Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MiguelMASSACRE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 13:46
Beste allen,

Mijn vraag
Ik ben dit weekend verhuist en ben bezig met de inrichting van het appartement en ben hierbij op een probleempje gestuit.
Ik heb een Samsung UE40D5003BW tv met twee HDMI aansluitingen, maar heb drie poorten nodig:
- Chromecast
- LG SJ5 soundbar (de tv beschikt niet over optische aansluiting dus moet via HDMI)
- XS4ALL tv ontvanger (Arris VIP2952 V2)

Voor zover ik weet zijn de HDMI poorten niet van type ARC. Optische aansluiting ook niet aanwezig.

Morgen komt de installateur voor internet en tv. Het kastje van XS4ALL moet neem ik aan ook via HDMI aangesloten.

1) Mijn voornaamste vraag is hoe ik dit het best op kan lossen.
Werkt de soundbar wel als ik een HDMI switch koop?
Dus soundbar op 1 HDMI poort van de tv en dan de XS4ALL tv ontvanger en de chromecast op de switch?

2) Ik las ook dingen over verlies van audiokwaliteit en videokwaliteit bij het gebruik van switches of splitters. Is dit iets dat ik daadwerkelijk ga merken?

3) De soundbar heeft een HDMI in en HDMI out. Is het mogelijk om de HDMI kabel van de tv ontvanger in de HDMI in van de soundbar te steken, en een HDMI kabel vanaf HDMI out van de soundbar naar de tv?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Samsung UE40D5003BW
- Chromecast
- LG SJ5
- Arris VIP2952 V2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet afgestruind naar soortgelijke vragen. Ik denk dat ik uit de voeten kan met een HDMI splitter, echter begrijp ik het niet goed genoeg om er een te kopen. Wil er graag zeker van zijn dat het werkt alvorens op koop over te gaan.
EDIT: bij nader inzien lijk ik de werking van de splitter niet te hebben gesnapt. Dit gaat niet werken.

Kan nog weinig uitproberen want de installateur komt morgen, dan pas heb ik drie HDMI poorten nodig.

Graag zou ik ook willen weten hoe het zit met eventueel verlies van audio- en videokwaliteit. Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Met vriendelijke groet,

Miguel

[ Voor 17% gewijzigd door MiguelMASSACRE op 09-07-2018 14:58 ]