Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 16% gewijzigd door wmeester op 09-07-2018 12:56 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
NeeResistor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:54:
Een harde vloer is iets als een gietvloer, zonder een dempende laag (ondervloer, die groene platen)
Nu is dat een quote uit een specifieke overeenkomst, dus wat er wel en niet voor de TS geldt ligt aan de bewoording in zijn overeenkomst/splisingsakte, maar ook 'hout' is hard.bijvoorbeeld parket, laminaat, linoleum, stenen, tegels
marmer, granito of andere hardachtige vloerbedekking
[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 09-07-2018 14:16 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
In mijn contract stond dit idd ook vermeld: geen harde vloer, tenzij ondervloer van minimaal een bepaalde dikte.Resistor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:14:
Grappig, bij mij mochten harde vloeren ook niet, maar laminaat met een goedgekeurde dempende ondervloer (dus niet zo'n 2mm dikke folie van een rol, maar 8mm dikke platen) wel.
Tapijt neemt wel de echo's weg uit de kamer, maar dempt de voetstappen (het gebonk voor de onderburen) niet.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 30% gewijzigd door hbsJR op 09-07-2018 15:52 ]
Anoniem: 455473
Virussen? Scan ze hier!
Het probleem is dat je het niet echt kan voorkomen. Ik had mijn vloer nagenoeg perfect aangelegd, maar toch hoorde mijn buurvrouw als ik thuis kwam. Ze legde zelfs de eis dat ik s'avonds niet naar de WC mocht omdat ze mij hoorde.ImmortalSoul schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:52:
Ik heb wat op internet rond gezocht, en ik lees wel verhalen van mensen die in nieuwbouw wonen en waar het toch gehorig was. Dus dat is de situatie waar ik bang voor ben.
[ Voor 9% gewijzigd door hbsJR op 09-07-2018 15:55 ]
-off topic-Señor Sjon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:25:
Liever geven ze een akoestisch eis dan 'geen harde vloeren'. Dat is gewoon nietszeggend.
[mbr]Titel onttagd trouwens.[/]
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Anoniem: 224360
Lol ik heb jarenlang in een semi studentenhuis gewoond, waar wij alles op onze kamer zelf hadden (douche, wc) maar de studenten tegenover ons de wc naast onze voordeur. Als je dan in bed lag hoorde je alles........ op die leeftijd is dat grappig. Later ben je blij weg te zijn.hbsJR schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:53:
[...]
Het probleem is dat je het niet echt kan voorkomen. Ik had mijn vloer nagenoeg perfect aangelegd, maar toch hoorde mijn buurvrouw als ik thuis kwam. Ze legde zelfs de eis dat ik s'avonds niet naar de WC mocht omdat ze mij hoorde.
Gewoon goed een vloer leggen en als je rekening wil houden met je buren, draag geen schoenen in huis, maar goede slippers. Dan zijn ze al blij met je. Zoals mensen ook wel zeggen: Als het stil moet zijn in huis, dan moet je maar losstaand huis kopen. Een appartement komt eenmaal met zijn geluiden.
Er stond
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En hoe is dat afgelopen? Lijkt mij een beperking in je woongenot. Sommige mensen slaan ook wel de andere kant op door qua overlast: die voorbeelden ken ik ook. Juridisch is nog wel interessant het verschil tussen geluidsoverlast en geluidshinder.hbsJR schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:53:
Het probleem is dat je het niet echt kan voorkomen. Ik had mijn vloer nagenoeg perfect aangelegd, maar toch hoorde mijn buurvrouw als ik thuis kwam. Ze legde zelfs de eis dat ik s'avonds niet naar de WC mocht omdat ze mij hoorde.
Lullig gezegd had ze gewoon pech..... De woonstichting is op een gegeven moment langs gekomen om mijn vloer te inspecteren (ze keken gewoon in de halDennis schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:51:
[...]
En hoe is dat afgelopen? Lijkt mij een beperking in je woongenot. Sommige mensen slaan ook wel de andere kant op door qua overlast: die voorbeelden ken ik ook. Juridisch is nog wel interessant het verschil tussen geluidsoverlast en geluidshinder.
[ Voor 12% gewijzigd door hbsJR op 10-07-2018 09:01 ]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
https://www.vveadvies.nl/verbod-harde-vloeren/Ivow85 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:18:
Volgens mij is een verbod op "harde vloerbedekking" juridisch niet helemaal toegestaan.
Het hof oordeelde in het voordeel van de VvE. Er wordt gewezen op de bepaling in het reglement: een totaalverbod op harde vloerbedekking is niet onrechtmatig, zeker niet als het in het splitsingsreglement is opgenomen. Voor een VvE zijn verschillende manieren om hinder te beperken of te voorkomen. Deze VvE heeft gekozen voor een totaalverbod. Dat deze keuze minder gelukkig is voor de nieuwe eigenaar en dat een andere keuze de nieuwe eigenaar beter uitkomt, maakt nog niet dat de door de VvE gemaakte keuze onredelijk of onrechtmatig is.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq