Ik heb nogal wat probleemen met mijn on-board kaart op msi k7t turbo board. Dus ik ben van plan om er een geluidskaart bij te zetten. Maar nu wil ik weten of er veel kwaliteits verschil zit tussen een goedkoop pci kaartje en een live. Ik heb mijn pc aan mijn stereo en luister veel mp3 maar ik speel ook veel games.
Ik dacht vroeger dat het niet zoveel uitmaakte. Maar nu...
Ik schrok me rot toen ik een midi-bestandje op zo'n onboard-geluidschip-ding hoorde. Het was het verschil tussen een jaren 80 synthesizer en een orkest. Voor het weergeven van Wav en mp3 maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Een duurdere geluidskaart kan je nog extra's bieden bij het spelen van sommige spellen (geluidseffecten zoals EAX en A3D). Ik heb een Terratec DMX Xfire 1024, die biedt allebei de effecten (+/- f 160). Andere mensen zijn weer lyrisch over de SB live die erg goede EAX aankan, maar geen A3D.
Ik schrok me rot toen ik een midi-bestandje op zo'n onboard-geluidschip-ding hoorde. Het was het verschil tussen een jaren 80 synthesizer en een orkest. Voor het weergeven van Wav en mp3 maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Een duurdere geluidskaart kan je nog extra's bieden bij het spelen van sommige spellen (geluidseffecten zoals EAX en A3D). Ik heb een Terratec DMX Xfire 1024, die biedt allebei de effecten (+/- f 160). Andere mensen zijn weer lyrisch over de SB live die erg goede EAX aankan, maar geen A3D.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Oke bedankt. Het is net zoiets als bij videokaarten dus. Alle kaarten kunnen goed beeldweergeven maar alleen de duure kunnen goed 3d laten zien.(horen)
ach je speelt veel games, als je halflife (cs, DoD, FLF, oid) speelt, dan kan ik je echt die terratec dmx1024 aanraden. A3d in halflife is zo vet 
en mp3z afspelen, tja dat kan je met zoveel geluidskaartjes, al geven de goedkope geluidskaartjes (van 20-30 gulden) wel een enorm K*tgeluid met een capital K.
(die goedkope kaartes bij mij op de zaak iig wel)
en mp3z afspelen, tja dat kan je met zoveel geluidskaartjes, al geven de goedkope geluidskaartjes (van 20-30 gulden) wel een enorm K*tgeluid met een capital K.
(die goedkope kaartes bij mij op de zaak iig wel)
je hoord zeker wel verschil tussen een goedkopie en een live
Ik had bij onze goede vriend de Vobis een pci-kaartje van 60 piek gekocht. RUIS!!! Snel omgeruild voor een Live dus.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Goedkoop heeft alleen de nadelen dat het Midibestanden gewoon slecht afspeelt, en dat er steeds ruis aanwezig is.
Mocht je dit nix uitmaken (wat ik me niet kan voorstellen) dan zou ik voor een goedkope geluidskaart gaan zoals de Creative 128Pci.
Mocht je dit nix uitmaken (wat ik me niet kan voorstellen) dan zou ik voor een goedkope geluidskaart gaan zoals de Creative 128Pci.
kheb zelf de live! platinum (niet de 5.1) en deze wil nog wel eens ruizen als mijn CD-rom weer eens lekker op toeren komt, dit komt omdat er geen bescherming rond de invoerkant van de platinum is. dan wil het nog wel eens storen, maar als je genoeg ruimte tussen je CD-rom en je geluidskaart laat moet dat geen probleem meer zijn denk ik zo
Deze plek is te koop.
Ik had eerst ook een soundblaster 64 value maar dat is een isa kaartje en mijn moederbord heeft alleen maar pci. Maar daarop klonken de midi bestanden ook super. Nu hoor ik enkel piep geluiden. Maar de meeste games gebruiken geen midi.
Pagina: 1