Tplink configuratie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een router tplink en nu wil ik de DHCP uitschakelen die kan nl een conflict krijgen met het IP-adres
De router zit na de experiabox van kpn
Hoe kom ik in de cofiguratie van de router
Dit is tplink router model TL-WR940N(EU)
Kan ik daar uitleg van krijgen hartelijk dank alvast hiervoor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:05
Ip-adres van router opzoeken
Inloggen
Instellingen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
Wellicht is het verstandiger om uit te leggen wat je nu exact wilt? De Experiabox van KPN is ook een router. Nu heb je dubbel NAT (vanwege twee routers) en DHCP, wat niet verstandig is.

Elke router heeft een standaard IP-adress. Dit staat in je documentatie van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
thundermo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:00:
Ip-adres van router opzoeken
Inloggen
Instellingen aanpassen
Zo ongeveer ja :P alleen zal de tplink in een ander subnet zitten als de experiabox.

Stappen die je moet doen zijn.

- Op de achterkant van de TPlink kijken welk IP deze als standaard heeft. Ik neem als voorbeeld 192.168.1.1
- Op je computer je netwerkkaart een vast ip geven in de range van de TPlink (192.168.1.5 bijvoorbeeld) met 255.255.255.0 en de PC direct aan de TP link hangen.
- Browser openen en je kunt connecten naar 192.168.1.1 en inloggen in de TPlink. Wijzig de dingen die je wilt doen (DHCP uit, subnet aanpassen naar de expediabox bijvoorbeeld, AP modes aan etc)
- Verwijder het vaste IP adres uit je netwerkkaart en klaar :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

TheVMaster

Moderator WOS
Eh......ik zie nergens Windows 10 staan of iets anders Windows Client-achtigs. Ik verplaats hem even naar Netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelfix.

@Verwijderd Het ligt er een beetje aan hoe het e.e.a. is aangesloten nu.
Het gemakkelijkste is om de TP-Link even los te koppelen van andere routers en netwerken, en los weer aan te zetten. Dan prik je er een enkele netwerkkabel in, en deze sluit je aan op een PC/laptop.

Op deze PC laat je de DHCP client een IP adres krijgen. Dat gaat meestal automatishc, maar je kan het forceren met:
C:\> ipconfig /release
C:\> ipconfig /renew

Daarna krijg je van de TP-link een IP adres. Dan kan je met
C:\> ipconfig /all

achterhalen wat het IP adres van de DHCP server is. (Waarschijnlijk hetzelfde IP adres van de default gateway).

Dat IP adres klop je dan in Internet Explorere/ Edge / Chrome /FireFox met "http://" ervoor
bijvoorbeeld: http://192.168.1.1

Dan krijg je als het goed is de configuratiepagina van de TP-Link te zien. Inloggen met admin en bijbehorend wachtwoord, en schakel de DHCP dan uit. Configuratie opslaan, en na een eventuele reboot van de router, weer met zijn LAN poort aansluiten op de andere router.
Pagina: 1