Toon posts:

marantz 5.1 naar soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb thuis een marantz SR1604 en een 5.1 jbl e80 boxsen staan.

nu zit ik te twijfelen om alles te verkopen en daarvoor want ander te kopen, nou wil me meisie het liefst een soundbar vanwegen hoe het er uit ziet.

mij vraag ia ga ik er zwaar op achter uit of valt dat juist wel mee en wat voor soundbar raden jullie me dan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eén enkel soundbar (aangesloten op?) gaat het echt niet redden tegen een fatsoenlijke receiver met vijf gepositioneerde speakers en een subwoofer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 05:47
Sonos playbase + 2x play1?
Zo heb je toch nog surround achter je en de playbase heeft een diepe bass zodat je geen subwoofer nodig hebt.

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Wat @_Dune_ zegt. Laat je niet wijs maken dat een enkele soundbar echt surround weer kan geven. Nu schijnt de Yamaha YSP 5600 wel een dijk van een soundbar te zijn, maar die is ook heel dik aan de prijs. Een sonos playbase/playbar met twee keer een play 1 is een optie, maar kost je ook € 1.200 ofzo. Sonos heeft geen HDMI en DTS ondersteuning, wat voor dat geld gewoon heel karig is. Sonos is trouwens überhaupt gigantisch overpriced voor het geluid wat je krijgt.

Is de enige overweging om wat nieuws te kopen dat je vriendin de speakers lelijk vindt? Wat is je budget en waar zit je zelf aan te denken.

@Jonasken, het laag van een playbase kan in films (en muziek ook niet overigens) echt niet op tegen het laag wat een knappe subwoofer produceert. Dat gaat veel lager en strakker.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2018 12:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mwa ze zit er al 2 jaar over dat ze het te groot vind maar kwa geluid vind ik en zij het gewoon top.

me buget is wat ik er voor krijg op markplaats ofzo en ik leg er meschien wat bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is een beslissing die jij alleen zelf kunt nemen, maar het gaat niet vergelijkbaar zijn. Genoeg mensen die blij zijn met een soundbar, maar ik zou dat niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:00:
hallo

mwa ze zit er al 2 jaar over dat ze het te groot vind maar kwa geluid vind ik en zij het gewoon top.

me buget is wat ik er voor krijg op markplaats ofzo en ik leg er meschien wat bij
Oké. Op marktplaats ga je niet veel krijgen voor de JBL set die je hebt. Qua geluid moet je dan echt in gaan leveren. Vooral qua muziek en surround beleving.

Ik snap wel dat je vriendin wat vrouwvriendelijkere geluidsapparatuur wil. Maar om met een soundbar opstelling te benaderen wat je nu hebt, moet je wel aardig geld uit gaan geven. Misschien kun je beter kijken naar bookshelf speakers. Die kun je mogelijk nog op je tv meubel kwijt en kun je gewoon aansluiten op je receiver. Voor het geld wat je voor je JBL's (fronts) gaat krijgen zou je eens kunnen kijken naar Boston Acoustics A25 speakers (€ 175 per paar bij hificorner). Mooi formaat en komt een goed geluid uit. De sub die je hebt gewoon lekker houden. Kun je daarna eens kijken om een bijpassende Boston Acoustics Center speaker te kopen. De A225C of A223C moet je dan hebben. Moet je wel goed voor zoeken, omdat die nog maar beperkt nieuw worden verkocht.

Dan ben je voor minder geld klaar met beter geluid dan een goede soundbar + toebehoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2018 13:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of kijk eens naar Dali Zensor 3 of zelfs Zensor 1 speakers. Zeker de 1 is een zeer compacte speaker en gaat je veel meer geven dan een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso in de winkel gaan luisteren!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke top nog meer sugesties.

maar doen die 2 boxen zekker al meer als die jbl dingen die ik nu heb ?
zowel muziek als en film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dali concept 2 ? ik heb helemaal geen ervaring met dali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor een sound bar gaat investeer dan wel in een goed model en lees vooral revieuws van andere gebruikers. Vermijd de te bekende merken of te goedkoop etc. Er zit altijd wel een catch aan die dingen.
Pagina: 1