Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Game PC Bouwen - Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het vooral gebruiken voor gamen en recorden/streamen/editen, games zoals de nieuwste BF/CoD en Fortnite

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Rond de 1700-1800 is denk ik wel de max, lager is ook geliefd :P/i]

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen ervaring met PC's, altijd al met laptop gegamed

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]7-8700K = 341 euro
Geforce GTX 1080 = 599 euro
16 GB RAM DDR4 3000 MHz = 199 euro
ASUS ROG Z170 MAXIMUS VIII Impact Moederboord = 149 euro
Samsung 860 EVO 500GB SSD = 118 euro
Corsair TX 650 Watt voeding = 90 euro (Is dit genoeg voor mijn systeem/de goede keus qua model?)
Sharkoon TG5 Midi-Toren Zwart-Blauw behuizing = 75 euro

Totaal = 1571 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet dat de processor te warm wordt, tips voor koeling zijn hiervoor gewild

Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig voor de spellen die ik ga spelen op dit moment, misschien dat ik er over een jaar aan wil beginnen

Wat verwacht je van ons?
Denken jullie dat deze onderdelen compatible zijn met elkaar/en of de goede keuze. En is de prijs reeel voor zulke specs? Ook zag ik dat de 8700k best een heethoofd is en wist ik dus niet welke koeler ik nodig zou hebben, suggesties zijn altijd welkom. En ook zag ik dat RAM geheugen best veel verschilt qua prijs door de MHz, welke zal ik nodig hebben, is 3000 te veel/weinig?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2018 13:38 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Probeer een tabel te maken met daarin alle componenten, maak van deze onderdelen een wenslijst en klik genereer rml. In ieder geval, het moederbord wat je uitgezocht hebt is niet compatible met de cpu, je moet een z370 moederbord hebben daarvoor. De tx650 is het nieuwe model hopelijk?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 21:29
@Verwijderd zet het even in zo'n mooi lijstje, zie Handleiding Pricewatch.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Welke texture kwaliteit, resolutie en fps?
CPU-koelers:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
AMD heeft meer threads voor je geld, als je 'recorden/streamen/editen' veel threads gebruikt, zou ik AMD overwegen.