Snelheid na een bepaalde tijd gekapt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Mijn vraag
De snelheid op mijn s6 wordt na een bepaalde tijd (5min) gekapt van +-85mbit naar max 30mbit .Alleen reconnecten met de AP (5Ghz) verhelpt dit probleem tijdelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Unifi AP-AC-lite , met laatste firmware update.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb kanalen veranderd , zendvermogen lager gezet ,DTIM periodes naar 3 gezet ,Block LAN to WLAN multicast uitgezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Kan je je instellingen posten (bijvoorbeeld door je 'Show System Config' hier te tonen)?
Is je S6 de enige device die hier last van heeft?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Niet online
lier schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:33:
Kan je je instellingen posten (bijvoorbeeld door je 'Show System Config' hier te tonen)?
Is je S6 de enige device die hier last van heeft?
Helaas wel.Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/6trv7wgrp/image.pngAfbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/9nv0leo3p/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Weet je of het aan de telefoon of router ligt? Bijv. al getest op ander netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Niet online
defusion schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:13:
Weet je of het aan de telefoon of router ligt? Bijv. al getest op ander netwerk?
Ben bijna zeker dat het aan de AP ligt omdat ik dit probleem niet heb met andere routers/AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Paar settings waar je (nog) mee kan spelen:

5G kanaal 52 VHT80
2G HT20 (tenzij je op een hutje op de hei woont zonder interferentie)

Om je clients zo veel mogelijk op de 5G radio te krijgen, kan je de transmit power op de 2G radio op low of medium zetten. Volgens mij hebben beide banden een eigen SSID, klopt dat? Kan je zien in de controller op welk kanaal en met welke snelheid je S6 verbonden is als de snelheid laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Niet online
Helaas heeft dit niks gedaan. Hij blijft ook op hetzelfde kanaal 60.Ook zijn de TX en RX waardes behoorlijk hoog +-300mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je een post maken van het clients overzichtscherm, inclusief tx rate, rx rate en band in beide situaties? Hoe meet je de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Is probleem van de S6 zelf (zit met zelfde probleem op een unifi) heb zelfs al bij hun aangegeven..blijkbaar een bug tussen S6 en nog aantal toestellen die dit hebben..geen idee wanneer ze ooit een patch hiervoor uitbrengen.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoVS
  • Niet online
dutchinteldude schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:03:
Is probleem van de S6 zelf (zit met zelfde probleem op een unifi) heb zelfs al bij hun aangegeven..blijkbaar een bug tussen S6 en nog aantal toestellen die dit hebben..geen idee wanneer ze ooit een patch hiervoor uitbrengen.
Dat is zeer jammer , ik heb hem toch geretourneerd. Ik vindt het nogal hinderlijk.
Pagina: 1