat enkel de seed en currency-specifieke applicaties waarmee private keys kunnen worden gegenereerd vanuit de seed.

In ander nieuws:

Ik heb de nieuwe software dit weekend in gebruik genomen en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de firmware van mijn Nano S te updaten (zat nog op 1.3). Ledger Live kon mijn Bitcoin account niet toevoegen met de oude firmware. Ik kreeg wel het saldo even te zien voordat er een foutmelding kwam. Na de firmware update werkte alles 100%.
Bedankt! helder.
Werkt bij jou wel de EURO weergave bij je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

C6DL schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Bedankt! helder.
Werkt bij jou wel de EURO weergave bij je account?
Ik heb hem op USD staan, want dat was de standaard instelling en ik heb de software nog niet verder gebruikt dan alleen de initialisatie (en tevens de periodieke check om te verifieren dat mijn Nano S nog werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dZinee
Bij mij wordt het gewoon in Euro's weergegeven (test account met kleine hoeveelheid stratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Verkeerde topic.

[ Voor 92% gewijzigd door ggj87 op 23-07-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
C6DL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:39:
Wat vragen..

1/ Bij mij geeft hij alleen maar de hoeveelheid BTC aan, de waarde in euros komt er niet bij
Ik zie ook staan invalid to load bij settings.. meer mensen die dit hebben?
Dit kan je aanpassen in Settings -> General -> Countervalue. Daar kan je je basisvaluta selecteren en daaronder waar de prijs BTC->EUR vandaan gehaald moet worden.
Bij het herstellen van je private keys altijd alle woorden. Enkele woorden definiëren je private keys niet.
Non.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Weet iemand of je alsnog een BTC Legacy account kunt aanmaken binnen Ledger Live?
Of is dit volledig uitgefaseerd?

Ik lees op andere forums dat je automatisch een BTC Legacy krijgt wanneer je in het verleden hier nog BTC op hebt staan, maar ik geloof dat ik nog een kleine hoeveelheid op Legacy heb maar het komt niet naar voren binnen Ledger Live.
Pagina: 1