linux op een all-in-one pc mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
Een all-in-one is qua componenten niet echt anders dan een regulier desktop systeem. Enige verschil is dat de losse onderdelen moeilijker/niet te vervangen zijn. Het is dus belangrijk om dan te kijken welke onderdelen gebruikt zijn (te denken: netwerk, audio, chipset, wlan etc.) en of daar goede linux drivers voor bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Probeer eens een Live CD, dan weet je het. Hoef je niet eens je bestaande installatie om zeep te helpen.

Met Rufus https://rufus.akeo.ie/ even een stickje maken met de Mint iso erop en je kan het testen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sandor_Clegane op 09-07-2018 14:20 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorige maand had je al wat problemen met Mint?

Het maakt weinig uit of de PC zelfgebouwd is, een all-in-one is of andersoortig; je zal op sommige momenten wel enige kennis van de commandline moeten hebben en/of door hebben wanneer welk account nodig zou zijn.

Zoals @Sandor_Clegane aangeeft, een Live CD is een aardige test om te controleren of de meeste componenten van een machine herkend/gebruikt kunnen worden maar of Mint nou een "vervanger" is voor Windows (onbekend wat je nou precies met elk OS doet dagelijks), dat durf ik niet te zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een iMac is ook een alles-in-één systeem en draait prima Linux, dus waarom een aio PC niet? Gewoon proberen en je weet 't vanzelf.

Zonder ook maar enige informatie over wat voor aio we het hebben kunnen we niks zinnigs zeggen of het ook echt wat doet of niet. Er zit nogal een verschil tussen een 'domme' HP/Acer/whatever aio en een MS Surface bijvoorbeeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@tweakmember Over welke PC hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tweakmember schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:14:
[...]

ja dat besef ik.
De vraag had misschien beter kunnen zijn of mint touchscreen ondersteund.
Wat dat is het eigenlijk het enigste verschil vergeleken met een normale desktop/laptop gok ik zo.
De vraag is dan wat je verwacht van touchscreen-support? Veel Linux-distro's met een "desktop GUI" hebben enige ondersteuning voor touchscreen en/of gestures maar er is een gerede kans dat de gestures die je gewend bent tussen OXS, Windows, Mint of een ander OS niet direct overeenkomen of allemaal hetzelfde werken.

Er zijn trouwens zat laptops / convertibles die ook touchscreen hebben en/of ondersteuning in het OS ervoor. Een all-in-one is daar niet specifiek uniek/apart in en als ik snel de forums van Mint lees, lijkt ook niet elke machine goed om te gaan met de dependencies. Zag ook enkele keren voorbij komen (maar verder niet getoetst) dat Fedora met Gnome "out of the box" meer & beter met touch-enabled screens om kan gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1