Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DSL - Gedeelde oude ISRA punt testen en netjes aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ga verhuizen naar een oude (huur)woning die is opgedeeld in 3 appartementen.
Mijn huisnummer heeft als toevoeging de letter A. Mijn huisnummer incl letter A is niet beschikbaar op netstack en daardoor kom ik bij vele DSL aanbieders niet door de postcode check. Bij Tele2 is het wel gelukt maar ik een telefoontje waarbij werd gezegd dat er 4 lijnen vrij zijn en dat ik zelf moet testen bij welke het signaal binnenkomt.

Dit is een foto van het ISRA punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qXEKA0H7c7yXKcHthlAO2Jyp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LOAkJIgtIGqLnNOpb4zCqhoX/thumb.jpg

En dit is de bijgeleverde telefoonkabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFG6JXwp3QMcjKJ37Yl6U7HO/thumb.jpg

Ik dacht eraan om de bijgeleverde telefoonkabel door te knippen en deze rechtstreeks aan de ISRA aan te sluiten mbv een LSA tang (punch down tool). 1 van deze lijnen is bezet maar de rest zijn niet aangesloten, die zou ik dus 1 voor 1 moeten aansluiten.

Gaat dit werken om te testen of ik het DSL signaal van Tele2 ontvang?
En welke kleuren van de telefoonkabel moet ik aansluiten? De kleuren komen niet overeen.

En als ik dit werkend krijg, hoe krijg ik DSL internet het beste in mijn appartement?
Modem in de kast laten en dan een lange ethernet kabel naar mijn woning (liever niet aangezien mijn modem dan in de gedeelde gang staat) of een lange cat5e kabel direct op het ISRA punt aansluiten en dan de modem in mijn eigen appartement.

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een IS/RA met 12 lijnen waarvan er 4 ergens op aangesloten zijn op dit moment. Je kunt inderdaad met een LSA tool de kabel die je hebt (ontdaan van de connector) er op aansluiten. Gebruik daarvoor groen en rood.

Beide opties om 't naar je appartement te krijgen zijn ok. Strict gezien wil je de lengte van de kabel waarover het DSL-signaal gaat minimaliseren, en is de oplossing met de modem in de gang dus beter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
Aangezien tele2 je leverancier word, zou ik tele2 vragen om een monteur die netjes een isra voor je aanlegt

Dit is over het algemeen een tijdrovend proces (bureaucratie) dus hoe eerder je dit doet hoe beter

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
Het meegeleverde kabeltje doorknippen werkt niet, dat is een soepel kabeltje en die kun je niet in een LSA strip monteren.
Koop een RJ11 doosje waar dat kabeltje ingestoken kan worden en een stukje stugge telefoonkabel (stugge netwerkkabel is ook goed).

Monteer dat doosje zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt en sluit de twee middelste aders (groen en rood) van de RJ11 aan op het IS/RA punt.

Het zal even zoeken zijn waar het signaal zit en dat zou ik als ik jouw was niet doen door steeds de punchdown tool te gebruiken maar gewoon de twee draden tegen de contacten te duwen en te kijken of je modem gaat connecten.
Modem uiteraard wel met het RJ11 kabeltje aan je RJ11 doosje aansluiten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben(V) schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:45:
Het meegeleverde kabeltje doorknippen werkt niet, dat is een soepel kabeltje en die kun je niet in een LSA strip monteren.
Mwoah dat kan wel om even te testen. Als permanente oplossing moet je 't niet doen idd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bedankt voor de info iedereen.

De reden dat ik het zelf wil testen is dat ik meteen het signaal kan testen wanneer deze wordt doorgevoerd. Dan valt het nog binnen de 14 dagen bedenktijd mocht het allemaal niet gaan werken.
Ik ga de groen en rode aders gebruiken van de telefoonkabels en deze dan tegen de contacten te duwen. Lijkt me idd handiger om het signaal te testen.

Als alles goed lijkt te werken dan prik ik een lange cat5e kabel direct op het ISRA punt en plaats ik de modem in mijn eigen appartement.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
Zeker proberen, maar als je ver van de centrale zit kan die extra lengte je performance schelen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1