Goedkoopste vakantie ever

Pagina: 1
Acties:
  • 4.020 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-04 07:26
In september ga ik trouwen (yeah, hastag zinin) maar zoals misschien enkele van jullie weten kost zo'n feest met alles erop en eraan een flinke duit. Ja, dit doen wij (mijn vriendin en ik) onszelf aan. Maar dit feest vieren we dan ook maar 1 keer.

Na ons feest hebben wij een weekje vakantie ingepland, maar zoals je misschien al kan raden is er weinig tot geen geld om op vakantie te gaan. Daarnaast hebben we door omstandigheden in aankomende januari nog eens een grote uitgave dus daar moeten we dan ook wat geld voor overhouden.

Maar toch willen wij graag even tussenuit. Er is een autootje beschikbaar en een weekje slapen in een tent kunnen wij prima. Wij wonen in Breda dus zowel de eilanden, als bijvoorbeeld de Ardennen zouden locaties kunnen zijn. We zijn beide in het bezit van een rijbewijs dus we kunnen wat dat betreft nog veel verder rijden.

Dus nu vraag ik aan jullie: hoe zorg ik voor een zo goedkoop mogelijke vakantie. Wat zijn de tips 'n tricks wat betreft makkelijke maaltijden, leuke uitjes, lage overnachtingskosten etc etc. Of heb je dit al eens zelf gedaan?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 11:42

Rmg

paalkamperen en je eigen eten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:29
Het is maar net waar je van houdt.

Ik ga zelf met vrienden en kennissen altijd een lang weekend naar een camping in Duitsland, waar het op dat moment dermate rustig is (september) dat je er gerust een klein vuurtje kan stoken.

Overdag een uitje, savonds genieten met een vuurtje en een drankje van de heldere hemel :).

Budget: €30,- per kampeerplek per nacht, en €10 per dag aan eten/drinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:08
Ik zou het dichtbij huis zoeken.
Brandstof- en tolkosten kunnen een flinke hap uit je budget nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:55
Waar liggen je interesses? middle-of-knowhere natuurgenieten, of meer de cultuur/citytrip? Wil je naar t buitenland, of juist niet?

Met mijn vriendin heb ik ooit een kanotocht door de weerribben gedaan. Schitterend gebied, en bet betaalbaar. Dat was via deze site: https://www.fluisterboot....se-arrangementen/per-kano

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wat leuk en goedkoop is om bijvoorbeeld van huis te ruilen. Woont er familie in de polder en willen die best een weekje bourgondisch Breda? Als ze niet willen ruilen kan vragen of je bij vrienden of kennissen in de tuin mag kamperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52
Ieder moet natuurlijk zelf weten hoe ze trouwen en op huwelijksreis gaan; voor mijn vrouw en mij ging het geheel meer over ons dan over de vrienden / familie dus is het huwelijk wat bescheidener gebleven en de huwelijksreis was uitbundig. Mijn advies zou dan ook zijn: doe het huwelijk wat minder uitbundig.

Heb je echt een trouwjurk van 10k nodig of zijn er ook hele mooie te vinden voor € 1500?
Moet die taart echt 100 lagen bevatten en van de bling uit elkaar vallen, of is een kleinere ook goed?
Moet de receptie echt in Paleis het Loo of is de soos ook goed?

Die keuzes zijn uiteraard allemaal persoonlijk, als daar goed over is nagedacht dan is dat uiteraard prima :)

Vakantiebestemmingen aanraden wordt lastig zonder te weten wat jullie leuk vinden en wat jullie willen. Duik je op dag 1 de koffer in en kom je daar na een week pas weer uit? Of wil je er juist op uit? En wil je dan dingen zien, of wil je dingen doen? Wat voor dingen? Wil je kamperen, of is een hotel een vereiste?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een goedkope vlucht naar het oostblok en daar een AirBnB pakken? Ik was laatst met 2 vrienden naar Servië (Belgrado) waar we €300 kwijt waren voor 4 nachten in een appartement op kruipafstand van het centrum, met parkeerplaats, 2 slaapkamers, en een goede woonkamer met keuken.
Met z'n tweeen en wat lagere eisen moet het prima mogelijk zijn om iets kleiners en goedkopers te vinden (vooral de tweede slaapkamer, parkeerplaats, en ligging maakten het "duur").

Edit: Welk budget zaten jullie eigenlijk aan te denken?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyboyNL op 09-07-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Kamperen in september begint al een aardige gok te worden. Ik zou in ieder geval richting het zuiden rijden. ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mart1jn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04 21:17
Heel erg budget maar enorm avontuurlijk: ga liftend naar Venetie in jullie trouwpak/jurk (gegarandeerd dat je dan instant wordt opgepikt steeds). Onderweg slaapplekken regelen via couchsurfing en terug een vlucht met Ryanair voor een paar tientjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je ziet tegenwoordig vaak dat de gasten op de bruiloft delen van de vakantie kunnen 'kopen' van te voren. Soort van crowdfunding.

Ardennen/luxemburg/vogezen, hoeft allemaal niet veel te kosten met een stacaravan of een tentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Onze interesses zijn vrij breed. Maar het liefst gaan wij naar een natuurrijk gebied/strand/bergen/bos etc.

Budget is ongeveer € 800 voor een week met zijn tweeën. Maar dat kan nog wel wat schuiven. Maar dan is er in ieder geval een richtlijn.

Zelf schoot bij ons ook een fietsvakantie door het hoofd. Iemand daar ervaringen mee?

@Paul Absoluut mee. Maar ons budget voor het huwelijk is, in vergelijking met wat je als budget huwelijk leest in die magazine's al relatief laag. Wij geven dan ook alle aandacht aan het feest met onze vrienden. Want, op het ja-woord moment na, leg je daar dè herinnering van je trouwdag, denken wij. En niet op hoe groot de taart was of hij luxe de jurk is. Wij hebben goed nagedacht over hoe het kleine beetje geld wat wij hebben verdelen voor die dag :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 09-07-2018 10:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Cadeautip voor je bruiloft: envelopje. Dan kijk je daarna waar je naartoe kunt reizen!

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor €400 p.p. kun je van alles doen.. Wil je een weekje Turkije bijv, dan kan dat. Macedonië? Spanje? Alles kan wel binnen dat budget.

Dus je moet toch echt specifieker worden dan wat je nu aangeeft. natuur/strand/bergen/bos kan werkelijk overal zijn..

Wil je ver weg? Vliegen? Huisje of hotel? etc, etc,

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 09-07-2018 10:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
S0epkip schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:31:
Cadeautip voor je bruiloft: envelopje. Dan kijk je daarna waar je naartoe kunt reizen!
Klopt. Hebben we ook gedaan. Maar dat geld moet de spaarpot in voor de uitgave in januari :)

@Angeloonie In plaats van dat ik specifieker word, laat ik mij graag inspireren door tips van jullie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 09-07-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:15
Weekje all-inclusive naar Mallorca?
Mooie natuur en je hoeft niks uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58

ZieMaar!

Moderator General Chat
€ 800,- is zat, dat is 6 nachten van € 100,- en € 200,- voor vervoer. Een of twee envelopjes van de bruiloft mee en je eet en drinkt ook de hele vakantie prima.

Alternatief is scherper kijken naar de bruiloft, daar kun je ook makkelijk geld vandaan halen door misschien iets kritischer te zijn met uitnodigingen, fotoboeken etc.

Qua bestemmingen is het nog te algemeen, de Waddeneilanden kunnen heel goed, maar Sicilie ook en wellicht alles er tussenin ook nog wel.

Edit: als je echt verrast wil worden, sprs.me (oid)? Sicilie heeft overigens alles. Strand, bergen, natuur, heerlijk eten. € 800 houdt niet over, maar kan wel. Waar ben je allemaal geweest en wat vond je ervan?

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:47

g0tanks

Moderator CSA
TommyboyNL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:22:
Een goedkope vlucht naar het oostblok en daar een AirBnB pakken? Ik was laatst met 2 vrienden naar Servië (Belgrado) waar we €300 kwijt waren voor 4 nachten in een appartement op kruipafstand van het centrum, met parkeerplaats, 2 slaapkamers, en een goede woonkamer met keuken.
Met z'n tweeen en wat lagere eisen moet het prima mogelijk zijn om iets kleiners en goedkopers te vinden (vooral de tweede slaapkamer, parkeerplaats, en ligging maakten het "duur").

Edit: Welk budget zaten jullie eigenlijk aan te denken?
Dit dacht ik ook als eerste! Tijdje terug met wat vrienden naar Sofia in Bulgarije geweest. Vliegen met een budgetmaatschappij en AirBnB voor een paar dagen moet makkelijk kunnen voor €800. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Klopt. Hebben we ook gedaan. Maar dat geld moet de spaarpot in voor de uitgave in januari :)

@Angeloonie In plaats van dat ik specifieker word, laat ik mij graag inspireren door tips van jullie :)
Tsjah dat is wel heel lui.. Kom op zeg je weet toch wel een beetje waar je wel/geen zin in hebt? Bijv. oostbloklanden liever niet, niet vliegen/wel vliegen, wel/niet all inclusive resort?

Als je open staat voor alles kun je net zo goed een reizenwebsite openen en daar gaan rondkijken met een max op je budget..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Effe (incognito) met vluchtdata en -bestemmingen spelen.
Ik zie net dat Belgrado in september op en neer te doen is voor €60 pp

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wel een beetje misleidende topictitel, € 800,- is niet de goedkoopste vakantie ever :).

Ik zou sowieso iets relatiefs comfortabels zoeken. Je bent moe, dus je wil lekker kunnen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jester-NL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:
Effe (incognito) met vluchtdata en -bestemmingen spelen.
Ik zie net dat Belgrado in september op en neer te doen is voor €60 pp
Autotje huren is overigens óók niet duur in Belgrado, wij waren bij Hertz minder dan 100 piek kwijt voor een Toyotatje met onbeperkte kilometers. Tanken was ongeveer even duur als in NL. Dan moet je overigens wel vooraf reserveren, aan de balie is al snel 5 keer zo duur (en dat overdrijf ik niet!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Rmg schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:14:
paalkamperen en je eigen eten meenemen.
met ^^

Per definitie de goedkoopste manier om op vakantie te gaan. Vorig jaar met de kinderen wezen paalkamperen. Poepen in de bosjes (wel even een gat graven, neem een schep mee!), wassen in een rivier (neem biologisch afbreekbare zeep mee) en je hebt een heerlijk rustige vakantie!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:28:
Budget is ongeveer € 800 voor een week met zijn tweeën.
Ik vraag me af waar je dan je geld aan uitgeeft als je denkt dat je voor €800 al moet beknibbelen?

Koop een ticket naar een mooi land (Italië is romantisch, 2x100 euro), regel een airbnb-huisje (200 euro), als het even kan een huurauto om wat leuke dorpjes te verkennen (200 euro)
Dan heb je nog 200 over voor boodschappen, eventueel een of twee keer uit eten, etc.

Althans, zo doen ik en mijn vrouw het altijd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 15:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Iets zegt me dat we jullie straks op SBS6 zien langskomen in Red Mijn Vakantie :+ .

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Angeloonie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Tsjah dat is wel heel lui.. Kom op zeg je weet toch wel een beetje waar je wel/geen zin in hebt? Bijv. oostbloklanden liever niet, niet vliegen/wel vliegen, wel/niet all inclusive resort?

Als je open staat voor alles kun je net zo goed een reizenwebsite openen en daar gaan rondkijken met een max op je budget..
True.

Oké hier een uitgebreider wenslijstje.
• Natuur! En dan liever bergen/bos dan kustgebieden
• Locals kunnen (een beetje) Engels (of Nederland :+ ).
• Een keuken die vooral gebaseerd is veel groente. Want mijn vriendin is vegetariër en eet geen vis of vlees
• Vliegen liever niet, want vriendin heeft vliegangst. Treinen/fiets/auto geniet de voorkeur
• € 800 is een beetje een richtlijn, maar als het goedkoper kan dan graag. Want: grote uitgave in januari
• Volle week. Dus 7 dagen met 6 overnachtingen
• Standaard veel zon is geen pre

@Slomy tijdstip van de vrije week is 17 t/m 23 september

Daarnaast was/is de insteek van mijn topic start een beetje inspiratie doen om zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan. Die 800 euro hoeven niet op namelijk.

Dingen zoals dat paalkamperen bijvoorbeeld vind ik echt wel grappig. Ik had daar nog nooit van gehoord.
Eens kijken of dit soort concepten ook beschikbaar zijn in het buitenland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:27
Agriturismo in Italië / Toscane? Ik weet niet of je begin of eind September zit, maar ontzettend leuke dingen te vinden voor rond de 400-450 euro voor 1 week, vaak inclusief ontbijt. Wel een stukje weg (dus rekening houden met benzine / tol), maar het leven daar kan je zo duur / goedkoop maken als je wilt. Uiteten kan al voor 30 euro met z'n 2-en (pizza / pasta) en je bent dan wel even helemaal weg in een ander land, met dan nog een heerlijk klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Geeft het je niet meer rust om even te wachten met je huwelijksreis?
Dus even wachten tot januari tot die grote uitgave, en daarna rustig een vakantie plannen met het budget wat beschikbaar is?

Straks valt de opbrengst van je envelopjes tegen en ga je met stress op vakantie omdat je in de knoop komt in januari. Ik hou zelf erg van financiële zekerheid, dus vat dit niet op als een dooddoener :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Gewoon lekker simpel naar Luxemburg gaan om daar te kamperen?

In mijn ervaring best goedkoop, en de natuur daar is prachtig. De Eiffel is ook een optie.

De Balkan lijkt me minder interessant voor je vriendin, volgens wat leerlingen van mij is vlees daar heel belangrijk, en ze snappen vegetariërs niet zo.

[ Voor 33% gewijzigd door RobinHood op 09-07-2018 10:55 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 19:07
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Dingen zoals dat paalkamperen bijvoorbeeld vind ik echt wel grappig. Ik had daar nog nooit van gehoord.
Eens kijken of dit soort concepten ook beschikbaar zijn in het buitenland
Als dit je aanspreekt kun je natuurlijk ook kijken naar wildkamperen. Genoeg landen waar dat gewoon mag, of in de praktijk geen probleem schijnt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:
Wel een beetje misleidende topictitel, € 800,- is niet de goedkoopste vakantie ever :).
Lol, ik moest ook even lachten ;)
Wij zijn onlangs nog naar Gran Canaria geweest.
Vlucht, accomodatie (landhuisje!) en autohuur voor ca. €650,-
Die vlucht was nog duur ook i.v.m. schoolvakantie.

Wij denken er aan om binnenkort nog een keer te gaan buiten de schoolvakanties en dan moet het voor ca. 500 euro ook lukken. Dus als je dat wat lijkt zou het ook een optie kunnen zijn.

We vliegen dan altijd met easyjet of Ryanair en zoeken een accommodatie uit via booking.com

edit: ondertussen zie ik wat nieuwe posts, je wilt niet vliegen dus mijn verhaal kun je vergeten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 09-07-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ZieMaar! schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:

Ik zou sowieso iets relatiefs comfortabels zoeken. Je bent moe, dus je wil lekker kunnen slapen.
Hehe. Ja dat is ook misschien ook wel :$ Maar ik ben nog nooit echt budget op vakantie geweest en dat zou ik graag nu wel eens doen. Als we, dankzij diverse tips van hier, een vakantie kunnen regelen van 300 euro dan liever dat.

@Arrne :D Locaties van wildkamperen in Europa. Wel jammer dat de top vijf in relatief dure landen is :P

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 09-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zou zeggen: Tsjechie. Niet heel erg duur, niet heel erg ver, heel divers landschap, aardig wat campings (keuken is niet gebaseerd op veel groente maar zelf koken scheelt sowieso aanmerkelijk in het budget.) Je kunt er goed wandelen, en je kunt af en toe naar een kasteel ofzo.
De Cesky Raj is heel mooi (heuvels met bijzondere rotspartijen), zuid-Tsjechie is ruiger en bergachtiger.
Ze spreken er buiten de steden niet heel veel Engels (wel wat Duits) maar wij hebben ons er destijds toch goed kunnen redden.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 11:31
800 euro is best veel geld.
Ga lekker in je auto zitten, rij tot je een mooi gebied bent tegengekomen, kijk of je daar ergens voor nop of weinig je tent op kan zetten en je bent wel klaar.
Paar biertjes mee, beetje koken, boekie lezen, stukkie lopen, stukkie fietsen.
Als t leuk is is je week zo om, valt t tegen, pak je de boel weer in rijd je een gebiedje verder.

Da's ongeveer mijn plan voor de meeste vakanties, die 800 euro heb ik er wel eens mee gehaald, maar dan waren we ook 3 weken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:58
[...]

True.

• Een keuken die vooral gebaseerd is veel groente. Want mijn vriendin is vegetariër en eet geen vis of vlees
• Vliegen liever niet, want vriendin heeft vliegangst. Treinen/fiets/auto geniet de voorkeur
• € 800 is een beetje een richtlijn, maar als het goedkoper kan dan graag. Want: grote uitgave in januari

Daarnaast was/is de insteek van mijn topic start een beetje inspiratie doen om zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan. Die 800 euro hoeven niet op namelijk.
Kijk eens naar het Zwarte Woud in Duitsland.
Daar heb je mooie natuur, je kunt er lekker zitten en koffie drinken op veel verschillende plekken en zelfs een hotel hoeft niet duur te zijn. Dat begint bij Baden Baden. Zoek eens in de buurt van Neuweier of Forbach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 19:07
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:59:
[...]
@Arrne :D Locaties van wildkamperen in Europa. Wel jammer dat de top vijf in relatief dure landen is :P
Als je geen overnachtingen hoeft te betalen en je neemt eten (grotendeels) mee vanuit Nederland valt dat natuurlijk wel mee. Ik zou me dan eerder zorgen maken over het weer in de noordelijke landen, dat kan natuurlijk wel roet in het eten gooien in september.

Je kunt natuurlijk ook naar landen gaan waar het officieel niet mag. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04 20:14

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mijn vader is een "vakantiefietser" en doet regelmatig zijn best om lekker goedkoop in Nederland rond te fietsen. De spullen heeft hij natuurlijk al, maar hij daagt zichzelf uit om onder de 15 euro (soms 20 euro) overnachting + avond eten te vinden.

Absolute toppers zitten er soms tussen, campings waar hij voor 7 euro mag staan, en dan ook nog eens mag mee eten met de boer...

Als je in nederland zo goedkoop zoekt, kijk dan naar boerencampings. Maar echt klein... Heel klein, amper een goede site klein...
Deze is iets duurder maar dan zit wel goed :+

Mocht je serieus zijn hierin, en weinig toeters en bellen op een camping vindt je prima, kijk dan hier even:

https://svr.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Camperbus met blikjes er achter en "Just Married" achterop en lekker de natuur in...ik zou het wel weten!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:51

LankHoar

Langharig tuig

Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:28:
@Paul Absoluut mee. Maar ons budget voor het huwelijk is, in vergelijking met wat je als budget huwelijk leest in die magazine's al relatief laag. Wij geven dan ook alle aandacht aan het feest met onze vrienden. Want, op het ja-woord moment na, leg je daar dè herinnering van je trouwdag, denken wij. En niet op hoe groot de taart was of hij luxe de jurk is. Wij hebben goed nagedacht over hoe het kleine beetje geld wat wij hebben verdelen voor die dag :)
Als ervaringsdeskundige wil ik je toch aanraden om daar nog eens extra goed over na te denken. Zelf zei ik ook steeds "ja we zitten ver onder de gemiddelde trouwkosten"; we hadden een trouwjurk en pak van <250E bij elkaar, deden veel zelf of met vrienden, en heb achteraf toch "spijt" dat we het niet nog veel simpeler hebben aangepakt. De 5K ofzo die het gekost heeft was veel beter besteed geweest aan een extra toffe huwelijksreis/andere dingen. Het lijkt heel wat die trouwdag, en het was ook bijzonder en leuk, maar zeker geen duizenden euro's waard ;)

Enfin, als ik je eisen zo lees zou een weekje (omgeving van) Hoge Veluwe met tent/AirBnB ook kunnen. En 8 dagen all-in naar Turkije was voor ons 3 jaar geleden 735E dus ook prima te doen. Wij zijn gewoon met een enveloppe vol geld van de bruiloft naar het reisbureau gestapt en hebben 1 dag tevoren onze reis geboekt. Kan nog geld schelen ook.

Als laatste; indien je budget voor de bruiloft X is, houdt dan rekening met X+10%. Er komen altijd kosten bij die je vergeet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:58
Mits de wat langere trip geen probleem is, is Scandinavië ook leuke.
Tipje kost incl brandstof een goede 200-300 maar je kan daarentegen overal wild kamperen en hebt de mooiste plekken waar je langs kan.
Je kan er ook een road trip van maken en klein rondje vanuit Denemarken, door Zweden naar Noorwegen van maken en met de nachtboot vanuit Stavanger of Bergen weer terug.

Kosten voor eten e.d. is vergelijkbaar met Nederland (tenzij je luxe uit eten wil natuurlijk)

Zelf nu 2x een tripje van 1x 6 en 1x 8 dagen gemaakt.
Lange reis, maar heerlijke omgeving.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 16:00
[...]

Voor de inspiratie even wat anders. Want kamperen is leuk en kan erg goedkoop zijn, maar een dak boven je hoofd is soms ook zo fijn.

Goedkoop betekent in ieder geval je auto oostwaards sturen, en niet naar Frankrijk/Spanje/Italië. In Tsjechië heb je bij voorbeeld deze vakantiewoning voor 120 euro/6 overnachtingen. De ANWB berekent 2x120=240 euro brandstofkosten (Euro 95, Diesel is goedkoper). Boodschappen hoeven niet meer dan 90 euro te kosten (15 euro per dag), en die heb je natuurlijk sowieso ook al ga je niet op vakantie. Ben je met 450 euro ruim binnen je budget en kun je zelfs nog iets uitgeven aan souvenirs of toegang musea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
Vakantietopics zijn op zich prima natuurlijk, maar we zijn niet Reisbureau GoT waar door middel van een boodschappenlijstje het forum ingeschakeld wordt om je vakantie te verzinnen. Tevens is 800 euro 'goedkoopste vakantie ever' noemen natuurlijk onzin. In dat bedrag kan je zoveel kanten op dat dit een prijsschiet annex opsomtopic wordt. Hence een slotje.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2018 12:12 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.