Citrix Metafram? aantal vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Hallo,

Ik draai momenteel een servertje van 300mhz (op de gang, dus ik hoor hem niet), en een stofzuiger van een workstation (valt mee, watergekoeld, maar de chipset fan etc word tewarm als ik de rest van de koeling uitzet).

Nou ben ik een zeer tevreden gebruiker van TMS, alleen werkt die maar met 256 kleurtjes etc. Nou heb ik dus hier een aantal goede verhalen over citrix gehoord.

nou zijn mijn vragen.
1) Kan ik citrix met de _sam file intergregen.
2) Kan ik de workstation uitzetten, daarna weer inloggen en verder gaan waar ik gebleven was.
3) draait het vanaf een win 9x client stabiel?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
1) Kan ik citrix met de _sam file intergregen.
Citrix bied exta's bovenop standaard terminal server zoals een efficenter protocol (ica) en de mogelijkheid van published applications ipv de gehele desktop.
Het maakt gewoon gebruik van de zelfde security als NT dus gewoon users en groepen uit de sam.

2) Kan ik de workstation uitzetten, daarna weer inloggen en verder gaan waar ik gebleven was.
Ja, dit is standaard mogelijk. in een bedrijfsnetwerk niet aan te raden omdat elke sessie die open blijft staan geheugen kost.
3) draait het vanaf een win 9x client stabiel?
prima! NB: er is ook een dos client.

#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Er zijn zelfs webclients / linux clients ed. meer voor de Citrix server. Maar zoals Paul zegt heb je vrij veel power / ram nodig voor je bestaande sessies.

Ander feit is dat de licentie kost voor Citrix gigantisch hoog ligt en er toch enkel tricky implementatie addertjes onder't gras zitten.

Ik heb voor'n bedrijf Citrix Metaframe geimplementeerd (2.5 jaar geleden) voor 'n omgeving van 250 mensen. Hiervoor gebruikten we Compaq servers met 4 Xeon processors & 2 Gb Ram (4 stuks). Die beestjes hadden het heel zwaar te verduren als er een 150 personen tegelijk ingelogd waren. Je moet rekenen op 1 Gig ram & 1 Ghz processor voor 20 simultane sessies. En dan is ie traag.

Misschien kan je beter gewoon Windows XP runnen en daar remote op inloggen, ook soort terminal server.

Voordeel van ICA, klein pakket, weinig network load.

.K

This space intentionally left blank.

• HermeS
bedankt voor de reacties.
van die zware systeem belasting had ik al begrepen uit vorige topics. tms eist geloof ik minimaal 10meg. etc.

ik wil het voornamelijk gebruiken om een p120 doodstil temaken (dus alleen nog een klein ventilatortje op de voeding) en dan inloggen op de server (welke nu mijn huidige workstation is), tms geeft door de specificaties van het protocol (rlap) slechts 256 kleuren en verpest veel layout van sites, (wat ik dus vaak doe), daarom zit er over tedenken om op citrix overtestappen, kan ik meteen ook een boel van leren (boek ervan kopen).

server word dan minimaal 700 mhz, en 512mb ram, dat lijkt me genoeg voor maximaal 2 gebruikers. :)

nogmaals bedankt ik weet voldoende, ik ga morgen ff een test setup aanleggen.

• HermeS
O, hoe ziet het eronder dos eigenlijk uit?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Onder dos kun je je windows terminal sessie beeldvullend weergeven zodat het verschil niet te zien is. doet het goed als geintje, om te laten zien dat je met oude hardware ook windows kan draaien.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

er is toch ook linux client voor?
en kan je dan in 1024x786 draaien zonder X op je linux pc?

Verwijderd

Als je meer dan 256 kleuren wilt, dan moet je Feature Release 1 (FR-1)installeren na de originele setup (is tevens SP2 voor Metaframe). Daarnaast moet je nog expliciet een FR-1 licensie toevoegen.

Ik draait thuis 1 a 2 Citrix sessies op een K6-3 400 met 256 MB RAM en Windows 2000 als basis. E.e.a. draait wat mij betreft snel genoeg.

Verwijderd

een voor mij wat goedkoper alternatief is een VMware guest met VNCserver erop draaiend, kun je vanaf een remote client pc zo naar die guest connecten.

Je moet toch wat he?!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Op woensdag 18 juli 2001 02:18 schreef HermeS het volgende:
bedankt voor de reacties.
van die zware systeem belasting had ik al begrepen uit vorige topics. tms eist geloof ik minimaal 10meg. etc.

ik wil het voornamelijk gebruiken om een p120 doodstil temaken (dus alleen nog een klein ventilatortje op de voeding) en dan inloggen op de server (welke nu mijn huidige workstation is), tms geeft door de specificaties van het protocol (rlap) slechts 256 kleuren en verpest veel layout van sites, (wat ik dus vaak doe), daarom zit er over tedenken om op citrix overtestappen, kan ik meteen ook een boel van leren (boek ervan kopen).

server word dan minimaal 700 mhz, en 512mb ram, dat lijkt me genoeg voor maximaal 2 gebruikers. :)

nogmaals bedankt ik weet voldoende, ik ga morgen ff een test setup aanleggen.
Ik heb het ook zien werken op een Compaq iPAQ, via een wireless LAN. Werkt ook goed.

Via een terminal werkt Citrix ook goed -> geen bewegende delen -> en dus geen geruis.
Pagina: 1