Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie (officewerk) met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Voor mijn volgende studie (geschiedenis leraar) moet ik veel aantekeningen gaan maken, dus wat office gebruik, en wat FullHD Netflix streaming

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Muwah, bij 1200 euro moet het wel een beetje ophouden, maar soms krijg je nog studentenkorting oid, dus daar mag ook rekening mee worden gehouden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

JA! Ik ben met de afronding van een studie voor netwerkbeheerder bezig en heb daarvoor een bakbeest van een laptop, en zie het niet zitten om die ook nog mee te slepen naar mijn nieuwe studie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Zelf keek ik wat naar de volgende modellen:

Macbook Air 2017 (i5 256GB):
+ Snel
+ Licht
+ lange accuduur
- Ik kan de ICT'er in me niet overhalen om over dat goedkope schermpje heen te kijken, het ziet er zo lelijk uit :$

Del XPS13 2in1
+ Goed scherm
+ ook nogal licht
+ Goed (touch)screen
- Weinig ervaring met Dell
- Accuduur op Windowslaptops vertrouw ik iets minder dan op Macbook's (onderbuik gevoel)

Verder wil ik minstens een 256GB SSD, met minder kan ik niet aan en zou een touchscreen leuk zijn, maar zeker niet noodzakelijk.

Heeft iemand verder nog ideeën, dan hoor ik dat graag!

Alle reacties

• EnforcedPine54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 12:48
HP Envy 13-ad112nd is misschien wel een goed idee. 13 inch en maar 1,32 KG dus handig voor het meenemen. IPS handig voor de "Full HD Netflix stream". Bouwkwaliteit is uitstekend. Verlicht toetsenbord. Laatste generatie i5 8250U (De U staat voor Ultra-low power, goed voor de batterij dus). Best buy van Tweakers.

pricewatch: HP Envy 13-ad112nd

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 21:14
Ik kan de Asus VivoBook S S410UA-EB222T uit ervaring aanbevelen. Iets zwaarder dan de andere opties (1,43 kg) maar wel met een FullHD 14 inch IPS scherm, met matte afwerking. Nieuwste generatie i5 (8250U), 256GB SSD en 8GB (DDR4) geheugen. Heb hem nu een weekje en vind hem erg prettig werken, en bovendien makkelijk mee te nemen. Het is allemaal niet zo gelikt als een MB Air, maar misschien uiteindelijk nog wel meer waar voor je geld. Batterij gaat lang mee door de nieuwste CPU. Have a look!

Asus VivoBook S S410UA=EB222T

• MisterJack41
EnforcedPine54 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:28:
HP Envy 13-ad112nd is misschien wel een goed idee. 13 inch en maar 1,32 KG dus handig voor het meenemen. IPS handig voor de "Full HD Netflix stream". Bouwkwaliteit is uitstekend. Verlicht toetsenbord. Laatste generatie i5 8250U (De U staat voor Ultra-low power, goed voor de batterij dus). Best buy van Tweakers.

pricewatch: HP Envy 13-ad112nd
Bedankt voor de reactie :)
Ik heb van de week bij de MM al even staan kijken bij de HP Envy, maar ik vind het toetsenbord niet echt fijn werken, het voelt wat te klein. Toch bedankt voor de suggestie

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:10
En ik kan dan de Asus UX430UA aan bovenstaand lijstje toevoegen. Werkt heerlijk en is licht. Wel lichte coil whine als ik er vlak boven ga hangen, maar op normale afstand hoor ik hem niet.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dell (Latitude) en Lenovo (Thinkpad) hebben ook 13" in hun portfolio. Asus is toch iets minder professionee (en robuust). Als je een laptop vaak meeneemt, is een zakelijk (=doorgaans steviger) model te prefereren. En de toetsenborden zijn beter (al ken ik de genoemde Asus niet).

Overigens: waarom geen 14". Scheelt vrij weinig qua grootte, maar full HD op 13" is wel priegelwerk. Op 14" ook nog wel, maar (iets) minder.

En bedenk of je een spiegelende of matte schermcoating wil. Op www.notebookcheck.com staan wel overzichten van zakelijke en sub-notebooks (in die laatste klasse valt alles < 14").

[ Voor 101% gewijzigd door kdekker op 09-07-2018 18:00 ]

• MisterJack41
brainovic schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:37:
Ik kan de Asus VivoBook S S410UA-EB222T uit ervaring aanbevelen. Iets zwaarder dan de andere opties (1,43 kg) maar wel met een FullHD 14 inch IPS scherm, met matte afwerking. Nieuwste generatie i5 (8250U), 256GB SSD en 8GB (DDR4) geheugen. Heb hem nu een weekje en vind hem erg prettig werken, en bovendien makkelijk mee te nemen. Het is allemaal niet zo gelikt als een MB Air, maar misschien uiteindelijk nog wel meer waar voor je geld. Batterij gaat lang mee door de nieuwste CPU. Have a look!

Asus VivoBook S S410UA=EB222T
Hmm, goede optie qua specs, maar ik heb het niet (meer) zo op Asus, bouwkwaliteit is wat slechter imo en ik sleep m toch iedere dag mee naar school, huidige laptop is ook een Asus en valt na drie jaar van ellende bijna uit elkaar
Aziraphale schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:14:
En ik kan dan de Asus UX430UA aan bovenstaand lijstje toevoegen. Werkt heerlijk en is licht. Wel lichte coil whine als ik er vlak boven ga hangen, maar op normale afstand hoor ik hem niet.
Same thing, maar ik zal bij beiden alsnog even een kijkje nemen! toch bedankt!
kdekker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:57:
Dell (Latitude) en Lenovo (Thinkpad) hebben ook 13" in hun portfolio. Asus is toch iets minder professionee (en robuust). Als je een laptop vaak meeneemt, is een zakelijk (=doorgaans steviger) model te prefereren. En de toetsenborden zijn beter (al ken ik de genoemde Asus niet).

Overigens: waarom geen 14". Scheelt vrij weinig qua grootte, maar full HD op 13" is wel priegelwerk. Op 14" ook nog wel, maar (iets) minder.

En bedenk of je een spiegelende of matte schermcoating wil. Op www.notebookcheck.com staan wel overzichten van zakelijke en sub-notebooks (in die laatste klasse valt alles < 14").
Ik zat ook al naar Latitude's en Thinkpad's te kijken, maar door dat er minder reviews van zijn heb ik niet zo'n goed idee van de accuduur, heb jij daar toevallig ervaring mee?

Overigens heb ik nooit de eis gesteld voor 13 inch :) de laptop's die mij opvielen waren toevallig beiden 13.3 inch, met 14 inch heb ik ook niet echt een probleem, maar het hoeft niet opnieuw een 15.6 inch bakbeest als die ik nu heb te worden, in ieder geval wil ik een dunnere en lichtere

Toch bedankt voor de suggesties!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tweakers (zelf) reviewed zelden zakelijke laptops, helaas. HWI iets vaker. Gebruikers willen op tweakers wel eens wat reveiwen, maar het verschilt heel er per gebruiker hoe representatief een review is. De website www.notebookcheck.com (Duits/Engels) lijkt erg pro Lenovo te zijn.

Zelf heb ik geen laptop meer. Op werk gebruiken ze Latitudes (7xxx). Daarvan zie ik her en der SSD problemen (stuk gaan) c.q. moeite met lange tijd hoog presteren. Het vervelende van Dell (maar ook andere merken doen dat) is dat je niet vooraf weet welk merk SSD er in zit. Er zijn geen algemene uitspraken te doen op basis van die beperkte gevallen die ik zie. Meer zoeken op internet is het enige advies wat ik je kan geven.

Een leuke vergelijking staat hier: https://www.notebookcheck...gsvergleich.285056.0.html

edit: URL toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door kdekker op 10-07-2018 13:51 ]

• MisterJack41
kdekker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:33:
Tweakers (zelf) reviewed zelden zakelijke laptops, helaas. HWI iets vaker. Gebruikers willen op tweakers wel eens wat reveiwen, maar het verschilt heel er per gebruiker hoe representatief een review is. De website www.notebookcheck.com (Duits/Engels) lijkt erg pro Lenovo te zijn.

Zelf heb ik geen laptop meer. Op werk gebruiken ze Latitudes (7xxx). Daarvan zie ik her en der SSD problemen (stuk gaan) c.q. moeite met lange tijd hoog presteren. Het vervelende van Dell (maar ook andere merken doen dat) is dat je niet vooraf weet welk merk SSD er in zit. Er zijn geen algemene uitspraken te doen op basis van die beperkte gevallen die ik zie. Meer zoeken op internet is het enige advies wat ik je kan geven.

Een leuke vergelijking staat hier: https://www.notebookcheck...gsvergleich.285056.0.html

edit: URL toegevoegd
Dat is jammer inderdaad.
Ah, dat is goed om te weten, houd ik dat in mijn achterhoofd.

Bedankt voor de review!

Overigens had ik deze ook nog gevonden:
pricewatch: Asus ZenBook UX331UN-EG134T
Alleen ik twijfel aan de accuduur door de aanwezigheid van een gpu

[ Voor 9% gewijzigd door MisterJack41 op 12-07-2018 20:31 ]

Pagina: 1