Hard blazende fans Lenovo: ontwerpfout reden tot geld terug?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 01:11
Mijn Lenovo Yoga 910 is onlangs teruggeweest ter reparatie naar Lenovo via de retailwinkel. Het scherm en toetsenbord zijn vervangen, maar de laptop is meer beschadigd teruggekomen. Er zaten ineens deuken aan de binnenkant van de behuizing en het scherm zat slecht vastgeplakt, dit is na de tweeder keer inmiddels opgelost hoop ik. Er was ook een probleem met de ventilatoren die altijd blazen, zelfs bij lage CPU waarden, maar dit is volgens mij nog steeds niet opgelost. Nu lees ik op internet dat dit misschien een ontwerpfout is van Lenovo.

Wat zijn mijn rechten bij slecht ontworpen laptops? Als de laptop straks weer retour komt en hij blaast nog steeds vol, is dit dan een goede reden om de koop te ontbinden?

Beste antwoord (via HenkEisDS op 06-08-2018 10:38)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Abnormaal blazen is, wanneer de fan flink blaast wanneer de CPU niet eens hard aan het werk is.

Op het werk hebben wij mini pc'tjes van Lenovo en eentje heeft datzelfde euvel. Mijn idee? De CPU koeler zit niet goed op de CPU; koelpasta probleem?

Wellicht kan TS nog vragen om er nieuwe koelpasta op te laten doen?

Voor wat garantie m.b.t. designproblemen... Ik vrees het ergste; geen ervaring mee, maar ik denk niet dat Lenovo met jou hierin meegaat, anders heeft Lenovo op zeer korte termijn alle klanten die zo'n laptop hebben gekocht, aan het digitale loket staan.

Make music, not war

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

P_Tingen

omdat het KAN

Wat je rechten zijn kan ik je zo niet vertellen, wel dat ik dezelfde ervaringen heb met Lenovo. Mijn dochter heeft hier via V&A een nieuwe Lenovo Yoga 2 gekocht met luidruchtige fan. Daar hebben we heel wat mee beleefd (of eigenlijk de verkoper hier van de laptop op V&A, die heeft voor ons veel ellende afgehandeld, waarvoor nogmaals hulde voor @Thonar)

Teruggestuurd, ongewijzigd terug. Nog een keer teruggestuurd, beschadigd terug, nog een keer teruggestuurd, toen eindelijk opgelost en beschadiging gerepareerd. Het lijkt dus vooral een kwestie van lange adem te zijn. En foto's maken kan ook geen kwaad lijkt me, met zulke 'service'

En Lenovo op de shortlist voor 'niet weer iets van kopen'

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 13:17

anc

Vooral die lange adem is nodig. Ik heb met een X1 Carbon problemen gehad, problemen ontstaan door recall 'reparatie' en daarna kostte het uiteindelijk 3 reparatie rondes om het weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Als ik dit topic lees: https://forums.lenovo.com...CPU-at-lt-35/td-p/3462773
lijkt het alsof reparatie niets gaat uithalen en het een ontwerpfout is. Wat ik me vooral afvraag is wanneer men spreek van een ontwerpfout? Als de laptop nu weer terugkomt en hij blijft blazen, is dit blazen dan een goed genoege reden om hem weer terug te sturen? Iedere laptop blaast wel eens, maar wanneer kun je spreken van abnormaal blazen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Abnormaal blazen is, wanneer de fan flink blaast wanneer de CPU niet eens hard aan het werk is.

Op het werk hebben wij mini pc'tjes van Lenovo en eentje heeft datzelfde euvel. Mijn idee? De CPU koeler zit niet goed op de CPU; koelpasta probleem?

Wellicht kan TS nog vragen om er nieuwe koelpasta op te laten doen?

Voor wat garantie m.b.t. designproblemen... Ik vrees het ergste; geen ervaring mee, maar ik denk niet dat Lenovo met jou hierin meegaat, anders heeft Lenovo op zeer korte termijn alle klanten die zo'n laptop hebben gekocht, aan het digitale loket staan.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Thanks voor jullie input. Opzich heb ik niet zoveel met Lenovo te maken natuurlijk, maar met de tussenhandelaar (die tot nu toe prima meewerkt). Maar als nu na 2x retour en 8 weken verder de laptop weer terugkomt met fan problemen, sta ik dan in mijn recht de koop te ontbinden? Ik heb 0 ervaring hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
De tussenhandelaar heeft een creditfactuur gestuurd en mijn geld terug gestort omdat Lenovo niet in staat was dit probleem op te lossen. Dit geld staat inmiddels op mijn rekening. Thanks voor de input. Ben er nog steeds niet blij mee, want op de problemen na was was het een prettige laptop. Heb nu een x360 Spectre gekocht, maar hier heb ik ook weer gezeik mee. |:( *in stem van B100: Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben* :+
Pagina: 1