Toon posts:

Netwerk werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een netwerk maar het werkt niet! Ik maak gebruik van een crossed kabel en 2 realtek 10/100mb kaarten. Ik heb de kabel al eens verwisseld maar dat had geen zin! Ik krijg dus telkens timeouts als ik naar de andere computer ping. Ik kan wel op beide computers wel naar me zelf pingen.
Op de ouwe computer (500) draai ik win98 en op de andere computer ME

Mijn systemen:

Pentium III 500
196 SDram
Voodoo 3

tweede systeem:

Amd 1400 mhz
512 DDR pc 2100
Epox 8kha moederbord.

Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Staat TCP/IP goed ingesteld ???
Dus netwerk mask goed voor allebij ???
Ip adressen in dezelfde range ???

Gebruik je op 1 van die bakken een firewall oid ???

Verwijderd

TCP/IP geinstalleerd ?
IP's opgegeven ?

Iets meer info plz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen firewall draaien.

De ip adressen van de computers zijn als volgt:

computer 1: 192.168.0.1 subnet:255.255.255.0
computer 2: 192.168.0.2 subnet:255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
niemand :'(

Verwijderd

Ok, bindingen staan ook goed ???
Brandt er een link ledje ???
Heb je getest met een kabel waarvan je zeker weet dat ie goed is ??? DWZ in een werkende situatie gezien..

Geen conflicten op 1 v/d machines onderling ??

Wat ik ook al heb meegemaakt bij een klant, is dat met na het installeren van een Terminal Emulator, heel het TCP/IP protocol om zeep werd geholpen. Oplossing: Alles verwijderen inclusief externe toegang (dial up networking). Netwerk kaartje's weer opnieuw instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de netwerk kaarten nu al 100x opnieuw geinstalleerd en ik weet zeker dat de kabel goed is!

Op allebei de kaarten branden er 2 lichtjes (allebei groen) Waarvan 1 soms flikkert

Verwijderd

Ok, om te testen, probeer eens het volgende:
Instleer nog een ander protocol naast tcp/ip.
Bijvoorbeeld netbeui. Kijk of je in de netwerk omgeving de andere pc kan zien. Als dat werkt, heb je toch een probleem met TCP/IP. Overigens... Externe toegang heb je die toen ook verwijderd ??? Was echt cruciaal bij het oplossen van het probleem wat ik toen had.....
Gateway etc staat ook niets ingevuld

Verwijderd

Topicstarter
Oke probleem opgelost.

De netwerk kaart in de pc 2 was dus kapot.

Dus hebben we de usb netwerk kaart van internet op de pc 2 geinstalleerd en nu loopt het goed :) Alleen ff andere netwerk kaart gaan halen
Pagina: 1