Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Toekomstige situatie/build
Ik zit erg te twijfelen tussen een AIO of air cooler. De build is voor een i7 8700K met een overklok icm een Asus ROG X Hero moederbod en een GTX 1080 ti in een Cooler Master HAF X case.

Huidige situatie
Momenteel heb ik een i7 2600K @ 4.7GHz draaien met een eerste generatie corsair H100 240mm cooler in mn Haf X, deze maakt echter redelijk wat geluid (inmiddels voorzien van een fan controller). De radiator zit bovenin gemonteerd met daarboven 2x 200mm fans (push pull).

Waar ik naar kijk
Waterkoelers
- THERMALTAKE FLOE RIING RGB 280 TT (betere performance?)
- THERMALTAKE FLOE RIING RGB 240 TT

Luchtkoelers
- Noctua NH-D15.

Het uiterlijk van de koeler is van belang maar prestaties van de koeler zijn voor mij belangrijker mits het een redelijk groot verschil is. Ik heb begrepen dat de Thermaltake erg goeie fans hebben die stil zijn en veel druk leveren. Andere AIO merken mogen ook uiteraard.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Beste antwoord (via JaPPa03 op 10-07-2018 14:23)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Een NH-D15 kan zich meten met de beste AIO waterkoelers, zowel qua geluidsproductie als koelprestaties (de beste AIO waterkoelers zijn 1 á 2 °C beter in de meest gunstige gevallen en 2x zo duur). Zolang er ruimte is in de kast, zou ik eerder voor de NH-D15 gaan, omdat je dan geen pomp hebt die allerhande geluid kan produceren. Bij een HAF X heb je die ruimte wel.

Bij de 8700k zit je trouwens eerder aan de grenzen van het kunnen van de koeler door de wijze waarop intel de heatspreader monteert, dan wat de koeler kan verwerken. Maarja, om nu gelijk te gaan delidden + garantie verliezen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Het is heel simpel, een aio is niet echt aan te raden bij zo'n systeem, en gezien je toch al hele dure componenten gebruikt, zou ik persoonlijk een goede aircooler kopen, een noctua ofzo, tripple fan... of ik zou nog echt even doorsparen, en dan zelf een waterkoeling in elkaar knutselen (dan kun je hem ook op je gpu plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnforcedPine54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:41
Tegenwoordig zit er tussen lucht en water koeling maar een paar graden verschil. Ik zou voor lucht koeling gaan. Werk net zo goed en is wel een stuk goedkoper dan een goede aio.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Een NH-D15 kan zich meten met de beste AIO waterkoelers, zowel qua geluidsproductie als koelprestaties (de beste AIO waterkoelers zijn 1 á 2 °C beter in de meest gunstige gevallen en 2x zo duur). Zolang er ruimte is in de kast, zou ik eerder voor de NH-D15 gaan, omdat je dan geen pomp hebt die allerhande geluid kan produceren. Bij een HAF X heb je die ruimte wel.

Bij de 8700k zit je trouwens eerder aan de grenzen van het kunnen van de koeler door de wijze waarop intel de heatspreader monteert, dan wat de koeler kan verwerken. Maarja, om nu gelijk te gaan delidden + garantie verliezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
GromuhlDjun schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:03:

Helder antwoord, ben voor de NH-D15 gegaan aangezien ik inderdaad genoeg ruimte heb. Ik ga niet voor een delid aangezien ik mezelf dat niet zie doen, dan maar een wat lagere overklok met acceptabele temps.

Bedankt voor de hulp/reactie van iedereen!

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:18

Dhrax

Prog Lord

JaPPa03 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:27:
[...]

Helder antwoord, ben voor de NH-D15 gegaan aangezien ik inderdaad genoeg ruimte heb. Ik ga niet voor een delid aangezien ik mezelf dat niet zie doen, dan maar een wat lagere overklok met acceptabele temps.

Bedankt voor de hulp/reactie van iedereen!
Met die DH15 kun je de CPU flink op de staart trappen hoor ;)
Pagina: 1