Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092805

Topicstarter
Onlangs merkte ik dat de foto's die ik plaatste op mijn instagram, via mijn gsm, heel onscherp en wazig zijn op mijn computer. Op mijn telefoonscherm zien ze er goed uit, maar op de computer niet. Ik neem bijna al mijn foto's met mijn camera, waardoor ze waarschijnlijk te groot zijn voor instagram want ik weet dat zij de foto's croppen. Online vond ik dat het beter is je foto's zelf te comprimeren zodat instagram dit niet doet en je dus ook geen kwaliteitsverlies hebt. Ik heb dit gedaan (met photoshop) en nog altijd zijn mijn foto's onscherp. Hoe komt dit? Ik zou graag kwaliteitsvolle foto's online zetten en dat ze dus ook goeie kwaliteit hebben wanneer je ze op de computer bekijkt.

Kan er alsjeblieft iemand helpen? Wat doe ik mis of wat zie ik over het hoofd? Waarom zijn van andere mensen de foto's scherp op de computer en die van mij niet?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:03
Misschien eens een voorbeeld foto ergens uploaden en die hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken. Move naar Foto & Video Workflow

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:59
Voor het beste resultaat moet je je foto's comprimeren zodat de breedte van je foto 1080px is. De ideale verhouding is 5:4. Dit geeft je een resolutie van 1350 x 1080 px.

Daarnaast is Instagram niet bedoeld om op je computer te kijken. De resolutie van de fotos zijn zo laag, daardoor ziet het er nooit fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1092805

Topicstarter
Hier plaatsen als in hier in deze vraag?

En ja ik weet dat het niet de bedoeling is om op de computer te kijken, maar hoe komt het dan dat foto's van anderen wel scherp zijn op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Anoniem: 1092805 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:32:
Hier plaatsen als in hier in deze vraag?

En ja ik weet dat het niet de bedoeling is om op de computer te kijken, maar hoe komt het dan dat foto's van anderen wel scherp zijn op de computer?
Heb je een voorbeeld van voor het plaatsen en na het plaatsen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 21:33
Deel eens een voorbeeld, dan begrijpen we wat je precies bedoeld?
Pagina: 1