Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD Ryzen (budget) PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BasICP
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-08 22:45
Beste tweakers,

Mijn huidige computer is reeds 6 jaar oud en nodig aan vervanging toe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk af en toe thuis en daarvoor wil ik een snelle en stille PC hebben. Ik speel (heel casual) spelletjes zoals World of Warcraft, Hearthstone en Football Manager. Tevens kijk ik er films (1080p) op.
Ik verwacht niet dat ik ooit de nieuwste PC games ga spelen maar wil de komende jaren wel WOW blijven spelen met een goede framerate.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute max, maar ben op zoek naar de beste 'Bang for the buck'. Gezien mijn geringe eisen hoop ik op EU 600 ongeveer uit te komen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee: muis, toetsenbord en een monitor (Samsung LU28E570DS/EN)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller, hoe beter. Tevens heeft het scherm een resolutie van 3840 x 2160 pixels en het zou fijn zijn als dat benut kan worden

Ga je overklokken?
Nee, nooit.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb me redelijk ingelezen de laatste tijd, maar ik acht mezelf een aardige noob. Ik ga de PC dan ook niet zelf in elkaar zetten maar ga een webshop de assemblage laten doen inclusief BIOS update (kosten kunnen buiten beschouwing worden gelaten).
De lijst die ik hieronder toevoeg is door mijzelf bedacht op basis van de best buy guides en wat forum topics.

Specifieke vragen:
Ik ga voor de Ryzen 5 ipv de 3 omdat deze nieuwer, sneller, beter is? Ik verwacht dat met name WOW beter draait op de 5. Klopt dat?

Ik ga voor 2 stripjes van 4GB geheugen omdat dat sneller / beter is. Klopt dat? Of geeft 1 reepje van 8 GB hetzelfde effect?

Ik neem een windows licentie erbij. Want uhhh, hoe anders?

Dit is wat ik heb verzonnen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 146,-€ 146,-
1MSI B350M Bazooka€ 74,90€ 74,90
1Fractal Design Define C Window€ 72,99€ 72,99
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 106,90€ 106,90
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,-€ 58,-
1Kingston A400 480GB€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,14

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Nee, de Ryzen 2xxx zijn nieuwer dan de Ryzen 1xxx serie. Maar beide generaties hebben R3 en R5 varianten.
4K op een iGPU, heb je hier benchmarks van bekeken?
Als je de iGPU gebruikt, heb je zeker 2x4 nodig, een kitje van 3200 MHz zou nog iets beter zijn.
Ik heb gehoord dat WOW juist beter op Intel draait, omdat die hogere kloksnelheden heeft, en WOW vooral single-threaded is. De iGPU van Intel is wel prut.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 23:03
Ik zou de oem licentie even laten voor wat het is en het geheugen verdubbelen. Vervolgens ubuntu erop en of een windows 10 probeer versie die je gewoon van microsoft kunt downloaden.

En deze kun je dan na 30 dagen (of ietsje langer) proberen aanschaffen en de code invoeren zodat hij actief is

• BasICP
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-08 22:45
Ok, dank voor de reacties beiden.

Zoals in de opening aangegeven wil ik de beste 'Bang for the buck'.
Wellicht is dit idee niet het juiste spoor en kan ik beter gewoon voor de best buy guide gaan? Dus met een aparte videokaart.
Kost iets meer, maar dan werkt alles soepel.
Eens?

Dat booten van een windows probeerversie gaat dan vanaf een USB stick neem ik aan?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
4K ga je met de MSI Bazooka niet aan kunnen sturen op 60Hz. Daar heb je een bord met DP voor nodig.

mATX behuizing vanwege het mATX bord. pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX of pricewatch: Fractal Design Meshify C Mini